  • 1. Data: 2009-09-24 07:45:00
    Temat: konIEc problemów?
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    http://code.google.com/intl/pl/chrome/chromeframe/
    Wtyczka do IE, instalująca WebKit i V8 w badzIEwiu. Pomysł genialny,
    jeszcze jakby się instalowało łatwiej niż flasha to IE mamy z głowy :)

  • 2. Data: 2009-09-24 08:09:43
    Temat: Re: konIEc problemów?
    Od: "Haribo" <h...@p...pl>

    > http://code.google.com/intl/pl/chrome/chromeframe/
    > Wtyczka do IE, instalująca WebKit i V8 w badzIEwiu. Pomysł genialny,
    > jeszcze jakby się instalowało łatwiej niż flasha to IE mamy z głowy :)

    już widzę jak tysiące informatyków w firmach rzucają sie aby to instalować...
    większość osób korzystających z IE to firmy które mają wdrożone polityki
    bezpieczeństwa - czyt. user sam nie może nic zainstalować.

  • 3. Data: 2009-09-24 08:14:07
    Od: emila <w...@p...onet.eu>

    Paweł Piskorz pisze:
    > http://code.google.com/intl/pl/chrome/chromeframe/
    > Wtyczka do IE, instalująca WebKit i V8 w badzIEwiu. Pomysł genialny,
    > jeszcze jakby się instalowało łatwiej niż flasha to IE mamy z głowy :)
    po pracy wgłębie się, ale:

    jak to się ma później do ActiveX aplikacji?

    czy osoba używająca IE będzie chciała to zainstalować?
    ^w sumie mniej inwazyjna jest instalacja samej przegladarki
    więc jaki mieliby w tym interes

    w tej chwili z dystansem patrzę na to co robi google.
    A ostatnia aktualizacja, w gruncie rzeczy bardzo dobrej
    przeglądarki, Chrome 2.x do wersji 3.x: po pierwsze
    "bez pytania", po drugie nowa wersja wykrzaczyła mi się
    na flashu dwa razy i przy większej ilości zakładek.

    i te wszystkie kroki firmy google jakkolwiek moja
    teoria by nie była spiskowa nie prowadzą do poprawy
    sytuacji standardów czy życia webdevelopera - to są skutki
    uboczne.

    Mamy już dwa języki programowania od google,
    które mają za cel sieciowe środowisko, jest w planach
    "system internetowy" Chrome OS.

    A wszystko to do pieniędzy nie z dobroci serca,
    pseudo-otwarte projekty chrome vs chromium

    Jeszcze trochę a wszyscy będziemy mieć silverlighta
    od od google nawet o tym nie wiedząc.

    Oczywiście również podchodzę z dystansem do tego co
    napisałem, ale ludzie coraz więcej mają od google
    nie zdając sobie z tego sprawy a to może byc kiedyś
    problemem.

    --
    emila to on
    on to ja

  • 4. Data: 2009-09-24 08:24:06
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 24 Sep 2009 09:45:00 +0200, Paweł Piskorz napisał(a):

    > http://code.google.com/intl/pl/chrome/chromeframe/
    > Wtyczka do IE, instalująca WebKit i V8 w badzIEwiu. Pomysł genialny,
    > jeszcze jakby się instalowało łatwiej niż flasha to IE mamy z głowy :)

    No fajnie, ale poza małym procentem przypadków gdzie z jakichś przyczyn IE
    jest wymagane np. w firmie, to pozostali nieświadomi użytkownicy
    korzystający z IE nie będą kumać w ogóle po co im ta wtyczka.

    Dla mnie plus taki, że plugin dorzuca kamyczek do lawiny, która IE ma
    zasypać i zabić :) Im więcej przecież mówi się o potrzebie zmian tym
    lepiej!

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2009-09-24 16:34:01
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    Haribo pisze:

    > już widzę jak tysiące informatyków w firmach rzucają sie aby to instalować...
    większość osób korzystających z IE to firmy które mają wdrożone polityki
    bezpieczeństwa - czyt. user sam nie może nic zainstalować.

    Sądze że nie tylko, wśród osob korzystających z IE są ludzie którzy sporadycznie
    korzystają z
    komputera, lub osoby w tym nieobeznane czyli głownie osoby starsze, lub poprostu
    osoby które nie
    wiedzą że istnieją inne przeglądarki :-)

    Mi osobiscie wydaje się że taki dodatek wiele nie zmieni, bo osoba która przez te
    kilka lat nie
    zainstalowała innej *znacznie lepszej* przeglądarki (innej niż IE6) raczej nie będzie
    sie fatygować
    aby doinstalowac jakiś dodatek (pozatym skąd może o nim wiedzieć), no chyba że na
    każdej stronie
    będzie wyskakiwał alert żeby doinstalować tą wtyczke

    Uważam że to jest półśrodek który niema żadnego sensu - po co instalowac tego typu
    duperele skoro
    można poprostu ściagnąć i zainstalować jakąs nowoczesną przeglądarke?

    --
    WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe

    www.webprogress.com.pl

  • 6. Data: 2009-09-24 16:58:40
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    vcore wrote:
> [...]
    > doinstalowac jakiś dodatek (pozatym skąd może o nim wiedzieć), no chyba
    > że na każdej stronie będzie wyskakiwał alert żeby doinstalować tą wtyczke

    Dlatego też zwróciłem uwagę, że powinno się to łatwiej instalować niż
    flasha. Prawdziwej przeglądarki nie ma aż jedna trzecia polskich
    internautów, a flasha "tylko" 12%.

    > Uważam że to jest półśrodek który niema żadnego sensu - po co instalowac
    > tego typu duperele skoro można poprostu ściagnąć i zainstalować jakąs
    > nowoczesną przeglądarke?

    Taki plugin po zainstalowaniu jest niewidoczny dla użytkownika. Dalej ma
    te same ulubione (a nie zakładki) w tym samym miejscu, ustawienia
    przycisków i menu od czapy, żaden blogasek psapsiółki robiony we FP1410
    się nie sypnie. Dla niego nic się nie zmienia, a nam w to graj* :)

    * chociaż IMO webkit ssie :P

  • 7. Data: 2009-09-28 06:28:21
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl>

    > Dla mnie plus taki, że plugin dorzuca kamyczek do lawiny, która IE ma
    > zasypać i zabić :) Im więcej przecież mówi się o potrzebie zmian tym
    > lepiej!

    Myślę, że powinniście wystosować petycję do MS :)

  • 8. Data: 2009-09-28 07:27:00
    Od: fv <f...@c...com>

    vcore wrote:
    > Uważam że to jest półśrodek który niema żadnego sensu - po co instalowac
    > tego typu duperele skoro można poprostu ściagnąć i zainstalować jakąs
    > nowoczesną przeglądarke?

    Gdy polityka firmy mówi, że masz mieć Internet Explorer i koniec, to zawsze można się
    dogadać z
    adminem, żeby zainstalował ten dodatek. W razie czego: "ale o co chodzi, przecież mam
    IE?".

    Można też upartym rodzicom zrobić psikusa.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 9. Data: 2009-09-28 07:30:23
    Od: fv <f...@c...com>

    emila wrote:
    > Oczywiście również podchodzę z dystansem do tego co
    > napisałem, ale ludzie coraz więcej mają od google
    > nie zdając sobie z tego sprawy a to może byc kiedyś
    > problemem.

    Na razie to problem jest w Firefoxem, którego ktoś powinien utemperować. Poczynają
    sobie wcale nie
    gorzej niż Microsoft za swoich najlepszych lat. Z wersji na wersję rendering wygląda
    inaczej, jakieś
    kolejne błędy i problemy...

    Zaczynam coraz bardziej doceniać realną konkurencję na rynku przeglądarek. Gdyby nie
    chrome czy
    opera, Firefox przejąłby cały rynek i bez żenady prowadził swoje standardy.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 10. Data: 2009-09-28 08:32:26
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    fv wrote:
> [...]
    sobie wcale nie
    > gorzej niż Microsoft za swoich najlepszych lat. Z wersji na wersję rendering

    Jakiś przykład? Bo poza tym, że dalej nie mogę ostylować <legend> to nic
    specjalnie "błędnego" nie zauważyłem.

    > Zaczynam coraz bardziej doceniać realną konkurencję na rynku przeglądarek. Gdyby
    nie chrome czy
    > opera, Firefox przejąłby cały rynek i bez żenady prowadził swoje standardy.

    Póki co Ff ciągle bije do góry, a konkurencja nie potrafi się wybić.
    Może właśnie ten chromeframe zmieni nieco układ.