  • 1. Data: 2009-07-13 17:34:12
    Temat: komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
    Od: "ja.rs.em" <j...@g...pl>

    Witam.
    Pomozcie, bom ciemny w kwestii komputerow (i tego na co wydaje kase moja zona ;))
    Mam taki zestaw:
    Typ procesora AMD Athlon 64, 1800 MHz (9 x 200) 3000+
    Nazwa kodowa Venice S939

    Właściwości płyty głównej:
    Producent Gigabyte Technology Co., Ltd.
    Nazwa GA-K8NMF-9
    Wersja x.x

    Karta wideo nVIDIA GeForce 6600 PCI-E
    Nazwa kodowa procesora graficznego NV43

    Dysk fizyczny ST340810A (40 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100)
    Dysk fizyczny WDC WD800BB-88JHC0 (74 GB, IDE)

    Właściwości napędu dysków optycznych:
    Opis urządzenia HL-DT-ST DVDRAM GSA-4167B
    Opis urządzenia LITE-ON LTR-48125S

    Pamięć

    Jakaś zbieranina 4 x 512 PC3200 (200 MHz)

    Jakiś zasilacz 350W chyba, buda jakas standardowa.
    Skrobany i składany w różnych momentach gdy kasy było więcej.

    Mam pytania takie:
    1. czy mogę spróbować ulepszyć tego starego kompa?
    2. czy lepiej nowy zestaw (taki do 2200 max)
    3. a może coś ze starego zestawu zostawić i włożyć do nowego?

    Co robię: Głównie pakiet Adobe (w planach CS4 - firma kupuje więc skorzystam
    jako drugi użytkownik), do tego Corel + CAD, czasem film, gry już prawie wcale
    (ale Stalkery muszą pójść smilies/wink.gif)

    Dostałem też taką ofertę w sklepie komputerowYm:
    Płyta główna: ASUS M3N-H/HDMI (300 PLN). Procesor: AMD PHENOM 9650 QUAD BOX
    (540 PLN). Karta Grafiki: 9600GT 512MB DDR 3/256bit (370 PLN). Pamięć RAM:
    GEIL DDR2 4096MB PC800 2X2GB ULTRA (275 PLN). Dysk: CAVIAR 320GB WD 3200AAKS
    SATA II 16MB CACHE X2 (410 PLN). Nagrywarka: LG GH22 (105 PLN). Zasilacz: 500W
    (150 PLN). Obudowa: COOLER (160 PLN). Razem inm wyszło: 2340. (sklep Hobbit -
    System w Toruniu)

    Na pewno nie będę go podkręcał bo się kompletnie na tym nie znam. Od biedy
    umiem zainstalować sobie napęd optyczny czy dysk smilies/smile.gif
    A może macie jakiś zaufany sklep w Toruniu lub bratniej Bydgoszczy?

    Serdecznie dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2009-07-13 18:16:53
    Od: reles <...@...c>

    ja.rs.em pisze:

    > Co robię: Głównie pakiet Adobe (w planach CS4 - firma kupuje więc skorzystam
    > jako drugi użytkownik),

    Co będziesz robił w tym CS4? Jeśli nie pracujesz na kilkugigabajtowych
    plikach powinno starczyć co to masz - przydałoby się tylko dyski wymienić.

    > do tego Corel (...), czasem film, gry już prawie wcale

    J/w.

    > + CAD

    Tutaj nie wiem.

    > (ale Stalkery muszą pójść smilies/wink.gif)

    Nie wiem co to Stalkery, ale jak jakaś nowa gra to pewnie nie pójdzie
    (CPU, k. graficzna)

    > Dostałem też taką ofertę w sklepie komputerowYm:
    > Płyta główna ASUS M3N-H/HDMI (300 PLN). Procesor: AMD PHENOM 9650 QUAD BOX
    > (540 PLN).

    Jeśli AMD to imo lepiej płyta głowna na AM3 + Phenom dwurdzeniowy z
    wyższymi MHz. Czterech nie wykorzystasz (ale nie wiem jak z CADem).

    >Karta Grafiki: 9600GT 512MB DDR 3/256bit (370 PLN).

    Może być.

    > Pamięć RAM:
    > GEIL DDR2 4096MB PC800 2X2GB ULTRA (275 PLN).

    Jeśli AM3 to można pomyśleć o DDR3.

    Dysk: CAVIAR 320GB WD 3200AAKS
    > SATA II 16MB CACHE X2 (410 PLN).

    Ten drugi to na backup? 320 trochu mało może być. Brałbym Hitachi
    DeskStar 7K1000.B (szybki mimo to cichy).

    > Zasilacz: 500W (150 PLN).

    Jaki to zasilacz? Patrząc na cenę to może być szrot. Nie oszczędzaj na
    tym i weź coś pewniejszego (tu możesz sobie pooglądać: http://zenfist.pl/)

  • 3. Data: 2009-07-13 18:23:46
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > 3. a może coś ze starego zestawu zostawić i włożyć do nowego?

    Proponuję zostawić napędy optyczne (-105zł), starą obudowę (-160zł), kartę
    graficzną (-370zł przy założeniach takich, jak podałeś: Stalker się uruchomi
    i będzie grywalny w niższych ustawieniach/rozdzielczości)

    > Dostałem też taką ofertę w sklepie komputerowYm:
    > Procesor: AMD PHENOM 9650 QUAD BOX (540 PLN).

    Drogo! Z takim budżetem lepiej już coś na AM3 składać, jeśli się upierasz
    przy AMD

    > Zasilacz: 500W (150 PLN).

    A to mnie niepokoi.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 4. Data: 2009-07-13 19:02:24
    Od: "jar.sem" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    reles <...@...c> napisał(a):

    > Co będziesz robił w tym CS4? Jeśli nie pracujesz na kilkugigabajtowych
    > plikach powinno starczyć co to masz - przydałoby się tylko dyski wymienić.

    standy, bannery, pliki czasami wielkie jak niesczescie - klienci nie
    ograniczaja sie w ilosci GB

    > Nie wiem co to Stalkery, ale jak jakaś nowa gra to pewnie nie pójdzie
    > (CPU, k. graficzna)

    Stalker - obie czesci chodzil mi na srednich takich ustwieniach bez problemow
    na tym co mam :)

    > Jaki to zasilacz? Patrząc na cenę to może być szrot. Nie oszczędzaj na
    > tym i weź coś pewniejszego (tu możesz sobie pooglądać: http://zenfist.pl/)

    z tym zasilaczem to rzeczywiscie cos nie teges nie podali mi firmy - dzieki za
    informacje
    moj stary zasilacz to 300W jakis codegen czy cos takiego

  • 5. Data: 2009-07-13 19:03:21
    Od: STranger <p...@b...pl>

    ja.rs.em pisze:
> [...]
    > Nazwa GA-K8NMF-9

    > Mam pytania takie:
    > 1. czy mogę spróbować ulepszyć tego starego kompa?

    Tak.
    Do tej płyty procesor możesz lepszy włożyć:
    http://allegro.pl/48880_athlon_64_x2_s939.html

    > 2. czy lepiej nowy zestaw (taki do 2200 max)

    No wiadomo, że "lepiej" w sensie szybciej będzie, ale czy oby na pewno
    chcesz wydać tyle kasy? :>
    Dość tanio da się zmodernizować to co masz dzięki temu że masz płytę na
    s939 i grafikę na PCI-E. Ja bym tak zrobił.

    > 3. a może coś ze starego zestawu zostawić i włożyć do nowego?

    Dołóż lepszy CPU, te 4 moduły po 512MB sprzedaj a zakup 3x1GB
    Grafikę kup na allegro, np jakiegoś używanego Radeona x1950Pro za 260
    zł, do Stalkera jak znalazł.

    Tu sobie porównaj różne karty grafiki:
    http://www.benchmark.pl/zestawienie_gpu.html

    Zasilacz tylko od razu na jakiś markowy 500W wymień, przyda się zasilacz
    do nowego kompa od razu za jakiś czas.
    Dodatkowo możesz zmienić dysk na coś szybszego i bardziej pojemnego, ale
    niekoniecznie moim zdaniem.

    Czyli:
    1. nowy CPU
    2. Więcej RAM
    3. Nowocześniejsza grafika
    4. Mocniejszy zasilacz

    Wszystko możesz kupić z drugiej ręki tanio na allegro, za wyjątkiem
    markowego zasilacza, ten radze kupić nowy i w zwykłym sklepie realnym.
    Stare części też sprzedaj na allegro.

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 6. Data: 2009-07-13 19:16:07
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Zmien procesor na athlona64x2 4800, jesli masz 64bitowy system kup 4GB
    pamieci. Do tego szybki dysk, np. Samsung F1. Jesli grasz cos wiecej
    proponuje hd4830. Do tego markowy zasilacz 400W.

  • 7. Data: 2009-07-13 19:41:38
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    STranger pisze:
    > Tak.
    > Do tej płyty procesor możesz lepszy włożyć:
    > http://allegro.pl/48880_athlon_64_x2_s939.html
    A patrzyłeś na ceny (używanych) procesorów na s939? Według mnie to
    zupełnie nieopłacalna inwestycja.

    > Dość tanio da się zmodernizować to co masz dzięki temu że masz płytę na
    > s939 i grafikę na PCI-E. Ja bym tak zrobił.
    Tanio??

    > Dołóż lepszy CPU, te 4 moduły po 512MB sprzedaj a zakup 3x1GB
    Widziałeś ceny modułów DDR?

    > Czyli:
    > 1. nowy CPU
    > 2. Więcej RAM
    > 3. Nowocześniejsza grafika
    > 4. Mocniejszy zasilacz
    Podliczmy:
    - procesor AMD Athlon 64 x2 4200+ s. 939 - 350 PLN
    - 3 x 1GB DDR - 360 PLN
    - Radeona x1950Pro - 260 PLN
    - zasilacz - 250 PLN
    Suma 1220 PLN i nadal zostaje z niezbyt wydajnym sprzętem. Ja bym
    zainwestował co najwyżej w lepszy zasilacz, żeby się nie okazało, że ten
    który ma, po prostu któregoś dnia usmaży cały sprzęt i może kartę
    grafiki. Reszty bym nie ruszał.

    Maciek

  • 8. Data: 2009-07-13 19:53:54
    Od: STranger <p...@b...pl>

    Maciek pisze:

    > Podliczmy:
    > - procesor AMD Athlon 64 x2 4200+ s. 939 - 350 PLN
    > - 3 x 1GB DDR - 360 PLN

    Fakt, moduły DDR są drogie.
    No to niech RAMu wcale nie zmienia. 2GB to i tak sporo na XP.
    Albo jeżeli już koniecznie ma być 3GB, to niech wyjmie 2 moduły po 512 i
    dokupi 2x1GB.

    > - Radeona x1950Pro - 260 PLN
    > - zasilacz - 250 PLN
    > Suma 1220 PLN i nadal zostaje z niezbyt wydajnym sprzętem.

    Odejmij od tego kasę za stare komponenty, które sprzeda na allegro.

    > Ja bym
    > zainwestował co najwyżej w lepszy zasilacz, żeby się nie okazało, że ten
    > który ma, po prostu któregoś dnia usmaży cały sprzęt i może kartę
    > grafiki. Reszty bym nie ruszał.

    A po co ma inwestować w nowy zasilacz gdy niczego ze sprzętu nie
    wymieni? Moim zdaniem to właśnie bezsens. Nowy zasilacz jest potrzebny
    gdy kupi lepszą kartę grafiki, bo to właśnie ona będzie poważnym
    obciążeniem dla zasilacza.

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 9. Data: 2009-07-13 20:27:57
    Od: reles <...@...c>

    jar.sem pisze:

    > standy, bannery, pliki czasami wielkie jak niesczescie - klienci nie
    > ograniczaja sie w ilosci GB

    No to jednak poszedłbym w stronę dwurdzeniowca ~3GHz, szybkich dysków i
    dużych RAMów. Komfort pracy zdecydowanie się poprawi.
    Stawiałbym na AMD i AM3 jako bardziej "przyszłościowe" rozwiązanie.

  • 10. Data: 2009-07-13 20:34:25
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "ja.rs.em" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    Zajrzyj na allegro aukcje Zubrzycki.
    Ja kupiłem C2D 2,2 E4500 2GB DDR2 320GB HDD Grafa 9800, obudowa zasilacz
    Fortron za 1300.

    Uważam, że warto. Ze słabszą grafą też mają.

    Feromon

    4240 (20090713) __________