  • Data: 2009-07-15 19:00:38
    Temat: Re: komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Wiesław pisze:

    > Tego, gdzie jest ślepa ścieżka nikt nie przewidzi. Można natomiast z
    > obserwacji
    > rynku coś wywnioskować. Epizod z podstawkami 754 i 939 nie trwał długo i
    > nie były
    > one zgodne ani wstecz ni w przód. Teraz sytuacja ma się inaczej. Mamy masę
    > procesorów na dwie podstawki, a AMD podobno w najbliższym czasie ma zamiar
    > wydać kilkanaście nowych procesorów. To świadczyć może o tym, że AM3
    > pójdzie
    > raczej drogą Socket A.

    Jak kupowałem płytę na 939 wraz z procesorem AMD64 3000+ na jądrze
    Venice, to właśnie podstawka 939 miała żyć równie długo jak socket A. A
    nic z tego nie wyszło.

    > Pisząc "przyszłościowa" miałem na myśli głownie pamięć (można za jakiś
    > czas dokupić
    > kiedy już będzie pewnie tańsza od dwujek), a podzespoły możemy sobie
    > wymienić lub nie.
    > Bo tak naprawdę, czym ryzykujemy? Przecież płyty i procesory pod AM2 i
    > AM3 można kupić
    > w tej samej cenie.

    Pamięć DDR3 będzie tańsza od DDR2. Ale pewnie pojawi się DDR4 i plan
    weźmie w łeb.

    > Jeżeli ktoś lubi często wymieniać sprzęt to proszę bardzo,"tanio, ale
    > zawsze krok z tyłu"

    Jak po np 3 latach wymienię sobie sprzęt, na kolejny nowszy ale o krok w
    tył od tego co będzie na topie, to i tak będę miał sprzęt szybszy od
    tego co dziś kupi się na przyszłość.

    > Tutaj natomiast ma służyć kilka lat i być wydajny, ponieważ służy do
    > pracy. Dla kogoś kto
    > nie ma ochoty grzebać w "komputerach" prościej jest coś dołożyć niż
    > wymienić.

    Te kilka lat to ile? Płyty mają zazwyczaj 3-4 sloty na pamięć,
    ograniczenie co do wielkości w jednym module i odgórne ograniczenie co
    do wielkości pamięci całkowitej - obecnie najczęściej 8 GB.

    > Jeżeli natomiast twierdzicie, że dla Adobe wielordzeniowy procesor to
    > dwurdzeniowiec, to
    > rzeczywiście twórca wątku nie ma co pchać się w quady.

    Leniwi programiści, którym nie chce się modyfikować programu, bo
    musieliby go całkowicie od nowa napisać. W końcu będą zmuszeni do
    napisania programu w odpowiedni sposób, ale na razie nie muszą - brak
    prężnej konkurencji.