  • 11. Data: 2012-05-06 12:15:51
    Temat: Re: komp się nie odpala - padła karta graficzna czy płyta główna?
    Od: Petersonix <p...@g...pl>

    Dnia Sat, 5 May 2012 12:01:39 -0700 (PDT), Michał Tymczasowy napisał(a):

    > SORRY pomyłka, wygłupiłem się z tym numerem. Karta to Gigabyte GV-
    > RX155256D-RH
    > A tamto to oczywiście model płyty.
    >
    > Czyli były w kompie dwie karty, w tym zintegrowana - z czego nawet nie
    > zdawałem sobie sprawy, kupiłem komputer jako całość w MediaMarkcie.
    > O trybie awaryjnym nie ma mowy - ekran pozostaje czarny i nic się nie
    > dzieje, żadnych komunikatów które zwykle się pokazują po włączeniu.

    Podłącz monitor do grafiki zintegrowanej i sprawdź czy masz obraz.

    Petersonix

  • 12. Data: 2012-05-06 13:28:13
    Od: Michał Tymczasowy <m...@g...com>

    On 6 Maj, 12:15, Petersonix <p...@g...pl> wrote:

    > Podłącz monitor do grafiki zintegrowanej i sprawdź czy masz obraz.

    Podłączyłem i nie było obrazu...
    Co w połączeniu z innymi okolicznościami wskazuje, że zostaje
    wypróbowanie karty i procesora w innym komputerze... a więc wizyta w
    jakimś serwisie.

    Powtarzam na wszelki wypadek, po odłączeniu z płyty dysków, kart,
    pamięci i zresetowaniu CMOS nie uzyskuję nawet sygnału z beepera.
    Czyli poważna sprawa.
    Dzięki za zainteresowanie
    Michał

  • 13. Data: 2012-05-06 13:50:27
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Michał Tymczasowy" napisał:

    > Podłączyłem i nie było obrazu...
    > Co w połączeniu z innymi okolicznościami wskazuje, że zostaje
    > wypróbowanie karty i procesora w innym komputerze...

    Lub zasilacza z innego, sprawnego komputera.
    Na wszelki wypadek, żeby znowu ktoś tu nie naurągał, proponuję też sprawdzić
    kołki mocujące płytę ;->

    JoteR

  • 14. Data: 2012-05-06 14:20:20
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 6 May 2012 04:28:13 -0700 (PDT), Michał Tymczasowy napisał(a):

> [...]
    >
    > Powtarzam na wszelki wypadek, po odłączeniu z płyty dysków, kart,
    > pamięci i zresetowaniu CMOS nie uzyskuję nawet sygnału z beepera.

    Podłączając do zintegrowanej wyjmij tę wkładaną.

  • 15. Data: 2012-05-06 16:03:37
    Od: Michał Tymczasowy <m...@g...com>

    On 6 Maj, 13:50, "JoteR" <j...@p...pl> wrote:

    > Lub zasilacza z innego, sprawnego komputera.
    Zasilacz raczej OK, sprawdziłem napięcie w kilku końcówkach, m.in.
    zasilającej procesor - jest jak w instrukcji.

    > Na wszelki wypadek, żeby znowu ktoś tu nie naurągał, proponuję też sprawdzić
    > kołki mocujące płytę ;->
    Nie rozumiem.
    Płyta jest fabrycznie przyśrubowana do obudowy od kilku lat, bez
    luzów.

    Ciekawe, widzę że taki pad kompa jak grom z jasnego nieba to nietypowa
    sytuacja. Czy taki np. procesor może się zepsuć ot, tak sobie?
    Przypominam, że podkręcanie procka i inne hakerskie sztuczki nie
    wchodzą w grę - od kilkunastu lat nie traktuję grzebania w sprzęcie
    jako hobby.

  • 16. Data: 2012-05-06 17:54:54
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-06 16:03, Michał Tymczasowy wrote:

    > Zasilacz raczej OK, sprawdziłem napięcie w kilku końcówkach, m.in.
    > zasilającej procesor - jest jak w instrukcji.

    To nie wnosi wiele w to jak wygląda zasilanie podczas obciążenia,
    podczas skoków obciążenia etc. W praktyce nie wchodzi się w takie
    niuanse (w serwisach czas się liczy), komputer traktuje się jak domek
    zbudowany z klocków, wymieniamy jeden, wymieniamy drugi i sprawdzamy
    kiedy działa, kiedy zaś nie. Naprawa jednego elementu to już jest
    zupełnie inny proces, którym zazwyczaj nie zajmują się typowe serwisy
    komputerowe. Często się nie opłaca.

> [...]
    > Przypominam, że podkręcanie procka i inne hakerskie sztuczki nie
    > wchodzą w grę - od kilkunastu lat nie traktuję grzebania w sprzęcie

    Statystycznie najczęściej padają dyski i zasilacze, potem płyty główne.
    Najrzadziej pamięci i procesory. Elementy komputera nie są logicznymi
    elementami, to fizyczne elementy, które pracuja, wydzielają ciepło,
    reagują chemicznie (kondensatory). Nie raz widziałem gdy po latach
    komputer przestawał działać z powodu zanieczyszczen na stykach. Powodow
    moze byc wiele. Jak wspomniałem stosuje się tu metode klocków bez
    filozofii. Zmieniamy i wyciągamy. Potem ewentualnie można dywagować
    dlaczego akurat ten element nawalił i co możemy zrobić.

  • 17. Data: 2012-05-06 19:43:57
    Od: Petersonix <p...@g...pl>

    > Podłączyłem i nie było obrazu...

    Sprawdź jeszcze sam monitor np. podłączając do laptopa lub innego PC.

    Petersonix

  • 18. Data: 2012-05-06 19:51:25
    Od: Michał Tymczasowy <m...@g...com>

    On 6 Maj, 17:54, Rafał Łukawski <r...@l...pl> wrote:
    > Nie raz widziałem gdy po latach
    > komputer przestawał działać z powodu zanieczyszczen na stykach.

    Po wyjęciu dysków, kart i pamięci, byłoby sensowne czyścić jeszcze
    jakieś styki?

  • 19. Data: 2012-05-06 20:54:53
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Tymczasowy" <m...@g...com> napisał w
    wiadomości
    g.googlegroups.com...
    > Po wyjęciu dysków, kart i pamięci, byłoby sensowne czyścić jeszcze
    > jakieś styki?

    ;)

    Procesor mało prawdopodobne że padł, stawiam na płytę.

    --
    Irokez

  • 20. Data: 2012-05-07 00:01:39
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Michał Tymczasowy" napisał:

    > Nie rozumiem.

    Bo nie przeczytałeś postów z ostatnich kilku tygodni (co zresztą nakazuje
    zrobić Netykieta przed zadaniem pytania), więc nie załapałeś kontekstu.

    JoteR