eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetkomp się nie odpala - padła karta graficzna czy płyta główna? › Re: komp się nie odpala - padła karta graficzna czy płyta główna?
  • Data: 2012-05-05 21:34:53
    Temat: Re: komp się nie odpala - padła karta graficzna czy płyta główna?
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    [...[

    > Z tego, co dotychczas napisaliście, raczej wynika, że padnięty jest
    > inny komponent, płyta lub procesor, dobry wniosek? Bo po wyjęciu w/w
    > karty powinna (???) się "włączyć" ta zintegrowana... na zdrowy rozum.
    > I, na marginesie, skąd komputer wie, z której karty ma korzystać?

    Informacje o *kolejności* inicjowania kart wybiera się w BIOS. Jeżeli
    nie ma obrazu zarówno na karcie na PCIe i na wyjściu z płyty głównej, na
    100% coś padło. Metodyka jest prosta - wyciagasz wszystko co zbędne
    (płyta wymaga jedynie CPU i pamieci), ew czyścisz, przedmuchujesz złącza
    etc. Wbrew pozorom nie ma tu żadnej filozofii

    > Automatycznie poznaje, czy zworkami jakimiś się to ustawia?

    Generalnie zworek do ustawień (poza bardzo specyficznymi przypadkami -
    np. resetowanie CMOS) nie używa się od wieeelu lat.

    > Wiem, jak korzystać z dwóch kart dźwiękowych, ale dwie graficzne to
    > dla mnie hokus-pokus, więc proszę o wyrozumiałość...

    Są dwa etapy a) inicjowanie kart przez ich BIOS w czasie startu
    komputera, tutaj zachowanie może być różne - albo na obu kartach jest
    ten sam obraz, albo tylko jedna go generuje. Zależy od konkretnego biosu
    i płyty.

    b) system operacyjny - ten może wyświetlać z wykorzystaniem obu kart,
    dzięki temu masz możliwość podłączenia więcej niż jednego monitora.

    Generalnie często w przypadku problemów z komponentami płyta/karta nie
    generuje obrazu, a dysk może dawać fałszywy sygnał 'ładowania'. Po
    prostu po podłączeniu zasilania dysk się inicjuje i przez pare sekund
    sobie stuka.

    Odłącz dysk, zostaw tylko jeden moduł pamięci i procesor. wyciągnij
    wszystkie karty i zresetuj CMOS (któraś ze zworek -> patrz instrukcja do
    płyty, przez przypadek ktoś mógł na sztywno wyłączyć wbudowaną karte).
    Daj znać czy pojawił się obraz na wyjściu z płyty i ew. jakie odgłosy
    wydaje komputer (zakładam, że beeper jest podłączony).