eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmkomoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
  • Data: 2011-01-21 17:07:12
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-01-21 11:00, Tomek pisze:
    >
    > O ile się nie mylę, wybrałeś gwarancję producenta jako jedną z opcji
    > reklamacji. Powinienneś wiedzieć, iż taką opcję możesz wybrać tylko raz
    > i nie możesz jej dowolnie zmieniać na niezgodność towaru z umową, bo
    > taki masz kaprys.

    Jakaś podstawa prawna? Jest dokładnie odwrotnie.

    Niezgodność towaru z umową możesz stwierdzić i reklamować w dowolnym
    momencie (oczywiście przez 2 lata), nawet po skorzystaniu z gwarancji.
    Gwarancja jest cechą produktu - dodatkowym zobowiązaniem producenta
    (bądź innego podmiotu), z którego masz prawo, ale nie obowiązek
    skorzystać. Niezgodność towaru z umową jest ustanowiona prawnie.

    Niezgodne z prawem jest właśnie stwierdzenie przez komoorki.pl, że
    "skoro towar na gwarancji, to sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za
    zgodność z umową i jest tylko pośrednikiem". Nawiasem mówiąc, dobrze
    wiedzieć, żeby ich unikać.

    A teraz kilka rad dla "wątkotwórcy":
    - jak najbardziej możesz skorzystać z uprawnień wynikających z ustawy o
    sprzedaży konsumenckiej
    - Twoim prawem jest nawet wybór: wymiana lub bezpłatna naprawa, chociaż
    ogranicza ten wybór punkt poniższy
    - sklep może odmówić wymiany i naprawy tylko wtedy, gdyby wiązało się to
    z niemożliwością dokonania tego, a w zakresie naprawy: nie zrobiłby tego
    w odpowiednim czasie, lub naraziłoby to Ciebie na niedogodności - we
    wszystkich tych sytuacjach masz prawo (do obniżenia ceny lub odstąpienia
    od umowy
    - BARDZO WAŻNE: sklep ma obowiązek ustosunkować się w ciągu 14 dni -
    inaczej przyjmuje się, że zaakceptował Twoje żądania. Jeżeli więc
    wysłałeś telefon 16.11.2010, a odpowiedź otrzymałeś 29.12.2010, to
    znaczy, że treść odpowiedzi nie ma znaczenia: sklep uznał Twoje żądania!!!
    - BARDZO WAŻNE: pisałeś, że chcesz kupić telefon "niebrandowany" z
    wolnej sprzedaży, a okazuje się, że sklep sprzedał Ci egzemplarz
    przygotowany dla Polkomtela z przegranym oprogramowaniem. Dowiedziałeś
    się o tym fakcie 25 sierpnia. Jest to kolejny element niezgodności
    towaru z umową, który nie może być "naprawiony", bo telefon już zawsze
    pozostanie w bazach producenta jako ten z brandinginem Polkomtel, który
    to fakt dla Ciebie może być istotny (najczęściej dłuższe oczekiwanie na
    nowe oprogramowanie, niepotrzebne dodatki operatora) - z tego powodu są
    jedynie dwa wyjścia: wymiana na nowy albo odstąpienie od umowy

    Pamiętaj, sklep nie jest żadnym "pośrednikiem" - odpowiada za towar na
    podstawie ustawy, a nie na podstawie dobrowolnego zobowiązania, jakim
    jest gwarancja. To jego problem, jaki sprzęt sprzedają i owszem, sami
    mogą naprawiać przez skorzystanie z gwarancji producenta, ale to oni w
    takiej sytuacji występują z roszczeniem do gwaranta, a nie Ty. I z ich
    punktu widzenia są takim pośrednikiem, ale konsumenta to nie powinno
    interesować.

    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: