eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingkolizja prostokątówRe: kolizja prostokątów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: kolizja prostokątów
    Date: Thu, 22 Dec 2011 10:55:40 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 46
    Message-ID: <jcuur2$il1$2@node2.news.atman.pl>
    References: <jcs40l$bt7$1@kushnir.sileman> <jcsrli$df3$1@node2.news.atman.pl>
    <jcti9i$p89$2@kushnir.sileman> <jcuum4$il1$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 144-mi3-6.acn.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1324547746 19105 85.222.69.144 (22 Dec 2011 09:55:46
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 22 Dec 2011 09:55:46 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:8.0) Gecko/20111105
    Thunderbird/8.0
    In-Reply-To: <jcuum4$il1$1@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:194459
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-12-22 10:53, bartekltg pisze:
    > W dniu 2011-12-21 22:15, Kicer pisze:
    >
    >
    >>> Dwa równania na przesunięcie (x i y), wybierasz
    >>> to z mniejszym wynikiem.
    >>
    >> mogę prosić ciutkę jaśniej? jak wyznaczam te dwa równania?
    >
    >
    > Kurde. Brać się do matematyki a nie do programowania!
    >
    > W = suma szerokości / 2
    > H = suma wysokości /2
    >
    > Wektor od prostokąta A do B
    > [ X_B - X_A ; Y_B - Y_A ]

    W innym poście widzę, że z tym są problemy:
    X_A,Y_A to współrzędny x,y _środka_ prostokąta A.


    > I teraz szukasz takiego t, aby była kolizja,
    > czyli albo
    >
    > abs(X_B - X_A) * (1-t) = W
    >
    > albo
    >
    > abs( Y_B - Y_A ) (1-t) = H
    >
    >
    > Z obu równań wyznaczasz t (zamieniasz wzorek na t = ...,
    > nie trzeba rozwiązywać tego numerycznie;)) i bierzesz
    > to mniejsze. Jeśli początkowo prostokąty były
    > rozłączne, to t będzie w przedziale (0,1).
    >
    > Wektorem, o który należy przesunać prostokąt B jest
    > [ X_B - X_A ; Y_B - Y_A ] * (-t)
    >
    > Tyle, że t będzie jakąś liczba wymierną, a więc
    > i wektor nie musi być całkowity.

    pzdr
    bartekltg

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: