eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingkolizja prostokątówRe: kolizja prostokątów
  • Data: 2011-12-22 10:05:24
    Temat: Re: kolizja prostokątów
    Od: Kicer <...@...c> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Stachu 'Dozzie' K. wrote:

    > On 2011-12-22, Kicer <...@...c> wrote:
    >> niechę będzie że mam:
    >>
    >> +---+
    >> | |
    >> | |
    >> | |
    >> | |
    >> | |
    >> +---+
    >>
    >> +-----------------+
    >> | |
    >> +-----------------+
    >
    >>> 3. Upewniasz się, że xA1 < xB1.
    >>> Chodzi o to, żeby wiedzieć, który prostokąt jest lewy, a który prawy.
    >>
    >> ten na dole jest prawy
    >>
    >>> 4. Jeśli to prawy prostokąt jest przesuwany, liczysz wektor przesunięcia
    >>> równoległego do osi x między xA2 i xB1. Jeśli lewy prostokąt jest
    >>> przesuwany, wektor ma przeciwny zwrot.
    >>
    >> no to wyszedł wektor o długości 0, bo odlegość na osi odciętych (x)
    >> między prawym bokiem górnego a lewym bokiem dolnego == 0.
    >
    > Słusznie. I tyle, jak rozumiem, powinien wyjść.

    nie ;) przesuwając dolny po prostej przechodzącej przez środki prostokątów,
    powinien się on przesunąć lekko w lewo.

    >
    >>> 5. Obliczasz wektor przesunięcia wzdłuż osi y. Może być za pomocą
    >>> proporcji. Możesz nawet sprawdzić, czy udało się tak przesunąć
    >>> prostokąt, żeby dowolny bok poziomy jednego prostokąta znajdował się
    >>> między bokami drugiego prostokąta (wystarczą dwie proste
    >>> alternatywy).
    >>
    >> tu przyznam, że nie do konca rozumiem. Z proporcji miedzy czym a czym?
    >
    > Elementarna planimetria. Przesuwasz wzdłuż prostej przechodzącej przez
    > środki, czyli o dwa wektory (równoległe do osi) składające się na wektor
    > łączący środki prostokątów albo coś proporcjonalnego. Jeśli masz
    > wyliczony wektor przesunięcia wzdłuż jednej osi, drugi się wylicza
    > prosto.

    no dobra, pierwszy wyszedł mi 0 to drugi wyjdzie ile? 0?:>

    >
    >> Poświęciłem naprawdę sporo czasu na rozwiązanie tego problemu i uwierz
    >> mi, wszelkie algorytmy wymyślane "od ręki" mają jakieś błędy dla
    >> wymyślnych przypadków.
    >
    > Jeśli wystarczy ci, że dowolne boki się zetkną, to możesz policzyć dwa
    > warianty i sprawdzić, przy którym prostokąty się rzeczywiście zetkną.
    > Algorytm ten sam. Chyba że wynajdziesz inny problem.
    >

    tego narazie nie skomentuję, bo ciągle są braki w punktach powyżej ;)

    pozdrawiam

    --
    Michał Walenciak
    gmail.com kicer86
    http://kicer.sileman.net.pl
    gg: 3729519

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: