  • Data: 2011-05-25 14:33:12
    Temat: Re: kolejny dawca
    Od: The_EaGle <e...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-25 14:09, Myjk pisze:
    > Wed, 25 May 2011 13:40:47 +0200, The_EaGle

    > Przecięcie i zmiana pasa to dwie różne rzeczy. Jeśli wg ciebie to jest to
    > samo, to wyjaśnij jak sygnalizujesz to, przejeżdżając na wprost przez
    > skrzyżowanie. Przypomnę, że wtedy przecinasz/zmieniasz conajmniej dwa pasy.

    Chodzi o to że zarówno przecięcie jak i zmiana pasa wiąże się z
    wjechaniem na inny niż zajmowany obecnie pas ruchu. W związku z tym aby
    to zrobić należy upewnić się że nie wymusza się pierwszeństwa.

    Zresztą filipowi już podałem wyrok SN w tej sprawie i moim zdaniem temat
    jest już jasny:

    dnia 2006.03.08
    Sąd Najwyższy
    IV KK 416/05
    Na kierowcy zamierzającym wykonać manewr zmiany kierunku jazdy w lewo
    ciąży bowiem nie tylko obowiązek zawczasu i wyraźnego zasygnalizowania
    tego manewru oraz baczenia, aby nie spowodował on zajechania drogi
    pojazdowi jadącemu z kierunku przeciwnego, ale także w zależności od
    okoliczności, wynikający z zasady szczególnej ostrożności (art. 22 ust.
    1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, tekst jedn.
    Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 ze zm.), obowiązek upewnienia się,
    przez spojrzenie w lusterko wsteczne lub boczne, czy znajdujący się za
    nim pojazd nie uniemożliwia bezpiecznego wykonania tego manewru.

    Pozdrawiam
    Rafał