  • Data: 2009-12-23 11:23:48
    Temat: Re: kodowana dvb-t
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "zorka" <ciapka@.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:hgsra1$bar$1@news.onet.pl...

    > No ale to, że ja ogladam to jeszcze nie powod aby ktos nie mogł usiąść na
    > sasiednim fotelu i rowniez oglądał.

    Znaczy Ty będziesz oglądał to samo co nastolatka, czy liczysz, że ona będzie
    zainteresowana tym samym co Ty?
    Nie w każdym domu zadaniem tv to być włączonym, dla niektórych jest ważne CO
    się ogląda.

    > Masz zapewne na mysli odmienne zainteresowania domowników. No tak, cos w
    > tym jest ale należy tez przyjąć, że przeciez oprócz ogladania telewizora
    > jest jeszcze COŚ z życiu - książka, nauka, spacer, rozmowa, zwierzęta,
    > muzyka, ................ i jeszcze troche.

    I akurat tak się zdarza, że czas na tv wszyscy mają w tym samym momencie.
    Tylko potrzeby i wymagania różne.

    > Naprawde miło jest oglądnąć z dzieciakami (czasem dorosłymi) wspolnie
    > program a nastepnie porozmawiac o tym. Wyrazić własne zdanie, poznać
    > zdanie domowników.

    Ja już znam ich wystarczająco, żeby wiedzieć, iż nie będą chcieli (poza
    synem) meczu ze mną oglądać.
    Ja bajek też nie lubię.

    > Mam w domu kilka komputerów (właściwie to kazdy z domowników ma swoj) i
    > tak mamy monitory różne ale najwiekszy to 22cale. Masz większy?

    Nie, i nie mam takiej potrzeby.
    To co mam wystarcza.

    > No ja wiem, że na tej samej antenie mozna odebrac sygnał i analogowy i ten
    > cyfrowy naziemny. Musi jednak on byc nadawany z tego samego miejsca - ma
    > tak często nie jest.

    Raczej "czasem" tak nie jest a nie "często".
    To "czasem" to jest pomijalny margines.

    > Ja odbieram analogowy sygnał gdzies z okolic Katowic a cyfrowy musiałnbym
    > odbierac ze Skrzycznego - troche inny kierunek.

    Ze Skrzycznego analogu nie nadają?

    > No włąśnie. Czyli znowu powraca tv-sat.

    Albo egzekwowanie swoich praw.

    > Juz pisałem wyżej. Mam antene analogową (a nawet dwie). I nie łapie na nie
    > sygnału ze Skrzycznego.

    > Jedna skierowana w okolice Katowic nic cyfrowego nie łapie.

    Będziesz miał dvb-t, to ją obrócisz na Skrzyczne i po kłopocie.
    Analog stanie się zbędny.
    A nawet jakby - anteny zbiorcze też mogą być podwójne - dwukierunkowe.
    W Poznaniu jak ktoś chce mieć TVN nie ma innej metody, jest nadawany
    dokładnie z odwrotnego kierunku niż reszta.