  • 1. Data: 2011-06-04 19:16:09
    Temat: klucz udarowy do zapieczonych srub
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    to juz tak obok poprzedniego tematu.
    probowalem zdjac zwrotnice zeby w imadle wybic sruby zapieczone o ktorych
    pisalem 3 posty nizej.
    niestety poleglem kolejny raz na kolejnej rzeczy...
    nakretka piasty 32mm stoi jak zakleta.
    odgialem mlotkiem i wkretakiem zabezpieczenie, uzywalem nasadki 32mm yato z
    pokretlem 3/4 i rura i nic. pokretlo czuc ze sprezynuje i obawiams ie ze jak
    mocniej na ta rure nacisne to strzeli...a sruba ani drgnie. palnikiem boje
    sie tej ruszyc bo nie chce zniszczyc lozyska, smaru i dalej przegubu i jego
    oslony(choc i tak peknieta).

    wpadlem na pomysl ze kupie klucz udarowy i tym to sprobuje ruszyc....
    pytanie czy to moze dac rade i czy chinskie wynalazki z allegro sie do tego
    nadaja. naprawiam tylko swoje fiacisze i maksymalna ilosc naprawianych
    przeze mnie aut to 3:)
    rozwazam ten:
    http://allegro.pl/klucz-pneumatyczny-udarowy-3-4-z-n
    asadkami-i1631485460.html

    aczkolwiek wolalbym sobie odpuscic ten wydatek bo z kasa i tak nie za wesolo
    i bez tego...

    --
    ---------- sirapacz -------------
    Zdeklarowany fiaciarz:)

  • 2. Data: 2011-06-04 19:44:26
    Temat: Re: klucz udarowy do zapieczonych srub
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-06-04 19:16, Michał Gut pisze:
    > http://allegro.pl/klucz-pneumatyczny-udarowy-3-4-z-n
    asadkami-i1631485460.html

    W tej cenie nie ma dobrych kluczy udarowych

    > aczkolwiek wolalbym sobie odpuscic ten wydatek bo z kasa i tak nie za
    > wesolo i bez tego...

    Podjedz do wulkanizatorow, to ci rusza ta srube profesjonalnym pneumatykiem.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 3. Data: 2011-06-04 20:39:23
    Od: "marek" <k...@o...bn>

    napisalbym ci jak to ruszyc ale mnie splonkowales wiec sie bujaj :D

  • 4. Data: 2011-06-04 20:55:55
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-06-04 20:39, marek pisze:
    > napisalbym ci jak to ruszyc ale mnie splonkowales wiec sie bujaj :D

    To się luzuje jak samochód jest na dole ;) - czytaj stoi na kołach.
    Pokrętka 3/4", odpowiednia nasadka, rura - wsiada drugi człek do wozu
    wbija 5, zapiera się o pedał hamulca a właściwa osoba działa swoją siłą
    na rurę ;)

    Pozdrawiam !

  • 5. Data: 2011-06-04 21:15:20
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    ze zblokowaniem piasty nie mam problemow. nie moge tuylko ruszyc sruby.
    piasta jest unieruchomiona

  • 6. Data: 2011-06-04 21:39:07
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Widziałem jak gość robił to w programie "Fani 4-kółek".

    1. Obciąć końcówkę śruby z nakrętką.
    2. Pozostałość "umiejętnie" rozwiercić.
    3. Usunąć co się da.
    4. Przegwintować otwór.

    Trzeba następnie użyć nowych śrub.

    --
    CB

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ise088$koa$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

  • 7. Data: 2011-06-04 22:50:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > yato z pokretlem 3/4 i rura i nic. pokretlo czuc ze sprezynuje i
    > obawiams ie ze jak mocniej na ta rure nacisne to strzeli...

    Te Yato to właśnie jakieś takie sprężysta dziadostwo. Lepsze od Topex-a,
    ale ogólnie szału nie ma.

    Odkręcałem tą nakrętkę raz za pomocą 2.5m rury (bo po metrowej rurze
    sobie mogłem skakać nie robiąc wrażenia na nakrętce).
    A klucz mam nasadowy 32mm od razu z dźwignią.

    Największy problem to było trzymanie koła - samochód musiał być
    opuszczony, z założonym kołem, a kolega siedział w samochodzie i przy
    włączonym silniku (wspomaganie) trzymał hamulec ile siły w nogach.

    Najlepiej tak jak pisał MarcinJM - pojedź gdzieś gdzie mają jakiś
    naprawdę solidny pneumatyk (ale to już może nie być pierwszy lepszy
    gumiarz).

    Tyle że ogólnie to zaraz zrobisz remont całego samochodu ;)
    Bo jak zaczniesz strucla rozbierać to zaraz się okaże że pół samochodu
    wymienisz.
    Zaraz będziesz pytał jak wyszarpać zapieczony sworzeń zwrotnicy, a potem
    jak ruszyć nieruszalne śruby mocujące wahacz :)

    Przewierć te śruby przy amortyzatorze i będziesz miał z głowy :)

  • 8. Data: 2011-06-05 02:28:05
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > Zaraz będziesz pytał jak wyszarpać zapieczony sworzeń zwrotnicy, a potem
    > jak ruszyć nieruszalne śruby mocujące wahacz :)

    ale ja wlasnie robie remont:P
    wymieniam cale nowe bebny ze szczekami i sprezynkami, linki recznego,
    tarcze klocki i zacisk z jarzmem, amorki

    to bylo zaplanowane (poza zaciskiem ale jak zobaczylem jego kondycje to
    doszedl do listy)

    > Przewierć te śruby przy amortyzatorze i będziesz miał z głowy :)

    jakby sie dalo to bym tak zronbil - nie podjade tam z wiertara... dlatego
    zreszta chcialem zdjac zwrotnice zeby w imadle sobie to wygodnie obrobic

  • 9. Data: 2011-06-05 09:17:52
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?> 1. Obciąć końcówkę śruby z nakrętką.
    > 2. Pozostałość "umiejętnie" rozwiercić.
    > 3. Usunąć co się da.
    > 4. Przegwintować otwór.
    >
    > Trzeba następnie użyć nowych śrub.

    chyba ma to słabe zastosowanie do nakrętki piasty.

  • 10. Data: 2011-06-05 13:42:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-04 21:39, cbnet pisze:
    > Widziałem jak gość robił to w programie "Fani 4-kółek".

> [...]

    Tu jest taki problem, że ta śruba w tym przypadku nazywa się półoś i
    jest droga,