-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: klima ciągle zagrzybiona
Date: Thu, 2 Jun 2011 10:59:27 +0200
Organization: MAD
Lines: 29
Sender: Myjk <>
Message-ID: <25ck6mzgdz7x$.dlg@myjk.org>
References: <4de5f53d$0$2455$65785112@news.neostrada.pl>
<is536j$83c$1@inews.gazeta.pl>
<4de6122c$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
Reply-To: m...@n...op.pl
NNTP-Posting-Host: fjk130.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1307005207 26233 83.13.244.130 (2 Jun 2011 09:00:07 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 2 Jun 2011 09:00:07 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2373028
[ ukryj nagłówki ]Wed, 1 Jun 2011 12:18:35 +0200, K.Z.
> Spróbuję tej metody, ale zawsze tłumaczyłem sobie to w ten sposób, że wtedy
> właśnie wilgoć wchodzi do wszystkich kanałów i grzyby rozwijają się
> bardziej.
Dokładnie, nie rób tego. Najwięcej problemów ze smrodem w kanałach jest
wtedy, gdy mocno mrozimy w stosunku do panującej na zewnątrz temperatury, a
potem jeszcze przedmuchujemy ciepłym wilgotnym powietrzem. Wilgoć z
ciepłego powietrza wpuszczanego bez osuszenia w połączeniu z lodowatymi
wręcz kanałami natychmiast skutkuje "wytwarzaniem" się wody. Sytuację
dodatkowo może pogorszyć zostawienie auta na słońcu. Wtedy to już w ogóle
bagno się robi.
Jak sobie z tym radzić? Używać klimy z głową, tj. chłodzić nie więcej niż 5
stopni w dół w porównaniu do temperatury zewnętrznej i nie chłodzić
raptownie i nie ocieplać raptownie. Będzie z korzyścią dla systemu
kanałowego, ale także dla zdrowia.
Naturalnie należy pamiętać o cyklicznym wymienianiu filtra kabinowego. Ja
wymieniam co 2-3 mies. Kieszeń boli (bo filtr do M6 kosztuje ~70zł), ale
przynajmniej nic nie śmierdzi i nie choruję z tego powodu. :P
PS Od siebie mogę Ci także polecić spray FORTE Air Conditioner. To jest
preparat do czyszczenia kanałów i klimatyzacji. Ale to dopiero po dokładnym
ozonowaniu całego układu wentylacyjnego.
--
Pozdor Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 02.06.11 11:05 Myjk
- 02.06.11 11:30 ATA
- 02.06.11 13:03 P_ablo
- 04.06.11 10:14 Nex@pl
- 05.06.11 01:21 Adam Płaszczyca
- 06.06.11 07:04 K.Z.
- 06.06.11 09:32 Jakub Witkowski
- 06.06.11 11:15 Tirek
- 06.06.11 12:04 K.Z.
- 13.06.11 00:31 P_ablo
- 13.06.11 15:17 kkk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-03-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=