    From: Konrad Kosmowski <k...@k...net>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: klawiatura USB - walneło korki poszły
    Date: Thu, 1 Apr 2010 00:36:15 +0200

    ** MAR <m...@s...org> wrote:

    > Mogła być wina zasilacza, jeśli zawsze był pod prądem a nie całkowicie
    > odcinany od sieci, to standby mógł się "zużyć". Im tańszy zasilacz tym
    > większa na to szansa.

    Widziałem wuchtę tanich zasilaczy i nigdy czegoś takiego - najczęściej po
    prostu padłby bezpiecznik zasilacza, zaswądziłoby trochę i tyle.

    > Albo zwarcie przy wkładaniu wtyczki, to nie jest wcale rzadkie, w sieci można
    > znaleźć wiele relacji o takich zdarzeniach.

    Szczególnie uwzględniając czyjeś działanie celowe - może kolega przespał się z
    nie tą co trzeba? ;-)

    > Zabroniona nie, ale zawsze jest obarczona ryzykiem.

    Wszystko jest obarczone ryzykiem ale błagam nie wmawiaj ludziom, że trzeba
    urządzenia galwanicznie odłączyć od sieci elektrycznej, wyjąć baterie itd.
    tylko po to aby podłączyć klawiaturę USB. Codziennie miliardy ludzi podpinają
    rzeczy via USB do komputera (głownie pendrive) bo do tego jest to przeznaczone.
    Do podpinania w locie w przeciwieństwie do (teoretycznie) PS/2, które też
    podpinam z reguły do włączonego komputera i nigdy nic się nie stało (pomimo, że
    nie było do tego przeznaczone to widocznie tak projektuje się urządzenia aby
    jednak się dało).

    --
    + ' .-. .
    , * ) )