  • 11. Data: 2017-11-08 11:55:38
    Temat: Re: kiedy zmieniać opony
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 8 Nov 2017 11:38:40 +0100, w <5a02deb3$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>,
    "T." <k...@i...pl> napisał(-a):

    > Swego czasu rozmawiałem z pewnym inżynierem-profesorem z PIMotu.
    > Twierdził, że te 7 stopni to wymysł przemysłu oponiarskiego - opona
    > ugina się kilka razy w ciągu sekundy wytwarzając ciepło, nie jest więc
    > jakoś super twardsza poniżej tych 7 stopni. Natomiast z pewnością ma
    > inny bieżnik, przeznaczony na śniegi i breję. Dlatego warto zmieniać
    > opony w zależności od warunków, a nie temperatury.
    > Ja ostatnio nie zmieniam - w zimie śniegu nie ma, temperatury
    > dodatnie... Jeżdżę wyłącznie po mieście.

    Nie trzeba polegać na zdaniu profesora -- są testy w sieci (chyba Adac czy Bild
    robili).
    Nawet przy -5st letnia była lepsza na asfalcie (bez śniegu rzecz jasna).

  • 12. Data: 2017-11-08 12:24:46
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Kiedy wymienić?

    Od czasu gdy na 1 listopada wyjeżdżałem na zimówkach minęło już trochę
    czasu, później przyszły lata z temperaturami plusowymi (do kilkunastu
    stopni) w grudniu, mimo to też zmieniałem. Przeszło mi, gdy "zimą" w deszczu
    mało z drogi nie wypadłem na Dębicach Frigo. Od tamtej pory jeżdżę na
    wielosezonowych i uważam, że to właściwy wybór. Aktualnie Nokian
    Weatherproof.

  • 13. Data: 2017-11-08 13:40:40
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Bolko pisze tak:

    > Ale jak za trzecim razem w deszczu na rondzie przywaliłem w
    > krawężnik. I znowu trzeba było zbieżność ustawiać przemogłem się i
    > zmieniałem na letnie.

    Też bym przywalił w poprzednika ale po tym zdarzeniu zawsze wcześniej
    hamowałem i łagodniej. Nie wiem jak hamowanie awaryjne. Pewnie byłoby
    bum. Opony to Continental Winter TS830.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 14. Data: 2017-11-08 18:39:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 8 Nov 2017 00:55:19 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

    > No ale z własnego już doświadczenia wiem że w deszczu
    > moje zimówki są kiepskie. A w jesieni pada w PL pada.
    >
    > Kiedy wymienić?

    Godzinę przed opadem śniegu ;)
    Cieszę się, że mogłem pomóc :)

  • 15. Data: 2017-11-08 22:32:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Dlatego warto zmieniać opony w zależności od warunków, a nie temperatury.

    Cztery lata temu kupiłem oba nowe komplety (letnie i zimowe). Używam je
    na przemian od tamtej pory. Mam je zużyte ~po równo, na każdej jeszcze
    spokojnie 5mm bieżnika.

    Na czarnym asfalcie przy 6-7 stopniach na zewnątrz, letnie potrafią mi
    zabuksować przy ruszaniu. Na zimowych nie zdarza się. Dopiero co
    zmieniłem w niedzielę, czuć różnicę w klejeniu się do drogi bez dwóch zdań.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2017-11-08 22:44:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 8 Nov 2017 11:38:40 +0100, T. napisał(a):

> [...]
    > ugina się kilka razy w ciągu sekundy wytwarzając ciepło, nie jest więc
    > jakoś super twardsza poniżej tych 7 stopni.

    Kiedyś miałem okazję porównać zimówki i jakieś byle-jakie letnie przy -15C.
    Osiągi na letnich oponach były zdecydowanie lepsze.

    Taka prawda że zimówka to jest na błoto, śnieg i błoto pośniegowe,
    ewentualnie szuter.
    Na lód - kolce.

    Na twardą nawierzchnię suchą czy mokrą - opona letnia, bez względu na
    temperaturę.

    Tyle że zimówki należy zakładać jak jest zimno, bo wtedy w każdej chwili
    może zacząć padać śnieg.

  • 17. Data: 2017-11-09 00:29:20
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup
    >
    > Dlatego wybieram caloroczne.
    > I nic mnie juz nie zaskoczy :)

    Ja też. Od dwudziestu paru lat tylko całoroczne. Gdybym mieszkal w Kanadzie
    a nie Chicago to moze miałyby zimowki sens, ale w miescie sa ulice główne
    odśnieżone i posypane więc całoroczne spisują się należycie.

  • 18. Data: 2017-11-09 00:31:27
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-11-08 o 18:39, Tomasz Pyra pisze:

    > Godzinę przed opadem śniegu ;)
    > Cieszę się, że mogłem pomóc :)

    Chyba taniej będzie, jak na te 3 dni w roku, kiedy w Warszawie i okolicy
    zalega śnieg, przesiądę się na taksówkę.

    MJ

  • 19. Data: 2017-11-09 02:04:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 9 Nov 2017 00:31:27 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

    > Chyba taniej będzie, jak na te 3 dni w roku, kiedy w Warszawie i okolicy
    > zalega śnieg, przesiądę się na taksówkę.

    No tak jakoś z zimami w Polsce jest że jak mieszkasz w mieście, to
    zazwyczaj jest to parę dni.

    Tylko to z kolei trzeba uważać żeby nie zostać gdzieś "w terenie" na te 3
    dni jak zima zaskoczy Ciebie i drogowców ;)

  • 20. Data: 2017-11-09 16:22:33
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 8 Nov 2017 11:50:54 +0100, Uncle Pete <4...@g...com>
    wrote:

    >Tyle że jak spadnie śnieg, letnie zachowują się bardzo różnie.
    >Poprzednio jeździłem na jakichś letnich Pirelli i na śniegu też dało się
    >nimi jakoś jechać. Potem miałem Uniroyal RainExpert i na śniegu była to
    >masakra. Teraz jako letnie mam Nokiany iLine, ale nie zdążyłem ich
    >jeszcze wypróbować na śniegu )))

    Dwa lata temu wracałem z Oławy do Warszawy na letnich. W październiku,
    dokładnie 12 października. Dało się jechać, opony Uniroyal RainSport
    3. Może nie było jakiegoś masakrycznego śniegu, temp. w okilicy -1 do
    +1.

    https://i.pinimg.com/originals/44/63/64/44636415a584
    6e1e6ea33b450ee1fd3f.jpg
    https://i.pinimg.com/originals/5c/0f/02/5c0f02b97586