  • Data: 2009-07-07 21:47:44
    Temat: Re: kiedy wyłączą NMT ?
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h2slv3$ngm$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Obiekcji nie miałem (poza tym i tak takie otrzymałem polecenie) bo z
    > tak dużą mocą pracują już w tym paśmie krótkofalowcy (a wiec łączność
    > mało wrazliwa).
    > Bardziej mnie obchodziło to co będzie się działo z autoalarmami
    > (piloty do nich).
    > Zazwyczaj w pilotach w tamtych czasach był generator VFO i modulacja
    > impulsowa.
    > VFO lubiło pływać więc w samochodach były odbiorniki superreakcyjne
    > (wrażliwe na każdy sygnał +/- 1 MHz conajmniej).

    Robiłem kiedyś w Wesołej (jak jeszcze nie stalą sie dzielnicą Warszawy)
    próby z ATV, na paśmie 70 cm właśnie. Przy remizie, gdzie próby się
    odbywały, jeden pan bardzo chcial pojechać swym samochodem, ale nie
    mógł... bo mu się alarm jakoś tak dziwnie :) nie chciał rozbroić... :)
    Aż musiał przyjechać serwis i rozblokować samochód... :P

    > No i taki wóz TVP na pewno powodował że nikt w poblizu alarmu nie
    > przełączył (włączyl czy wyłączył).
    > No ale skoro i krótkofalowcy powodowali czasem podobny problem to ja
    > zaprogramowałem te radia i szefostwo je TVP sprzedało.
    > Oczywiście panu "technicznemu" zwróciłem uczciwie uwagę na
    > nielegalność używania tegoż - nie było to użycie ani amatorskie ani w
    > służbie stałej (ta jest na tym paśmie też I wazności) jak i nie było
    > to radiolokacją (też I waznosci w PL).
    > Pan techniczny z uśmiechem powiedzial że "nam to mogą naskoczyć".

    Ktoś mi kiedyś opowiadał o pewnym ujebliwym CB-erze, który że tak
    powiem, zakłócał był, eufemistycznie mówiąc. Ale koledzy krótkofalowcy
    poradzili sobie - beama ze sporym zyskiem kierunkowo na CB-era, do pieca
    trzy kilogramy waty i srrruuuu - nośną prosto w antenę zakłócacza...
    CB-er już się nie odezwał, szpilka w kablu okazała się już niepotrzebna
    :)

    > No i z uśmiechem się rozstaliśmy.

    Aż panom też sie trafi, że okoliczni krótkofalowcy coś do pieców
    podorzucają i aż może pogotowie elektryczne będzie musiało przyjechać,
    bo wypalantuje główna linia zasilająca odcinek... :P
    I zobaczymy, kto komu naskoczy. (o pluskiewkach zręcznie popodrzucanych
    "w oku cyklonu" nie wspomnę) :)