eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikakids react to walkmansRe: kids react to walkmans
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: kids react to walkmans
    Date: Tue, 28 Jul 2015 13:13:01 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 47
    Message-ID: <mp7o3u$893$1@node2.news.atman.pl>
    References: <X...@l...net>
    <moeip3$atm$1@news.vectranet.pl> <mogqnj$dru$1@node2.news.atman.pl>
    <mov8or$b1d$1@news.vectranet.pl>
    <55b32f1b$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <55b5333b$0$8373$65785112@news.neostrada.pl>
    <mp5f5m$1al$2@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <mp7j46$3cd$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.66.98.6
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1438081982 8483 195.66.98.6 (28 Jul 2015 11:13:02 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 28 Jul 2015 11:13:02 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.1.0
    In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:684071
    [ ukryj nagłówki ]

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Właśnie to się liczy. Liczy się wytłumaczenie, że i wiatry,
    > i woda w rzekach są słońcem pędzone.

    Tylko będzie to równie wiele tłumaczyło, co stwierdzenie,
    że są pędzone duchem bożym... Teraz pokaż dzieciakowi
    globalny rozkład wiatrów i wytłumacz jak to możliwe, że
    w okolicach równika obok siebie stale wieją wiatry
    *w przeciwną stronę*. :-)

    > "*Uczciwie* nikt nie tłumaczy" -- bo uczciwie jest przedstawiać
    > kilkuletnim dzieciom sprawy w należnym uproszczeniu.

    I wytrwale pilnować, by się nie garbiły, gdy jakieś bardziej
    kumate zada pytanie będące w jawnej sprzeczności z modelem.

    > To jest mit, to z tymi zasobami.

    Żaden mit, każdy z nas ma ograniczone możliwości, również
    w tym zakresie. Natomiast potem polemizujesz z rzeczami, których
    nie napisałem, więc nie pociągnę tego wątku. Podstaw należy
    bezwzględnie uczyć, lecz cały kłopot w tym, by ustalić, co to
    dziś są podstawy. Bo moim zdaniem zasada działania telefonii
    GSM do nich się nie zalicza. Jak i, nawiasem mówiąc, znajomość
    tabliczki mnożenia i umiejętność ręcznego pisania (w odróżnieniu
    od czytania).

    > "Opanowanie rzeczy w rozumineiu osobniczym", to tylko część tego,
    > co ma zapewnić szkoła.

    Nie. Osobniczo to ja mogę sobie uważać, że potrzebna mi jest wiedza
    o geologii złóż, bo jestem/zamierzam być rekinem naftowym. Nie chcę
    i nie oczekuję, że nauczy mnie tego szkoła, w szczególności stopnia
    niższego.

    >Kulturę najszerszym rozumieniu, obejmującą stan wiedzy o tych
    > wszystkich elektronach, sonetach, rzekach, wiatrach, rybosomach,
    > gwiazdach, planetach itp.

    Z tym się zgadzam, ale właśnie o tym piszę wyżej: ktoś uznał,
    że rybosom to podstawa, a telefonia komórkowa nie. Decyzja
    najzupełniej arbitralna.

    Pozdrawiam, Piotr


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: