eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"kawałek" UPS-a w samochodzie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 13

  • 11. Data: 2012-11-02 10:47:01
    Temat: Re: "kawałek" UPS-a w samochodzie [OT]
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Pisałem o dołożeniu separatora akumulatorów. Jest to urządzenie dbające
    > m.in. o prawidłową kondycję obu akumulatorów. Dba o prawidłowe naładowanie
    > każdego z nich.

    > Zobacz choćby tu:
    > http://www.rxv.com.pl/sklep//index.php?products=prod
    uct&prod_id=656


    też myślałem o tym, pod kątem ogrzewania webasto, żeby wyżerało tylko własny
    aku, a nie rozruchowy
    ale przyznaje, że cena podana w Twoim linku mnie zniechęciła...

    może ktoś wymyślił już coś takiego do samodzielnego montażu?
    w najprostszym, chałupniczym wydaniu wystarczy przecież monitorować wysokość
    napięcia instalacji
    i powyżej pewnej wartości załączyć tylko przekaźnik separujący...

    q



  • 12. Data: 2012-11-02 11:44:24
    Temat: Re: "kawałek" UPS-a w samochodzie [OT]
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-02 10:47, qlphon pisze:
    >> Pisałem o dołożeniu separatora akumulatorów. Jest to urządzenie
    >> dbające m.in. o prawidłową kondycję obu akumulatorów. Dba o prawidłowe
    >> naładowanie każdego z nich.
    >
    >> Zobacz choćby tu:
    >> http://www.rxv.com.pl/sklep//index.php?products=prod
    uct&prod_id=656
    >
    >
    > też myślałem o tym, pod kątem ogrzewania webasto, żeby wyżerało tylko
    > własny aku, a nie rozruchowy
    > ale przyznaje, że cena podana w Twoim linku mnie zniechęciła...
    >
    > może ktoś wymyślił już coś takiego do samodzielnego montażu?
    > w najprostszym, chałupniczym wydaniu wystarczy przecież monitorować
    > wysokość napięcia instalacji
    > i powyżej pewnej wartości załączyć tylko przekaźnik separujący...

    Trochę tańsze choćby tu:
    http://www.sklep.unipower.pl/index.php?k11,separator
    y-baterii

    Przekaźniki wytrzymujące 100A nie są tanie.
    Można kombinować z tańszymi stycznikami i podmienić im cewkę na
    12-woltową, ale wtedy musi być odpowiednia obudowa. Ponadto styczniki
    raczej nie są przeznaczone do pracy z wibracjami :(

    Najprościej zastosować ręczny "hebel" od Żuka.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam.


  • 13. Data: 2012-11-05 11:14:47
    Temat: Re: "kawałek" UPS-a w samochodzie
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "Maniek" <a...@d...ed> napisał w wiadomości
    news:50930d3e$0$1304$65785112@news.neostrada.pl...
    >>> Większy aku (lub kilka szeregowo) bedzie miał problemy z ładowaniem w
    >>> samochodzie, tz. ciągle będzie niedoładowany z wszystkimi tego
    >>> konsekwencjami.
    >>
    >> oo staaaaary przesąd, niby dlaczego większy aku miałby być niedoładowany?
    >
    > Bo alternator ma okresloną moc i choć byś nie wiem jak bardzo tego chciał
    > to więcej z niego nie wyciśniesz. Alternator poza ładowaniem akumulatora
    > zasila

    Można zagwarantować, że jeśli np w Tico mały akumulator nie wymaga
    doładowania (bilans energetyczny dodatni) to tak samo dobrze i trwale będzie
    pracowało i 250Ah czy ile tam to auto udźwignie.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz


strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: