-
11. Data: 2012-11-02 10:47:01
Temat: Re: "kawałek" UPS-a w samochodzie [OT]
Od: "qlphon" <q...@p...fm>
> Pisałem o dołożeniu separatora akumulatorów. Jest to urządzenie dbające
> m.in. o prawidłową kondycję obu akumulatorów. Dba o prawidłowe naładowanie
> każdego z nich.
> Zobacz choćby tu:
> http://www.rxv.com.pl/sklep//index.php?products=prod
uct&prod_id=656
też myślałem o tym, pod kątem ogrzewania webasto, żeby wyżerało tylko własny
aku, a nie rozruchowy
ale przyznaje, że cena podana w Twoim linku mnie zniechęciła...
może ktoś wymyślił już coś takiego do samodzielnego montażu?
w najprostszym, chałupniczym wydaniu wystarczy przecież monitorować wysokość
napięcia instalacji
i powyżej pewnej wartości załączyć tylko przekaźnik separujący...
q
-
12. Data: 2012-11-02 11:44:24
Temat: Re: "kawałek" UPS-a w samochodzie [OT]
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2012-11-02 10:47, qlphon pisze:
>> Pisałem o dołożeniu separatora akumulatorów. Jest to urządzenie
>> dbające m.in. o prawidłową kondycję obu akumulatorów. Dba o prawidłowe
>> naładowanie każdego z nich.
>
>> Zobacz choćby tu:
>> http://www.rxv.com.pl/sklep//index.php?products=prod
uct&prod_id=656
>
>
> też myślałem o tym, pod kątem ogrzewania webasto, żeby wyżerało tylko
> własny aku, a nie rozruchowy
> ale przyznaje, że cena podana w Twoim linku mnie zniechęciła...
>
> może ktoś wymyślił już coś takiego do samodzielnego montażu?
> w najprostszym, chałupniczym wydaniu wystarczy przecież monitorować
> wysokość napięcia instalacji
> i powyżej pewnej wartości załączyć tylko przekaźnik separujący...
Trochę tańsze choćby tu:
http://www.sklep.unipower.pl/index.php?k11,separator
y-baterii
Przekaźniki wytrzymujące 100A nie są tanie.
Można kombinować z tańszymi stycznikami i podmienić im cewkę na
12-woltową, ale wtedy musi być odpowiednia obudowa. Ponadto styczniki
raczej nie są przeznaczone do pracy z wibracjami :(
Najprościej zastosować ręczny "hebel" od Żuka.
--
Pozdrawiam.
Adam.
-
13. Data: 2012-11-05 11:14:47
Temat: Re: "kawałek" UPS-a w samochodzie
Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>
Użytkownik "Maniek" <a...@d...ed> napisał w wiadomości
news:50930d3e$0$1304$65785112@news.neostrada.pl...
>>> Większy aku (lub kilka szeregowo) bedzie miał problemy z ładowaniem w
>>> samochodzie, tz. ciągle będzie niedoładowany z wszystkimi tego
>>> konsekwencjami.
>>
>> oo staaaaary przesąd, niby dlaczego większy aku miałby być niedoładowany?
>
> Bo alternator ma okresloną moc i choć byś nie wiem jak bardzo tego chciał
> to więcej z niego nie wyciśniesz. Alternator poza ładowaniem akumulatora
> zasila
Można zagwarantować, że jeśli np w Tico mały akumulator nie wymaga
doładowania (bilans energetyczny dodatni) to tak samo dobrze i trwale będzie
pracowało i 250Ah czy ile tam to auto udźwignie.
--
Pozdrawiam,
Łukasz