  • 1. Data: 2012-08-25 11:06:03
    Temat: karta rozszerzeń gniazd SATA na PCI-E
    Od: "maniek" <m...@b...maila.bo.spamuja.smieciarze>

    Czy są sensowne karty rozszerzeń gniazd SATA?
    Na płycie mam tylko 4 gniazda SATA i mi po prostu brakło.
    Chodzi mi o kartę którą wepnę sobie do złącza PCI-E a wskazana karta zapewni
    np. kolejne 4 gniazda SATA.
    To co na allegro widzę to jakieś wykopaliska archeologiczne
    http://allegro.pl/karta-pci-gembird-2x-sata-1x-esata
    -sata-3-i2570934822.html
    łączone z historycznymi już IDE. Jak jeden podłapie temat to potem 40
    sprzedawców sprzedaje jedno i to samo zamiast wyjść z czymś nowym.
    Karta ma mieć tylko wyjścia SATA bez żadnych dodatkowych udziwnień.
    Jak już coś znalazłem to ma tylko 2 gniazda SATA, nie ma wersji z 4
    gniazdami SATA?

  • 2. Data: 2012-08-25 11:34:30
    Temat: Re: karta rozszerzeń gniazd SATA na PCI-E
    Od: Antoni Adamiak <a...@o...net>

    Dnia Sat, 25 Aug 2012 11:06:03 +0200, maniek napisał(a):

    > Czy są sensowne karty rozszerzeń gniazd SATA?

    Zależy co znaczy "sensowne"

    A takie karty oczywiście są np. Digitus DS-30104

    Antoni Adamiak

  • 3. Data: 2012-08-25 15:27:43
    Od: "maniek" <m...@b...maila.bo.spamuja.smieciarze>

    "Antoni Adamiak" news:6kglewwvr6of.1ut1ylk1l59e4.dlg@40tude.net

    > Zależy co znaczy "sensowne"

    Sensowne tzn. że przy zastosowaniu domowym, obstawieniu wszystkich gniazd
    dyskami i wygenerowaniu ruchu ile fabryka dała, uzyskamy max przepustowość
    podłączonych dysków i że nic się wieszać, rozłaczać nie będzie.
    Za czasów dysków IDE używałem kart na chipsetach Silicon ITE i bardzo sobie
    je chwaliłem.

    > A takie karty oczywiście są np. Digitus DS-30104

    Zabiłeś mnie ceną. Za 300zł to sobie kupię nową płytę gigabyte z 6 portami
    SATA :)

    Znalazłem jeszcze coś takiego na PCI-E
    http://allegro.pl/kontroler-pci-e-2x-sata-ii-z-raid-
    bios-wawa-i2563158427.html
    z dwoma SATA

    oraz na PCI:
    http://allegro.pl/itec-karta-pci-sata-esata-150-raid
    -pcisata4-ontech-i2569487786.html
    ta już więcej portów ma.

    Wchodzić w to?
    Mam wątpliwości co do przepustowości starego PCI względem PCI-E

  • 4. Data: 2012-08-27 11:50:17
    Od: Tomek Głowacki <t...@n...o2.pl.cx>

    W dniu 2012-08-25 15:27, maniek pisze:
> [...]
    > ta już więcej portów ma.
    >
    > Wchodzić w to?
    > Mam wątpliwości co do przepustowości starego PCI względem PCI-E

    Tylko pamiętaj o jednym - pewna seria chipów Silicon Image miała błąd
    konstrukcyjny, który powodował uszkadzanie danych przy kopiowaniu między
    portami na tym samym kontrolerze. Pewnie już to poprawili dawno temu,
    ale lepiej mieć to na uwadze. Do dzisiaj mam parędziesiąt gigabajtów
    zdjęć uroczo poprzesuwanych i z pozmienianymi kolorami :(

    --
    Tomek Głowacki