  • 1. Data: 2013-08-26 12:07:34
    Temat: karta pojazdu
    Od: p47 <k...@w...pl>

    Rozglądam sie za 1-szym samochodem dla syna i w związku z tym interesuje
    się samochodami używanymi. Nie mam w tym doświadczenia, bo "od zawsze"
    kupowałem nowe.
    Ostatnio oferowano mi samochód , nawet ciekawy, z adnotacją w dowodzie
    rejestracyjnym "wydano BEZ karty pojazdu". Aktualny właściciel
    rejestrował go ok. 1,5 roku temu.
    Czy możliwa jest taka sytuacja,- samochód ma białe tablice ale brak tej
    karty, a jeśli tak, to jaki mógłby byc powód nie założenia wówczas tej
    karty? Właściciel oczywiście "nic nie wie"..

  • 2. Data: 2013-08-26 12:44:37
    Temat: Re: karta pojazdu
    Od: kosmos <e...@c...pl>

    W dniu 2013-08-26 12:07, p47 pisze:

    > Czy możliwa jest taka sytuacja,- samochód ma białe tablice ale brak tej
    > karty, a jeśli tak, to jaki mógłby byc powód nie założenia wówczas tej
    > karty?

    Ja miałem parę lat temu podobną sytuację. Kupiłem od znajomego Omegę,
    która w Polsce była rejestrowana po raz pierwszy w roku, w którym
    zaczęto stosować karty pojazdu (chyba 98-99, ale nie mam pewności).
    I też miałem adnotację w DR, że karty nie wydano. Pojechałem ze
    wszystkimi kwitami do swojego urzędu komunikacji i tam mi powiedzieli,
    że auta nie mogę zarejestrować bez karty pojazdu. Ja im na to, że
    przecież nie wydano - w odpowiedzi usłyszałem, że karta na pewno jest,
    tylko nie została odebrana przez pierwszego właściciela w Polsce. I
    kazali mi jechać do urzędu po drugiej stronie miasta, bo "tam
    dzwoniliśmy, mają tą kartę i panu wydadzą". Wściekły pojechałem na drugi
    koniec Warszawy, odczekałem swoje i dowiedziałem się, że jednak tej
    karty nie ma (choć przyznali, że powinna być). Ostatecznie "warunkowo, w
    drodze wyjątku" zarejestrowałem auto bez tej karty, i też miałem
    adnotację o braku karty. Auto sprzedałem handlarzowi, więc nie wiem, czy
    miał jakieś problemy.

    A z tego co między wierszami udało mi się wyczytać to sprawa wyglądała
    tak: jak zaczęli wydawać karty pojazdów to nie nadążali z drukiem, i
    właścicielom nowo rejestrowanych pojazdów wydawali dowód z adnotacją o
    braku karty i instrukcją, żeby się zgłosili po kartę i na wymianę
    dowodów w jakiejś niedalekiej przyszłości. Właściciel mojej Omegi olał
    temat, a następny (od którego ja kupiłem auto) widocznie miał więcej
    szczęścia niż ja, i udało mu się prześlizgnąć...

    --
    kosmos

  • 3. Data: 2013-08-26 12:51:17
    Od: "misiek" <d...@g...pl>

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ostatnio oferowano mi samochód , nawet ciekawy, z adnotacją w dowodzie
    > rejestracyjnym "wydano BEZ karty pojazdu".

    a ja znam przypadek, gdzie w dowodzie jest napisane ze "karty pojazdu nie
    wydano" a karta jest w dokumentach auta i ma sie dobrze. ;)

  • 4. Data: 2013-08-26 12:55:49
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Czy możliwa jest taka sytuacja,- samochód ma białe tablice ale brak tej
    > karty, a jeśli tak, to jaki mógłby byc powód nie założenia wówczas tej
    > karty? Właściciel oczywiście "nic nie wie"..

    Karty pojazdu zaczęto wydawać dla pojazdów wyprodukowanych od 2000 roku.
    Jeżeli pojazd jest starszy, nie powinien mieć "czerwonej książeczki"
    Rocznik 2000 może być problematyczny, jak to zwykle bywa w okresie
    przejściowym.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 5. Data: 2013-08-26 13:14:30
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-26 12:55, WOJO pisze:

> [...]
    > Jeżeli pojazd jest starszy, nie powinien mieć "czerwonej książeczki"
    > Rocznik 2000 może być problematyczny, jak to zwykle bywa w okresie

    Nie wprowadzaj ludzi w błąd - karty pojazdu 'wydawano' od lipca 1999
    dla każdego samochodu rejestrowanego po raz pierwszy na terenie RP.
    http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-99-59-634
    Okres 'przejściowy' to już inna para kaloszy:>

  • 6. Data: 2013-08-26 13:25:50
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-99-59-634
    > Okres 'przejściowy' to już inna para kaloszy:>

    Racja, pomyliłem się o pół roku. :)
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 7. Data: 2013-08-26 13:30:18
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-26 12:44, kosmos pisze:

    > Ja miałem parę lat temu podobną sytuację. Kupiłem od znajomego Omegę,
    > która w Polsce była rejestrowana po raz pierwszy w roku, w którym
    > zaczęto stosować karty pojazdu (chyba 98-99, ale nie mam pewności).

    Od lipca 1999.

> [...]
    > drodze wyjątku" zarejestrowałem auto bez tej karty, i też miałem
    > adnotację o braku karty. Auto sprzedałem handlarzowi, więc nie wiem, czy

    He, he - już tu kiedyś opisywałem jak to nie udało mi się swojego
    samochodu przerejestrować w pewnym wydziale komunikacji, ponieważ
    'nie ma karty pojazdu' itd. Po awanturze zarejestrowali. Jednak
    po awanturze zadzwoniłem do WK, który pierwotnie powinien wydać kartę
    pojazdu (sierpień 1999) i zapytałem jak to będzie dalej, ponieważ
    przerejestrowanie to pół biedy (tam nie robili kłopotów - adnotacja
    nie wydano to nie wydano i już), ale gdybym chciał samochód sprzedać
    to może być lipa. Tutaj kolejny plus dla tego WK (W-wa Ursynów)
    - pracownik (urzędnik) obiecał zweryfikować sprawę i oddzwonić.
    No i oddzwonił - oczywiście wydadzą nową kartę pojazdy i wstecznie
    uzupełnią zapisy (teraz wyobraź sobie takie uzupełnianie, jeżeli
    samochód miał kilku właścicieli w różnych miejscach :>). No, na
    deser jeszcze pozostała kwestia opłaty, ponieważ w 1999 opłata za
    wydanie karty była ~57zł, a w 2002 500zł. Naczelnik oczywiście
    wydał zgodę wydania karty na starych warunkach :)

> [...]
    > braku karty i instrukcją, żeby się zgłosili po kartę i na wymianę
    > dowodów w jakiejś niedalekiej przyszłości.

    Nie było żadnej instrukcji - nie wydali to nie wydali. Później się
    pojawiła jakaś adnotacja w przepisach, że bodaj do października brak
    karty jest sytuacją poprawną.

  • 8. Data: 2013-08-26 13:32:04
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-26 13:25, WOJO pisze:

    > Racja, pomyliłem się o pół roku. :)

    Nie chodzi o pół roku, a twierdzenie
    "
    Karty pojazdu zaczęto wydawać dla pojazdów wyprodukowanych od 2000 roku.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Jeżeli pojazd jest starszy, nie powinien mieć "czerwonej książeczki"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Rocznik 2000 może być problematyczny, jak to zwykle bywa w okresie
    przejściowym.
    "

    Rok produkcji pojazdu nie ma nic do rzeczy :>

  • 9. Data: 2013-08-26 13:57:05
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-08-26 13:32, Artur Maśląg pisze:

> [...]
    > przejściowym.
    > "
    >
    > Rok produkcji pojazdu nie ma nic do rzeczy :>

    A więc o ile zrozumiałem to fakt niewydania karty pojazdu przy
    przerejestrowywaniu samochodu (a więc i wydaniu nowego DR dla kolejnego
    właściciela) jakieś zaledwie 1,5 roku temu jest sytuacja nietypową,
    niepokojąca i mogącą skutkować problemami przy nowej rejestracji.

  • 10. Data: 2013-08-26 14:03:29
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-26 13:57, p47 pisze:
    (...)

> [...]
    > właściciela) jakieś zaledwie 1,5 roku temu jest sytuacja nietypową,
    > niepokojąca i mogącą skutkować problemami przy nowej rejestracji.

    Podkreśliłem kluczowe - nie ma znaczenia rok produkcji, czas ostatniego
    posiadania, białe tablice itd. Znaczenie ma *pierwsza* rejestracja
    pojazdu na *terenie RP*.