  • 141. Data: 2016-10-22 09:03:05
    Temat: Re: kara za spóźniony przegląd
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Oct 2016 11:12:32 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Nieprawda, ubezpieczyciel odpowiada za szkodę wyrządzoną samochodem
    bez
    > przeglądu.

    I nie zrobi regresu do sprawcy? Nie wierzę.

    --
    Marek

  • 142. Data: 2016-10-22 11:34:06
    Temat: kara za spóźniony przegląd
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pan Telewizor zlotousty powiedzial ze najwczesniej za dwa lata maja zrobic kary za
    brak przegladu.

  • 143. Data: 2016-10-22 13:00:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > mniej propagandy czytaj to będziesz mniej głupot opowiadał

    Zenek jest z tych zakochanych... :)

  • 144. Data: 2016-10-22 13:00:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > I nie zrobi regresu do sprawcy? Nie wierzę.

    A dlaczego miałby zrobić?
    Oczywiście mogłby ale musiałby udowodnic, ze pojazd był niesprawny.

  • 145. Data: 2016-10-22 13:00:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Ze śmigłowcami jest prawie tak samo jak z samochodami.
    > Można kupić Citroena za 65kPLN - ten sam model Citroena w najbogatszej
    > wersji wyposażenia kosztuje prawie 160k PLN.
    > Jesteś pewien, że chcieliśmy kupić taką samą wersję wyposażenia co
    > inni za ponad 2x więcej?
    > Z tego co czytam w Internetach nasi zamawiający mocno przesadzili -
    > chcieli mieć maszynę "do wszystkiego". Nie wnikam czy takie podejście
    > było słuszne czy nie - ale tanią propagandą jest twierdzenie:
    > "Kupowanie smiglowcow dwa razy drozej niz normalnie kosztuja".

    Ano własnie - to chyba rzeczywiście był problem.
    Ale to wtedy trzeba było zrobić przetarg jeszcze razi kupic to co potrzeba
    - dla ratowników ratownicze itp.

  • 146. Data: 2016-10-22 13:12:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 22 Oct 2016 11:00:16 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > A dlaczego miałby zrobić?
    > Oczywiście mogłby ale musiałby udowodnic, ze pojazd był niesprawny.

    Niesprawność samochodu, ani żadne inne zaniedbanie (bez znaczenia jak
    rażące), nie ma wpływu na odpowiedzialność ubezpieczyciela i jego prawo do
    regresu.

    Lista sytuacji gdzie ubezpieczyciel może wystąpić z regresem jest zamknięta
    i wymieniona w ustawie:
    - alkohol (i to uwaga, bo już od 0.2%%)
    - szkoda wyrządzona celowo
    - kradzionym samochodem
    - brak uprawnień
    - ucieczka z miejsca zdarzenia

  • 147. Data: 2016-10-22 13:52:26
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-10-20 o 17:22, Marek pisze:

    > Oczywiście, że nie. To konsekwencją nieudolnego państwa z nieudolnymi
    > sądami na czele. Takie państwo swoją nieudolność przykrywa nadmiernie
    > wydumanymi regulacjami, których w cywilizowanych krajach po prostu nie ma.
    >
    > W Montanie można jeździć bez kasku na moto. Za jazdę bez odpowiada się
    > dopiero gdy jest wypadek.

    Czyli dopiero wtedy, gdy już jest za późno?

    > Logiczne aż do bólu.

    Faktycznie do bólu.

    > Można? Można. Ale
    > najpierw trzeba mentalnie i cywilizacyjnie dorosnąć do tego by uznać to
    > za logiczne.

    Staaaany, Staaany...
    Czujesz klimat? Na pewno tak...

  • 148. Data: 2016-10-22 14:41:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.10.2016 o 19:14, J.F. pisze:

    > u nich 34 tys ofiar smiertelnych, u nas 3.9 tys.
    > Na 100 tys pojazdow u nich 12.9, u nas 15.8. Na pojazdokilometr ponoc
    > jeszcze lepsi.
    > Ale juz na 100 tys mieszkancow - u nich 10.6, u nas 10.3.
    >
    > A przeciez maja solidniejsze pojazdy.
    >
    > Msci sie brak wlasciwego szkolenia i przegladow technicnych, czy po
    > prostu mamy podobne drogi ?

    Powiedziałbym nawet że jeszcze słabiej biorąc pod uwagę, że oni ogólnie
    wolniej jeżdzą. Ostatnio rozmawiałem z jednym "amerykaninem" (polskiego
    pochodzenia). Rozmawialiśmy o motoryzacji - pytałem jakie u nich
    ograniczenia i czy jeżdzą zgodnie z nimi - odpowiedział, że u nich to
    max 65mil na międzystanówkach (ale częściej 55) i raz poleciał 80 mil na
    ichnej autostradzie (z tych lepszych), ale to wyjątkowo głupie było;) A
    u nas 140 czy nawet 200 na autostradzie na nikim wrazenia nie robi (nie
    mówiąc o 90 w mieście;). Więc wcale takich dobrych ststystyk nie mają,
    biorąc pod uwagę róznice w "fantazji"

    Shrek

  • 149. Data: 2016-10-22 15:00:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

> [...]
    > prawo do regresu.
    >
    > Lista sytuacji gdzie ubezpieczyciel może wystąpić z regresem jest

    Dziękuje za wyjasnienie.

  • 150. Data: 2016-10-22 15:01:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-10-21 o 21:02, Poldek pisze:

    > Dostaje emeryturę, a składek nie płaciła? Ameryka, Panie...

    Płaciła, ale na tyle krótko że u nas by nic nie dostała.
    No ale Ameryka.