  • 21. Data: 2013-11-10 22:25:54
    Temat: Re: kamery termowizyjne flir i3 -> i7 oraz E4 -> E8
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "BartekK" <s...@d...org> wrote in message
    news:l5om9b$uco$1@mx1.internetia.pl...
    > Do oglądania elektroniki - niezłe (tylko którą wybrać?) tylko że wtedy nie
    > działa ta kamerka widzialna, zostaje samo IR.

    ogniskowa 25mm - 2:50 b. duze powiekszenie, trzeba zblizyc kamere na ~2cm

    ogniskowa 100mm - 3:55 wielkiej roznicy z i bez soczewki nie widac

    rozsadnie wyglada 50mm - 4:50 lub nie pokazane 38mm dla wiekszego powiekszenia

    ja kupilem zwykle ZnSe 20mm srednicy, ogniskowa 50.8 mm

    --
    http://db.org.pl/

  • 22. Data: 2013-11-16 23:02:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    m4rkiz wrote:
    > slowem w E4 da sie wlaczyc rozdzielczosc z E8
    >
    > http://www.eevblog.com/forum/testgear/flir-e4-therma
    l-imaging-camera-teardown/630/

    > a w i3 z i7
    >
    > http://www.eevblog.com/forum/testgear/flir-e4-therma
    l-imaging-camera-teardown/msg323795/#msg323795

    > to drugie juz sprawdzilem, banalnie proste i nie narusza gwarancji
    > z pierwszym bede sie bawil pod koniec miesiaca

    tak całkiem na marginesie...

    rozdzielczość to jednak nie wszystko...

    podejrzewam że jednak czułości się nie da schakować.

    a kamera E4 ma <150mK podczas gdy <60mK i to jest parametr znacznie
    ważniejszy w pomiarach niż rozdzielczość.

    podobnie dla serii "i"

    E3 ma <150mK a i7 <100mK

  • 23. Data: 2013-11-16 23:04:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    BartekK wrote:
> [...]
    KitfmI/AAAAAAAAAKE/owVNKqPD1MY/w320-h240-no/FLIR0010
    .jpg
    > Teraz dopiero zauważyłem - hack dodaje dodatkowe funkcjonalności do
    > kamery: - pomiary (oprócz temperatury punktu centralnego - hot-spot i
    > cold-spod -wyszukiwanie najcieplejszego/najzimniejszego na ekranie i
    > wskazywanie
    > go kursorem)
    > - kolory (dodatkowe tryby pokazywania obrazu - nakładania na obraz
    > wizyjny) - kamera może pracować w trybie live-view po usb do komputera (w
    > czasie rzeczywistym, jak webcam)
    > - zwiększa się selektywność termiczna (rozdzielczość termiczna?)

    a jesteś tego ostaniego pewien? bo ten parametr w sam raz może być jednak
    od elektroniki zależny i to że gdzieś tam pisze 60mK nie znaczy że tak
    naprawdę porpawiło sie jej ze 150mK na 60mK

  • 24. Data: 2013-11-19 22:17:40
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > podejrzewam że jednak czułości się nie da schakować.

    ja tam nie wiem, ale podejrzewam, że nie trzeba nic ZHACKOWAĆ (jeśli
    już) , to jeżeli to jest ten sam sensor (a na to wygląda, skoro
    rodzielczość ta sama), to albo ta czułość jest zmniejszana "programowo"
    podobnie jak rozdzielczość - czyli de facto, właśnie daje się
    "zhackować" (co trzeba by potwierdzić testami), albo - wynika z ew.
    innej optyki (o ile jest inna - nie wiem).

  • 25. Data: 2013-11-20 11:36:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    sundayman wrote:

> [...]
    > daje się "zhackować" (co trzeba by potwierdzić testami), albo -
    > wynika z ew. innej optyki (o ile jest inna - nie wiem).

    tak całkiem na marginesie to jest to strasznę draństwo takei postepowanie :)

    ponadto pojawia sie pytanie ile tak naprawdę kosztuje taka kamera
    termowizyjna :)

  • 26. Data: 2013-11-20 19:33:56
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > ponadto pojawia sie pytanie ile tak naprawdę kosztuje taka kamera
    > termowizyjna :)

    koszt sensora + optyka + reszta badziewia.
    Strzelam, że koszt wytworzenia to coś w okolicach 250-300 USD. Tak na oko :)

  • 27. Data: 2013-11-20 21:02:10
    Temat: Re: kamery termowizyjne flir i3 -> i7 oraz E4 -> E8 (kamery do samochodów)
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    sundayman wrote:

    > koszt sensora + optyka + reszta badziewia.
    > Strzelam, że koszt wytworzenia to coś w okolicach 250-300 USD. Tak na
    > oko :)

    :)

    tak na marginesie znalazłem ciekawy wątek w sieci o kamerach Flir do montażu
    w BMW i Audi..

    to są kamery o rozdzialce 320x 240, część z normalnym wyjściem video tylko
    niestety tak zrobione że sie nie da ich uruchomić bez specjalnego sygnału z
    komputera wozu.

    używki można dostać za psie pieniądze ok 800 do 1200 zł.

  • 28. Data: 2013-11-25 17:05:21
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-11-20 21:02, Marek Dyjor pisze:

> [...]
    > sygnału z komputera wozu.
    >
    > używki można dostać za psie pieniądze ok 800 do 1200 zł.
    Też gdzieś to widziałem, ale już posiałem, nawet ktoś robił "symulator"
    samochodu, by nie musieć mieć na stole stacyjki, komputera silnika,
    radia i całego graciarstwa, by kamera wystartowała. Swoją drogą - bardzo
    mnie taka kamera intrygowała do zastosowania w swoim aucie, ale że nie
    mam bmw ani audi... to bez takiego emulatora to ciężko by było.

    BTW - czy ktoś wie jak w tym FLirze E8 ustawić stałą skalę temperatury?
    Tzn mogę mieć auto (sam dobiera względem tego co widać, by wszystko się
    zmieściło), albo mogę _zablokować_ aktualną skalę. Ale aby zablokować
    jakąś konkretną skalę - to muszę najpierw taki obraz złapać, a jakbym
    chciał np na stałe ustawić 0'C-80'C to dupa, z palca wpisać nie idzie...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 29. Data: 2013-12-03 08:19:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    BartekK wrote:
> [...]
    > Ale aby zablokować jakąś konkretną skalę - to muszę najpierw taki
    > obraz złapać, a jakbym chciał np na stałe ustawić 0'C-80'C to dupa, z

    Ja mam Testo a tam można to zrobic bez większego problemu...

  • 30. Data: 2014-01-04 23:17:40
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-11-16 23:04, Marek Dyjor pisze:
> [...]
    > jednak od elektroniki zależny i to że gdzieś tam pisze 60mK nie znaczy
    > że tak naprawdę porpawiło sie jej ze 150mK na 60mK
    Nie jestem w stanie tego wyznaczyć wiarygodnie laboratoryjnie - ale tak
    optycznie kamera zwykła E4 - widzi na płaskiej równej ścianie (o
    teoretycznie jednolitej temperaturze) jednolitą plamę tego samego
    koloru, przerobiona E4>E8 - widzi już gradient, i widać że o 1-2
    najniższe bity coś się zmienia, jakieś plamy wynikające np z
    nierównomiernej grubości tynku czy innej wilgotności.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173