  • 1. Data: 2013-11-05 22:02:14
    Temat: kamery termowizyjne flir i3 -> i7 oraz E4 -> E8
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    slowem w E4 da sie wlaczyc rozdzielczosc z E8

    http://www.eevblog.com/forum/testgear/flir-e4-therma
    l-imaging-camera-teardown/630/

    a w i3 z i7

    http://www.eevblog.com/forum/testgear/flir-e4-therma
    l-imaging-camera-teardown/msg323795/#msg323795

    to drugie juz sprawdzilem, banalnie proste i nie narusza gwarancji
    z pierwszym bede sie bawil pod koniec miesiaca

    --
    http://db.org.pl/

  • 2. Data: 2013-11-06 00:01:57
    Temat: Re: kamery termowizyjne flir i3 -> i7 oraz E4 -> E8
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-11-05 22:02, m4rkiz pisze:
    > slowem w E4 da sie wlaczyc rozdzielczosc z E8
    > a w i3 z i7
    > to drugie juz sprawdzilem, banalnie proste i nie narusza gwarancji
    > z pierwszym bede sie bawil pod koniec miesiaca
    Widzę że się tam udzielasz. Możesz streścić obecny stan wiedzy, po naszemu?

    Akurat miałem kupować coś IR (bo tego oczekiwanego od paru lat
    "dramatycznego spadku cen bolometrów o sensownych rozdzielczościach" nie
    mogę się doczekać) i między i3 a E4 się zastanawiałem, ale ciągle
    skwaszony tą rozdzielczością (i fps na Europę).
    Na gwarancji mi nie zależy, raczej na tym, by taka modyfikacja była
    trwała (bez konieczności wykonywania jakichś egzorcyzmów co włączenie
    kamerki)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2013-11-06 00:43:23
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "BartekK" <s...@d...org> wrote in message
    > Widzę że się tam udzielasz. Możesz streścić obecny stan wiedzy, po naszemu?

    w E4 z obecnym firmware (byc moze zostanie to zablokowane w przyszlych wersjach
    wiec nie ma zbytnio na co czekac) da sie wlaczyc rozdzielczosc z E8 na stale
    i bez wiekszych przebojow, jedyne czego nie sa tam pewni to ew. roznic w optyce
    ale prawdopodobnie ich nie ma (na bank nie ma roznic miedzy i3-i5-i7)
    a obraz wyglada bardzo dobrze

    w sama instalacje na e4 sie nie wglebialem bo jeszcze jej nie mam w rece, ale
    wyglada na banalna, zreszta kilkanascie osob z forum wlasnie zamowilo e4 wiec
    lada dzien ktos skleci kompleksowy poradnik co i jak

    http://www.eevblog.com/forum/testgear/flir-e4-therma
    l-imaging-camera-teardown/msg321956/#msg321956

> [...]
    > między i3 a E4 się zastanawiałem, ale ciągle skwaszony tą rozdzielczością (i

    fps wyglada na nie do przeskoczenia bo prawdopodobnie jest obcinane
    w fpga zaraz za sensorem

    http://www.eevblog.com/forum/testgear/flir-e4-therma
    l-imaging-camera-teardown/msg324011/#msg324011

    > Na gwarancji mi nie zależy, raczej na tym, by taka modyfikacja była trwała
    > (bez konieczności wykonywania jakichś egzorcyzmów co włączenie kamerki)

    no to wylacznie E4, ~$900 w stanach plus wysylka plus ew. vat
    (i byc moze 3.2% cla) albo ~5200 pln na miejscu (allegro, conrad) cen w
    euro nie znam ale raczej nie odbiegaja od cen w pln

    i3 poza wyjatkowymi okazjami kosztuje praktycznie 3/4 - 4/5 tego co e4 a ma
    tylko max 120x120 (lub 140x140 w nowych modelach) i nie ma zwyklego aparatu

    jedyna zaleta i3 to mozliwosc zmodowania bez zostawienia jakiegokolwiek
    trwalego sladu w urzadzeniu
    --
    http://db.org.pl/

  • 4. Data: 2013-11-06 10:01:13
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-11-06 00:43, m4rkiz pisze:
    > w E4 z obecnym firmware (byc moze zostanie to zablokowane w przyszlych
    > wersjach wiec nie ma zbytnio na co czekac) da sie wlaczyc rozdzielczosc z E8 na
    > stale
    Super.

    > fps wyglada na nie do przeskoczenia bo prawdopodobnie jest obcinane
    > w fpga zaraz za sensorem
    No tak, bezpieczeństwo narodowe, terroryzm itd.

    > no to wylacznie E4, ~$900 w stanach plus wysylka plus ew. vat
    > (i byc moze 3.2% cla) albo ~5200 pln na miejscu (allegro, conrad) cen w
    > euro nie znam ale raczej nie odbiegaja od cen w pln
    W TME są po 4760zł brutto - na stanie 3szt (+ jedna przeze mnie już
    kupiona ;> )

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2013-11-06 13:15:03
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > W TME są po 4760zł brutto - na stanie 3szt (+ jedna przeze mnie już kupiona
    > ;> )

    http://www.filedropper.com/flire4 backup wszystkich materialow o e4
    ktore pojawily sie w tym watku, oryginalne firmware i hack z instrukcjami

    --
    http://db.org.pl/

  • 6. Data: 2013-11-06 15:46:58
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-11-06 13:15, m4rkiz pisze:
    > "BartekK" <s...@d...org> wrote in message
    >
    > http://www.filedropper.com/flire4 backup wszystkich materialow o e4
    > ktore pojawily sie w tym watku, oryginalne firmware i hack z instrukcjami

    Czyżby były obawy że nagle "sprawa przycichnie" a wątek zniknie? :)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2013-11-06 18:02:36
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Czyżby były obawy że nagle "sprawa przycichnie" a wątek zniknie? :)

    ja osobiscie mysle ze nie, ale kiedy sprzet w 5 minut zyskuje funkcjonalnosc
    modelu 6 razy drozszego to roznie moze byc ;)

    --
    http://db.org.pl/

  • 8. Data: 2013-11-06 23:20:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    m4rkiz wrote:
> [...]
    > rece, ale wyglada na banalna, zreszta kilkanascie osob z forum
    > wlasnie zamowilo e4 wiec lada dzien ktos skleci kompleksowy poradnik

    tak sie próbuje przegrzebać przez te materiały, czy to jest tylko myk
    polegający że w w kamerze E4 jest element o wyższej rozdzielczości tylko
    sztucznie down samplowany do niższej rozdziałki?

    > fps wyglada na nie do przeskoczenia bo prawdopodobnie jest obcinane
    > w fpga zaraz za sensorem

    dziwne bo z tego co wiem ograniczenia co do FPS dotyczą tylko eksportu poza
    USA Kanadę i EU.

  • 9. Data: 2013-11-07 00:53:13
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > tak sie próbuje przegrzebać przez te materiały, czy to jest tylko myk
    > polegający że w w kamerze E4 jest element o wyższej rozdzielczości tylko
    > sztucznie down samplowany do niższej rozdziałki?

    tak, wszystkie kamery serii Ex maja te same sensory (to samo dotyczy serii iX)

    > dziwne bo z tego co wiem ograniczenia co do FPS dotyczą tylko eksportu poza
    > USA Kanadę i EU.

    For practical purposes, ITAR regulations dictate that information and material
    pertaining to defense and military related technologies (for items listed on the
    U.S. Munitions List) may only be shared with U.S. Persons unless authorization
    from the Department of State is received or a special exemption is used.

    nie wiem czy eu podpada pod special exemption, ale jezeli nawet nie to
    warto wiedziec ze kamery sa i tak produkowane w estonii ;)

    --
    http://db.org.pl/

  • 10. Data: 2013-11-07 10:21:52
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-11-06 23:20, Marek Dyjor pisze:
> [...]
    To się zaraz będę bawił - paczka z kamerą już leży obok mnie ;)

    > dziwne bo z tego co wiem ograniczenia co do FPS dotyczą tylko eksportu
    > poza USA Kanadę i EU.
    Ograniczenie jest na handel poza USA i Kanadę. EU i reszta świata się
    nie łapie, my możemy dostać max chyba 7fps. A do niektórych krajów -
    całkowite embargo na termowizję, bo to technologia, która mogła by
    zostać wykorzystana w sposób militarny.
    Ciekawy jestem tylko, co by było (co jest), gdy taką kamerę IR produkuje
    np firma z Polski? Też nie wolno jej wypuścić modelu z 60fps, bo np
    Polska podpisała jakis międzynarodowy akt współpracy i przyjdą smutni
    panowie w czarnych garniturach?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173