  • 41. Data: 2009-03-07 15:00:34
    Temat: Re: kamera termowizyjna - pomiar przez szyb
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Owszem jest nadwyżka ale nie uważam tego jako wadę. Wolę czegoś mieć za dużo
    > niż za mało :)

    Dlugow tez?:)

    > To tylko kwestia doboru wielkości zbiornika tak aby zatrzymać ta energię na
    > długo.

    A co mi to da? Ok, zaloze sobie 400l zbiornik, co z tego, kiedy
    potrzebuje dziennie tylko 150 litrow? A do jesieni przeciez tej cieplej
    wody i tak nie skumuluje.

    > Niestety ale promienie UV to nieistotny procent tego co zdoła się przebić do
    > powierzchni ziemi przez warstwę ozonową
    > Tym 1 procentem nie nagrzejesz w kolektorze.

    Jeszcze bardziej nieistotny niz promieniowanie mikrofalowe?
    Z tym UV to byl taki zart, tak samo zartobliwie traktuje dyskusje o
    stratach na pochlanianiu mikrofal :)

  • 42. Data: 2009-03-07 15:11:33
    Od: "New" <N...@o...pl>

    > On Thu, 5 Mar 2009 23:16:12 +0100, marko1a wrote:

    > No wlasnie siedzielismy i nie wierzymy :-)
    > Kompasu obudowa mi sie kiedys pokrzywila w aucie - znaczy sie doszlo
    > do jakis 90 st C. To chyba nie sa specjalne szyby ?

    No i co z tego ? Prawdopodobnie były nawet atermiczne
    Auto to nie kolektor. Z kolektora ciepło odbierasz i nadal jest ciepły bo
    taka jego konstrukcja. Otwórz szyby w aucie.
    Jeszcze raz zapytam. Po co ludzie stawiają szklarnie? Czym różni się
    szklarnia od auta na słońcu ?
    Zdaje się że nie masz pojęcia o czym piszesz.

    > No chyba ze to rada na zachmurzone niebo - tu moze byc inaczej.
    > chociaz .. chmury zdaje sie sa bardzo zimne ?

    Ale ty bzdury piszesz.

    Marko

  • 43. Data: 2009-03-07 15:12:58
    Od: "New" <N...@o...pl>

    Użytkownik "Wiesław Bicz" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > To nie jest ta przyczyna. światło słoneczne ma niezbyt wiele energii w
    > zakresie dalekiej podczerwieni. W dużym stopniu jego spektrum pokrywa się
    > z przepuszczalnością zwykłych szyb.
    >
    > Proponuję się trochę doszkolić a potem odpowiadać. Nie jest dobrze
    > dezinformować innych.

    Wzajemnie!

    Marko

  • 44. Data: 2009-03-07 15:14:08
    Od: "New" <N...@o...pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisał w wiadomości

    > co to jest ta sprawność początkowa i końcowa?

    www.google.com

    Marek

  • 45. Data: 2009-03-07 15:31:09
    Od: "New" <N...@o...pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

    > Dlugow tez?:)
    :)

    > A co mi to da? Ok, zaloze sobie 400l zbiornik, co z tego, kiedy potrzebuje
    > dziennie tylko 150 litrow? A do jesieni przeciez tej cieplej wody i tak
    > nie skumuluje.
    Nie codziennie świeci słońce w lecie. Jeżeli będę miał zapas na dzień a może
    nawet dwa to już nieźle.

    > Jeszcze bardziej nieistotny niz promieniowanie mikrofalowe?
    > Z tym UV to byl taki zart, tak samo zartobliwie traktuje dyskusje o
    > stratach na pochlanianiu mikrofal :)

    Mam już obiecany kawałek szyby "solarnej" u lokalnego producenta.
    Wykonam więc wkrótce prosty test. W w gniazdach w styropianie umieszczę dwa
    czujniki PT1000 na kawałku czarnej tektury, przykryję
    jeden zwykłą szybą a drugi szybą "solarną" i wystawię na słońce.
    Zobaczymy.

    Marek

  • 46. Data: 2009-03-07 19:43:46
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    J.F. wrote:

    > Tylko ze nie odbija ich z powrotem

    A tego nie przewidziałem... ale to proponuje autorowi tego wątku
    sprawdzić - czy odbija się jego obraz w szybie - widziany tą kamerą
    oczywiście.

    Mirek.

  • 47. Data: 2009-03-07 23:19:23
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "New" napisał:
    > Sprawność kolektora próżniowego jest owszem wyższa ale tylko w niskich
    > temperaturach. W wyższych natomiast temperaturach sprawność próżniowego
    > jest znacznie niższa.

    ok, ale z czego twoim zdaniem wynika ta niższa sprawnosć kolektorów
    próżniowych?

    > Kolektory próżniowe w zimie i tak przeważnie nie pracują bo są po prostu
    > zaśnieżone albo oblodzone i nie da się usunąć warstwy lodu lub

    tu faktycznie masz rację, dlatego próżniowe powinny być przykryte szybą,
    żeby po niej śnieg mógł się zsuwać a są i takie rozwiązania:O)

  • 48. Data: 2009-03-09 06:18:01
    Od: yes <y...@p...onet.pl>

    Mirek pisze:

    > A tego nie przewidziałem... ale to proponuje autorowi tego wątku
    > sprawdzić - czy odbija się jego obraz w szybie - widziany tą kamerą
    > oczywiście.
    >
    > Mirek.

    :) odpowiem krótko - odbija się.

    Wątek rozwinął się całkiem mocno, nie wtrącam się bo odpowiedzi padły
    już na początku (ważną informacją, którą potem potwierdziłem, było to co
    powiedział J.F - optyka w kamerach termowizyjnych jest wykonana z
    germanu, zwykłe szkło jest dobrym filtrem dla podczerwieni).

    Dziękuję za odpowiedzi - dalej będę śledził typowy Off-topic :)

    pozdrawiam

    yes

  • 49. Data: 2009-03-09 07:38:03
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > ok, ale z czego twoim zdaniem wynika ta niższa sprawnosć kolektorów
    > próżniowych?
    Jakie ma znaczenie rozważanie "dlaczego" ?
    Mają dużo niższą i tegi nie ukrywaja nawet producenci.
    W praktyce przekłada się to mniej więcej tak. Pewien znany mi człowiek miał
    prózniowe 2 kolektory które to miały byc lepsze niż 3 płaskie.
    Nie zdażyło mu się w lecie uzyskac temperaturę powyżej 70 stopni w
    zbiorniku.
    Po zimie okazało się że kolektor to co zaoszczędził zjadł na wymianie rur
    (kilka pękło). Wk....ł się bardzo i na wiosnę wymienił na płaskie.
    Na płaskich temperatura w zbiorniku w lecie chodzi do 90stopni.
    Swoją drogą przyznał że gdyby nie dofinansowanie z gminy jakie dostał na
    płaskie to by nie zmieniał.

    > tu faktycznie masz rację, dlatego próżniowe powinny być przykryte szybą,
    > żeby po niej śnieg mógł się zsuwać a są i takie rozwiązania:O)

    Ilu producentów ma takie coś? Ja nie zauważyłem.
    A co z hitem reklamowym "szybka i bezproblemowa wymiana rur" ? Jak ściągnąć
    taflę szyby na dachu przy wymianie rur ?
    Jak myślisz dlaczego? Bo rury pękaja! Trzeba je wymieniać.
    A co z tłumieniem promieniowania tej dodatkowej szyby ? Spadnie sprawność
    przecież.
    Jak widzisz same straty.
    A tak wogóle to ja mam odczucie że ten hit reklamowy o szybkiej wymianie rur
    nalezy odbierać jako zapowiedź kłopotów nabywcy :)

    Marek

  • 50. Data: 2009-03-09 07:48:18
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

    > A tego nie przewidziałem... ale to proponuje autorowi tego wątku
    > sprawdzić - czy odbija się jego obraz w szybie - widziany tą kamerą
    > oczywiście.

    Odbija. Sprawdzałem. No i co ?
    Podłodze z gresu polerowanego podgrzewanego instalacją ogrzewania
    podłogowego do 28 stopni tez odbija :)

    Marek