    From: "Myjk" <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: kamera podczerwona
    Date: Tue, 13 Jul 2010 08:08:11 +0000 (UTC)

    MZ napisa:

    > Hmm..no nie wiem. Nawet przy nawigacji czasami człowiek się
    > rozprasza, a jednak żeby taki monitorek miał sens to wypadałoby
    > śledzić dość uważnie to co pokazuje. Head-Up display wymieniony
    > przez jednego z odpowiadających już bardziej się sprawdzi, ale ...
    > patrz odpowiedź obok.

    Ja mam u siebie monitor 7", na wysokości deski rozdzielczej
    -- zupełnie inaczej niż kolega ze strony c...pc.pl
    także kątem oka widzę praktycznie wysztko.

    W przypadku termowizji jest o tyle łatwiej,
    że jest duży kontrast, a ustawieniem monitora
    można go jeszcze zwiększyć.

    > Wygląda nieźle, ale popraw mnie - auto z kamerą
    > jedzie bez świateł?

    Wg mnie ze światłami, tylko fotka jest tak zrobiona,
    żeby nie przepalić monitora. Tutaj trochę podkręciłem
    i świeci na pobocze: http://emide.pl/mazda6/nv.jpg
    Zresztą, pojazd z naprzeciwka z pewnością ma światła
    mijania i niee oślepia kamery...

    > Nooo, jeśli ktoś się nie czuje na siłach to nie powinien:)

    Ja szczerze mówiąc nie lubię jeździć w nocy,
    właśnie ze względu na olewczość innych kierowców,
    którzy "dają" światłami po oczach jadących z naprzeciwka.

    Od kiedy pojawiły się zenony, to już w ogóle zgroza.

    > Żeby daleko nie szukać - obecnie emitowana reklama grupy VW
    > - lan assist, park assist, drive assist. Ja rozumiem, że to
    > może i wygodne, i pewnie przez pierwsze 3-4 lata się nie psuje
    > (akurat jak jest gwarancja) ale szczerze mówiąc to mnie ciarki
    > przechodzą na myśl, jak się zachowa auto mające takie
    > wyposażenie i 8,9 czy 11 lat.

    Z tym się akurat zgadzam -- ale to są akurat urządzenia które
    mogą uśpić czujność kierowców (zwłaszcza lane asist i drive
    asist.
    Taka kamera będzie wspomagaczem, bo nie da się tylko na niej jechać.

    Z drugiej strony fajnie by było mieć na całej szybie taką
    termowizję,
    w zamian za całkowite wyeliminowanie drogowych świateł, a
    ograniczenie
    świateł mijania i sprowadzenie ich do funkcji świateł pozycyjnych.
    Ale, to podejrzewam, bardzo daleka przyszłość. ;)

    > Żeby nie być gołosłownym - raz mi się udało przeżyć awarię
    ABSu
    > podczas wyprzedzania (zgłupiał i zaczął hamować w połowie
    manewru),
    > nikomu nie życzę i powtarzać nie chcę. No i "kultowy" filmik
    > z testów Volvo...:)

    Jednak w większości przypadków pomagają te systemy...

    --
    Pozdor Myjk
    http://xcarlink.pl