    From: " Michał" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: kamera podczerwona
    Date: Mon, 12 Jul 2010 23:02:36 +0000 (UTC)

    JAM <j...@y...com> napisał(a):

> [...]
    > Generalnie zinteresowanie klientow bylo male i w 2004 roku GM
    > zrezygnowal z instalowania tego systemu. Oryginalny Head-Up display
    > zajmowal jedynie niewielki wycinek przedniej szyby ciut ponizej
    > normalnej linii wzroku kierowcy. Obecnie GM pracuje nad systemem,
    > ktory bedzie nakladal dodatkowa informacje z roznych sensorow na cala
    > przednia szybe w tym dodatkowego obrazu z kamery podczerwonej. Kiedys
    > pracowal nad czyms takim rowniez Jaguar ale te badania zarzucil
    > prawdopodobnie ze wzgledu na zbyt slabo rozwinieta technike

    tail.brand_gm.html/cont=
    > ent/Pages/news/us/en/2010/Mar/0317_hud
    >
    > GM nazywa to "enhanced vision system" ale potocznie znane jest to w
    > swiecie informatykow jako "enhanced reality" gdzie na normalny obraz
    > optyczny widziany przez czlowieka nalozony zostanie dodatkowy
    > pokrywajacy sie z perspektywa widzenia obraz wyswietlany z calego
    > zestawu sensorow, informacji generalnie nie widocznej golym okiem.
    >
    > JAM
    > http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

    Ja jeszcze dodam od siebie że w Europejskich się to
    pojawiło w 2 wersjach (okolica 2005):

    -Mercedes S w220 2005 jako kamera IR + mocne reflektory IR
    nie wiem co to była za kamera, ale mogła być zwykła bo IR łapie
    wszystko.

    -BMW E65 FL ~2005 i tu była kamera termiczna, bez doświetlania.

    Ile to teraz kosztuje nie mam pojęcia ~2..4k PLN z rozbitego ?

    Renault niestety tego w Vel Satisa nie wstawił a szkoda :(
    bo radary były.

    pozdrawiam.