  • 1. Data: 2010-07-06 18:00:08
    Temat: jeszcze raz pytanie o 16:9
    Od: "Arek." <a...@a...2a.pl>

    dlaczego z satelity TVN nie nadaje w formacie 16:9 ? jaki w tym ma cel Grupa
    ITI ? oczywiście mówię o przekazie SD .
    teraz mam porównanie gdyż zamontowałem sobie antenę do odbioru DVB-T
    cały program TVN-u nadawany poprzez satelitę nadawany jest w formacie 4:3 a
    z naziemnego cyfrowego tak przypuszczam około 70% programu puszczają w 16:9
    charakter mojej pracy pozwala mi na bardzo częsty kontakt z lokatorami
    osiedla w którym mieszkam i widzę że większość jest w posiadaniu nowych
    telewizorów a 99% z nich odbiera sygnał TV z kablowych SD gdzie kblówki (UPC
    i Krawarkon) podają sygnał z satelity a nie z naziemnej.
    zaraz ktoś powie że TV DVB-T cały czas prowadzi testy i nie można tego
    sygnału przesyłać wia satelita ,guzik prawda przecież transporder na
    satelicie jest Grupy ITI i oni decydują co i jak nadają a platformy cyfrowe
    C+ , Polsat i TNK dalej puszczają ten "SZAJS"
    czy platformy cyfrowe nie mogą wywrzeć na ITI wpływu aby przekazywali sygnał
    na satelitę taki jaki wychodzi ze studia ?
    to samo chyba dotyczy platformy Polsatu (nie jestem pewny) w przekazie DVB-T
    nadają 4:3
    a i jeszcze jedno DVB-T odbieram w Waszawie na Wilanowie

    Arek.

  • 2. Data: 2010-07-07 10:14:02
    Temat: Re: jeszcze raz pytanie o 16:9
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 7/6/2010 8:00 PM, Arek. pisze:

    > dlaczego z satelity TVN nie nadaje w formacie 16:9 ? jaki w tym ma cel Grupa
    > ITI ? oczywiście mówię o przekazie SD .

    Bo to jest sygnał SD czyli przeznaczony dla TV 4:3 dla TV 16:9
    przeznaczony jest kanał TVN HD i tam jak najbardziej jest 16:9.

    > ... widzę że większość jest w posiadaniu nowych
    > telewizorów a 99% z nich odbiera sygnał TV z kablowych SD gdzie kblówki (UPC
    > i Krawarkon) podają sygnał z satelity a nie z naziemnej.

    Przykra sprawa, ale zwróć się z pytaniem do UPC i Krawarkonu {istnieje
    firma o takiej nazwie??}.

    > czy platformy cyfrowe nie mogą wywrzeć na ITI wpływu aby przekazywali sygnał
    > na satelitę taki jaki wychodzi ze studia ?

    Ja mam jak najbardziej z platformy cyfrowej i jak najbardziej HD, ale
    rzeczywiście nie wiem jak jest na Wilanowie ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 3. Data: 2010-07-07 11:36:21
    Od: "Arek." <a...@a...2a.pl>

    > Bo to jest sygnał SD czyli przeznaczony dla TV 4:3 dla TV 16:9
    > przeznaczony jest kanał TVN HD i tam jak najbardziej jest 16:9.

    że co?? a kto taką definicję wymyślił ?

    > Przykra sprawa, ale zwróć się z pytaniem do UPC i Krawarkonu {istnieje
    > firma o takiej nazwie??}.

    istnieje TV kablowa Krawarkon działa na Stegnach w Warszawie

    Arek.

  • 4. Data: 2010-07-07 11:58:31
    Od: "Misiek" <m...@n...pl>

    > Bo to jest sygnał SD czyli przeznaczony dla TV 4:3 dla TV 16:9
    > przeznaczony jest kanał TVN HD i tam jak najbardziej jest 16:9.

    No tak, na kanale TVN-HD często jest nadawane też w proporcjach 4:3,
    i w to wpasowane są dwa czarne paski na dole i górze :-)
    Daje to przepiękny, żałobny obraz Najnowszej generacji....
    Ciekaw jestem czy komuś się podoba taka "klepsydra"?

    Żeby było śmieszniej, to w tymsamym czasie na kanale TVN (bez hd)
    nadawany jest obraz w proporcji 16:9 !

    Pozrowienia dla postrzegających inaczej
    MM

  • 5. Data: 2010-07-07 12:17:02
    Od: "Misiek" <m...@n...pl>

    Przykład właśnie na antenie... (W-11)

  • 6. Data: 2010-07-07 14:45:48
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 7/7/2010 1:36 PM, Arek. pisze:

    > że co?? a kto taką definicję wymyślił ?

    Kto wymyślił definicję obrazu HD? Na poczekaniu Ci nie powiem, zresztą,
    nie wydaje mi się żeby miało to coś do rzeczy ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 7. Data: 2010-07-07 15:04:53
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 7/7/2010 1:58 PM, Misiek pisze:

> [...]
    > Daje to przepiękny, żałobny obraz Najnowszej generacji....
    > Ciekaw jestem czy komuś się podoba taka "klepsydra"?

    Coraz rzadziej robią takie coś, głównie starsze produkcje.

    A ostatnio pozytywnie mnie zaskoczyli puszczając Seksmisję w HD - i to
    żaden upscaling ze starych zasobów tylko nowiutka kopia :-)

    > Żeby było śmieszniej, to w tymsamym czasie na kanale TVN (bez hd)
    > nadawany jest obraz w proporcji 16:9 !

    A co w tym śmiesznego? Program nagrany jest na nośniku w formacie 4:3 na
    ok. 500 liniach wysokości, oryginalnie był panoramiczny czyli miał
    marginesy więc aktywnych jest z 300-350 linii, gdyby go przeskalowali w
    górę aby wypełnił cały obszar 16:9 to na ekranie 42" piksele byłyby
    wielkości małych czereśni ;-)

    Oczywiście mogli by nie puszczać tak starych materiałów, ale część
    widzów, przypuszczam że znaczna w dalszym ciągu używa TV 4:3 i dla nich
    nie jest to wielkim problemem.

    > Pozrowienia dla postrzegających inaczej

    Znaczy pozdrawiasz sam siebie? No można i tak ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 8. Data: 2010-07-07 15:38:36
    Od: "Arek." <a...@a...2a.pl>

    > Kto wymyślił definicję obrazu HD? Na poczekaniu Ci nie powiem, zresztą,
    > nie wydaje mi się żeby miało to coś do rzeczy ;-)

    kto wymyślił że sygnał SD jest przeznaczony dla TV 4:3 a 16:9 dla HD

    Arek.

  • 9. Data: 2010-07-07 21:26:29
    Od: "Misiek" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <i...@a...net> napisał w wiadomości

    > Coraz rzadziej robią takie coś, głównie starsze produkcje.

    A właśnie najbardzie mnie denerwują zupełnie nowe produkcje np:
    "W-11" który jest aktualną produkcją TV N i rejestrowane jest
    w formacie 16:9.
    Od lat 50-tych, w PRL i później w RP obowiązywał system telewizji
    czarno-białej, później SECAM a następnie PAL, który miał 625 linii
    (576 lini widzialnych). Produkowanie właśnie materiału przeznaczonego
    do kanału noszącego nazwę HD, w formacie 300 linii jest chyba
    pewnym nieporozumieniem...
    Podobnie zarzuty, można mieć do dość znacznej grupy reklam
    (nowych - bieżących), które są wyprodukowane albo w formacie 5:4
    lub o zgrozo w 300 liniach.
    Ale wiadomo reklam można nie oglądać...a za kanały HD płaci się...

    > A ostatnio pozytywnie mnie zaskoczyli puszczając Seksmisję w HD - i to
    > żaden upscaling ze starych zasobów tylko nowiutka kopia :-)

    Widziałem! Naprawdę jak się chce to można i ze starego materiału...

> [...]
    > marginesy więc aktywnych jest z 300-350 linii, gdyby go przeskalowali w
    > górę aby wypełnił cały obszar 16:9 to na ekranie 42" piksele byłyby

    No bez przesady. Dokładnie ten sam film "W-11", emitowany jest bez znaczka
    HD na sąsiednim kanale w formacie 16:9 i jest to całkiem znośne. Oczywiście
    od
    strony wizualnej, a nie ... tematycznej...

> [...]
    > to wielkim problemem.

    > Znaczy pozdrawiasz sam siebie? No można i tak ;-)

    Ok! Chciałbym, by kiedyś, mając TV (w dowolnym formacie) cały ekran
    wypełniony był treścią, na nie czarnymi pasami - bocznymi, dolno-górnymi
    czy też, o zgrozo, na około!

    Pozdrawiam (ciepło)
    MM

  • 10. Data: 2010-07-08 00:30:57
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W środa, 7 lipca 2010 17:38, Arek. wyraził następujacą opinię:

    > kto wymyślił że sygnał SD jest przeznaczony dla TV 4:3 a 16:9 dla HD

    Podejrzewam o ten haniebny czyn te same osoby które pisały specyfikacje
    obrazu SD {przy czym wtedy jeszcze nie wiedziano że jest to SD i mówiono
    PAL, SECAM czy inny NTSC}. Specyfikacja ta powstała na podstawie możliwości
    technicznych, np. wykonania kineskopu o odpowiednim kształcie i
    rozdzielczości.

    Twórcy standardu HD takich ograniczeń już nie musieli brać pod uwagę więc
    określili bardziej "naturalny" stosunek szerokości do wysokości ekranu.

    Czy taka odpowiedź Cię satysfakcjonuje? ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E