  • 1. Data: 2010-01-13 14:29:27
    Temat: jeszcze raz prostownik
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

    Też się zastanawiam czy sobie kupić bo akumulatorek z tych marketowych i
    czasami po dłuższym staniu trzeba podładować. Tyle że prędzej kupię w
    biedronce za 50 zł niż gdziekolwiek indziej za 300. ;) I tu pytanie:
    http://www.biedronka.pl/str/2/i/6.php - ma to ktoś i działa?
    http://www.lidl.pl/pl/home.nsf/pages/c.o.20100114.p.
    elektroniczny_prostownik
    - a może lepiej ten?

    Aha, akumulator mam w tej chwili obsługowy, ale w przyszłości to różnie może
    być.

    --
    pzdr, Eli

  • 2. Data: 2010-01-13 14:49:54
    Temat: Re: jeszcze raz prostownik
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eli" <e...@w...pl> napisał
    > http://www.biedronka.pl/str/2/i/6.php - ma to ktoś i działa?

    Mysle ze bedzie dzialal - podstawowy model, trudno zle zrobic.
    Tylko ze tu nie nalezy byc leniem - podlaczamy aku, dogladamy co
    2h.
    Choc i jak raz na rok zostawisz na 12h bez dogladania to tez nic
    sie nie stanie.
    Ale lepiej na tydzien pod prostownikiem nie zostawiac.

    > http://www.lidl.pl/pl/home.nsf/pages/c.o.20100114.p.
    elektroniczny_prostownik -
    > a może lepiej ten?

    Z jednej strony lepiej, bo pelny automat, z drugiej .. troche za
    maly prad.
    Jak aku rozladowane, a jechac trzeba to kazdy amper sie liczy i
    lepiej 6 niz 3.8.

    Male, lekkie .. ale nie wiadomo kiedy sie zepsuje. I za male
    krokodylki.
    Ten pierwszy to wieczny .. tylko zwroc uwage jakie ma bezpieczniki,
    to jest problem - chwila nieuwagi i zostajemy bez prostownika do
    otwarcia sklepu :-)

    A moze cos innego, np
    http://www.allegro.pl/item877430351_prostownik_6_12v
    _6a_wydajny_gwarancja_najtaniej.html

    choc wolalbym z amperomierzem.

    J.

  • 3. Data: 2010-01-13 15:25:07
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

    > Ten pierwszy to wieczny .. tylko zwroc uwage jakie ma bezpieczniki, to
    > jest problem - chwila nieuwagi i zostajemy bez prostownika do otwarcia
> [...]

    No to chyba kupię ten z biedronki, jeżeli jeszcze będzie. ;) Na szybkości
    ładowania mi nie zależy, mam rower a w razie czego autobusy i tramwaje pod
    nosem. Rozchodzi się tylko o to żeby raz na jakiś czas było czym naładować
    akumulator, choćby i w te 12 godzin.

    --
    pzdr, Eli

  • 4. Data: 2010-01-13 15:52:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > autobusy i tramwaje pod nosem. Rozchodzi się tylko o to żeby raz
    > na jakiś czas było czym naładować akumulator, choćby i w te 12

    Tu nie chodzi o to ze dlugo, tylko zeby nie bylo za dlugo.
    Stwierdzasz np ze sie aku rozladowal, podlaczasz .. i trzeba za
    tych 10-15h isc, wylaczyc, zamiast powiedzmy jak czlowiek nie
    wychodzic przez caly weekend z lozka az do poniedzialku rano :-)

    Wada niewielka ... ale duzo zalezy gdzie sie mieszka i jak sie ma
    daleko do garazu :-)

    J.

  • 5. Data: 2010-01-13 16:33:40
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    elektroniczny_prostownik -

    > Z jednej strony lepiej, bo pelny automat, z drugiej .. troche za maly
    > prad.
    Popatrz, że ten biedronkowy ma średni nawet mniejszy ;-)

    > Male, lekkie .. ale nie wiadomo kiedy sie zepsuje.
    A w tym drugim wiadomo ;-) ?
    W razie jak byco, to ma 3 lata gwarancji.

    > I za male krokodylki.
    Zupełnie wystarczające - pewnie takie same jak w tym drugim.

    > http://www.allegro.pl/item877430351_prostownik_6_12v
    _6a_wydajny_gwarancja_najtaniej.html
    Nie "pilnuje" napięcia podobnie jak ten z Biedronki,
    3 x krótsza gwarancja (+ koszty odesłania w razie czego),
    razem z przesyłką koszty porównywalne z automatem.

    Oczywiście, że lepiej ten z Lidla - mam podobny od paru lat
    i nie ma z nim żadnych problemów.

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2010-01-13 16:49:52
    Od: raadaar <r...@g...com>

    On Jan 13, 2:29 pm, "Eli" <e...@w...pl> wrote:
> [...]
    >  - a może lepiej ten?
    >
    > Aha, akumulator mam w tej chwili obsługowy, ale w przyszłości to różnie może

    Witam
    Jednak ja bym postawił na "automatyczny" proces ładowania i
    "sterowanie mikroprocesorowe" z LIDL'a. Jak wiadomo proces ładowania
    akumulatora, to nie jest sprawa banalna. I byc może ktoś projektując
    ten prostownik, brał pod uwagę zmianę parametrów w miarę ładowania.

    pozdr
    RR

  • 7. Data: 2010-01-13 17:05:26
    Od: "Madafaka" <...@...pl>

    > Jak wiadomo proces ładowania akumulatora, to nie jest sprawa banalna.

    Tak i dlatego w samochodzie mamy regler ktory pilnuje 14V
    _BEZ_MIKROPROCESORA_

    A co do powyzszych prostownikow to obydwa sa kiepskie i nadaja sie do
    ladowania aku z malucha i tyle

  • 8. Data: 2010-01-13 17:13:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Madafaka" <...@...pl> napisał
    > Tak i dlatego w samochodzie mamy regler ktory pilnuje 14V
    > _BEZ_MIKROPROCESORA_

    To bylo dawno temu, teraz nawet nie bardzo wiadomo jak wspoldziala
    alternator z komputerem pokladowym :-)

    > A co do powyzszych prostownikow to obydwa sa kiepskie i nadaja
    > sie do ladowania aku z malucha i tyle

    Nadaja sie i do innych pojazdow, tylko warto sobie zdawac sprawe z
    ograniczen.

    J.

  • 9. Data: 2010-01-13 18:10:22
    Od: "ksoniek" <k...@i...pl>

> [...]
    > caly weekend z lozka az do poniedzialku rano :-)
    >
    > Wada niewielka ... ale duzo zalezy gdzie sie mieszka i jak sie ma daleko

    no i ciekawe co z rachunkiem za prąd w domu
    Prostowniki ciągną jak nie wiem, a te z Biedronki potrafią pociągnąć niezłą
    ilość prądu. Pomyśl czy nie taniej będzie jeden wydatek czy płacenie przez
    kilka lat

    http://powiatowa.info
    http://nzozrodzina.org

  • 10. Data: 2010-01-13 19:23:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Jan 2010 18:10:22 +0100, ksoniek wrote:

> [...]
    >ilość prądu. Pomyśl czy nie taniej będzie jeden wydatek czy płacenie przez

    Jesli ironizujesz to wyjasniam ze nie o rachunek tu chodzi, tylko o
    zycie akumulatora. RoMan cos pisal ze zalatwil aku w 2 tygodnie.

    A jesli nie ironizujesz, to cos mi sie wydaje ze sie mylisz i to
    mocno.

    J.