  • 51. Data: 2014-02-21 11:39:02
    Temat: Re: jedzenie telefonu komórkowego/dzwonienie z ciastka
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    > I jazda bez trzymanki podczas zmiany biegu?

    No ba! To problem? :)
    Zresztą kierownicę można przytrzymać kolanem, łokciem, a jak ktoś ma
    duży to i... brzuchem.

    > Nie mam problemu ze zmianą biegów z telefonem w prawej ręce. Mam 5
    > palców a do trzymania telefonu wystarczą 2. Ale - już to pisałem -
    > problemem nie jest sprawność manualna tylko rozpraszanie się.

    Nie chodzi o problem ze zmianą biegów z telefonem w ręku, ale o problem
    z oderwaniem telefonu od ucha. Niektórym to chyba przeszkadza w
    rozmowie, zwłaszcza przy sekwencji biegów przy ruszaniu, która trwa
    zwykle kilkanaście/dziesiąt sekund (1-2-3-4).

    Poza tym lewą rękę z telefonem można oprzeć na drzwiach przy szybie :)

    Może to być również kwestia prawo/leworęczności. Wydaje mi się, że
    praworęczni wolą trzymać telefon lewą ręką, żeby mieć wolną rękę
    sprawniejszą.

    No ale chyba nie ma co flejmować na temat ręki, w której się trzyma telefon.

    Pozdrawiam

  • 52. Data: 2014-02-21 11:55:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Miroo,

    Friday, February 21, 2014, 11:39:02 AM, you wrote:

> [...]
    > rozmowie, zwłaszcza przy sekwencji biegów przy ruszaniu, która trwa
    > zwykle kilkanaście/dziesiąt sekund (1-2-3-4).

    Rzucam do słuchawki ,,chwileczkę" i z głowy - jaki problem?
    No może poza tym, że z zasady nie rozmawiam w czasie jazdy. A poza tym
    - współczesne telefony mają już dość dobre głośniki.

    > Poza tym lewą rękę z telefonem można oprzeć na drzwiach przy szybie :)

    Albo wystawić zimny łokieć...

    > Może to być również kwestia prawo/leworęczności. Wydaje mi się, że
    > praworęczni wolą trzymać telefon lewą ręką, żeby mieć wolną rękę
    > sprawniejszą.

    Mam szczęście być prawie oburęczny a kierownicę wolę trzymać lewą ręką
    (piszę prawą).

    > No ale chyba nie ma co flejmować na temat ręki, w której się trzyma telefon.

    To nie flejm, to całkiem przyzwoita analiza problemu...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 53. Data: 2014-02-21 12:19:24
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-02-21 11:39, Miroo pisze:
    (...)
    > Nie chodzi o problem ze zmianą biegów z telefonem w ręku, ale o problem
    > z oderwaniem telefonu od ucha.

    Generalnie to chodzi o to, że ludzie używający telefonu bezpośrednio
    przy uchu, separują się w pewien sposób od otoczenia, tracąc z nim
    kontakt. Przy zestawie ten problem jest bardzo ograniczony, ponieważ
    zachowany jest kontakt ze światem rzeczywistym i ciężko o oderwanie
    od rzeczywistości. Opowieści o tym, że rozmowa z zestawem i bez
    dekoncentruje w tym samym stopniu można włożyć między tzw. bajki
    i to co komu się wydaje, bo on tak jeździ. Badań nie prowadzono
    w celu zwiększenia sprzedaży zestawów, tylko w celu poprawienia
    bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Te są dość jednoznaczne.
    A że jest grupa ludzi, która twierdzi, że im to nie przeszkadza
    i nie ma znaczenia - cóż, mają prawo do swojej opinii, ale
    rzeczywistość wygląda inaczej.

    > Niektórym to chyba przeszkadza w
    > rozmowie, zwłaszcza przy sekwencji biegów przy ruszaniu, która trwa
    > zwykle kilkanaście/dziesiąt sekund (1-2-3-4).

    Granatem byś ich nie oderwał - pociągniesz telefon, ale razem z ręką
    i głową. Czasem z całym samochodem:>

    > No ale chyba nie ma co flejmować na temat ręki, w której się trzyma
    > telefon.

    Pewnie nie, ponieważ to i tak kwestia drugorzędna :)

  • 54. Data: 2014-02-21 12:39:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości

> [...]
    >dekoncentruje w tym samym stopniu można włożyć między tzw. bajki
    >i to co komu się wydaje, bo on tak jeździ.

    Hm, skoro jezdzi, to wie.

    Piszac "zestaw" jak rozumiem masz na mysli cos naprawde
    glosnomowiacego i z glosnikami, a nie np sluchawke w uchu ?

    Bo wtedy wracamy do problemu - sluchanie takie niebezpieczne, czy
    trzymanie ...

    >Badań nie prowadzono
    >w celu zwiększenia sprzedaży zestawów, tylko w celu poprawienia
    >bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Te są dość jednoznaczne.

    A skad wiesz w jakim celu ?
    Ale fakt, przyznam ze trzymanie telefonu w reku rozprasza.

    >A że jest grupa ludzi, która twierdzi, że im to nie przeszkadza
    >i nie ma znaczenia - cóż, mają prawo do swojej opinii, ale
    >rzeczywistość wygląda inaczej.

    Zaraz zaraz - a skad ten wniosek ?
    Nawet jak w "badaniach wyszlo", to sprawdzic czy dotyczylo to
    wszystkich przebadanych, czy tylko sredniej.

    Moze niektorych naprawde nie rozprasza.

    J.

  • 55. Data: 2014-02-21 12:41:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości

    >Rzucam do słuchawki ,,chwileczkę" i z głowy - jaki problem?

    Moze niektorym nie wypada.

    >No może poza tym, że z zasady nie rozmawiam w czasie jazdy. A poza
    >tym
    >- współczesne telefony mają już dość dobre głośniki.

    Ale juz ich wlaczenie nie zawsze bywa takie proste, a obok ruch gesty.

    J.

  • 56. Data: 2014-02-21 12:44:16
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-21, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Moze niektorym nie wypada.

    Jak nie wypada to sie zatrzymujesz i rozmawiasz normalnie albo oddzwaniasz
    pozniej.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 57. Data: 2014-02-21 13:59:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Friday, February 21, 2014, 12:41:58 PM, you wrote:

    > Moze niektorym nie wypada.

    A wypada spowodować kolizję?

    > Ale juz ich wlaczenie nie zawsze bywa takie proste, a obok ruch gesty.

    Bez przesady - jedno klupnięcie w ekran.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 58. Data: 2014-02-21 14:25:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello J.F,
    >A wypada spowodować kolizję?

    A to juz roznie bywa.
    Tym niemniej - sto razy nie spowoduja ... ale to nie znaczy ze i
    tysiac razy nie spowoduja.

    >Bez przesady - jedno klupnięcie w ekran.

    We wlasciwe miejsce, wiec trzeba spojrzec, moze wygaszacz wylaczyc,
    moze chwyt zmienic, bo kciuk nie siega, a moze dziura byla na drodze i
    klupnales gdzie indziej.

    A u u starszych dochodzi problem daleko wzrocznosci i telefonu z
    bliska nie widza ...

    J.

  • 59. Data: 2014-02-21 14:35:52
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-02-21 12:39, J.F pisze:

    > Hm, skoro jezdzi, to wie.

    Hmmm, skoro twierdzi że wie, to ... twierdzi, a nawet jak "wie", to w
    żaden sposób nie można z tego wyciągać wniosków na resztę populacji.

    > Piszac "zestaw" jak rozumiem masz na mysli cos naprawde glosnomowiacego
    > i z glosnikami, a nie np sluchawke w uchu ?

    Jak najbardziej zestaw, choć słuchawka jak substytut też się sprawdza.

    > Bo wtedy wracamy do problemu - sluchanie takie niebezpieczne, czy
    > trzymanie ...

    Nie, Ty wracasz, a takie uproszczenia są wręcz szkodliwe z punktu
    widzenia rozwiązywania pewnych problemów.

    > A skad wiesz w jakim celu ?

    Z wykopalisk:)

    > Ale fakt, przyznam ze trzymanie telefonu w reku rozprasza.

    Rozmowa przez telefon trzymany przy uchu bardzo rozprasza i nie ma
    co z faktami dyskutować.

    > Zaraz zaraz - a skad ten wniosek ?

    Z racjonalnej analizy zagadnienia oraz znajomości psychologii.

    > Nawet jak w "badaniach wyszlo", to sprawdzic czy dotyczylo to wszystkich
    > przebadanych, czy tylko sredniej.

    Pasy to ratują zawsze, czy bywają jednostkowe przypadki, że ich użycie
    przyczyniło się do większej szkody?

    > Moze niektorych naprawde nie rozprasza.

    Robili testy, w których oceniający ich zachowania nie byli nimi samymi?

  • 60. Data: 2014-02-21 15:48:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Hmmm, skoro twierdzi że wie, to ... twierdzi, a nawet jak "wie", to w
    >żaden sposób nie można z tego wyciągać wniosków na resztę populacji.

    Ale czy nalezy wnioski dla sredniej z populacji rozciagac na
    wszystkich ?

    >Jak najbardziej zestaw, choć słuchawka jak substytut też się
    >sprawdza.

    >Nie, Ty wracasz, a takie uproszczenia są wręcz szkodliwe z punktu
    >widzenia rozwiązywania pewnych problemów.

    Zaraz zaraz, piszesz trzymajac telefon przy uchu kierowca sie izoluje
    od otoczenia.
    OK, byc moze, dopuszczam ... tylko czemu sluchawka w uchu nie izoluje
    tak samo ?

    A moze jednak trzymanie izoluje, a nie sluchanie ?

    >Z wykopalisk:)

    Sponsorow sprawdziles ? :-)

    >Z racjonalnej analizy zagadnienia oraz znajomości psychologii.

    I w psychologii nie ma odstepstw od normy ?

    racjonalnie mozesz sobie analizowac, ale nie znaczy ze nie ma ludzi,
    ktorym to nie przeszkadza.
    W koncu sa w spoleczenstwie i kontrolerzy lotow, i politycy i
    zlodzieje, a nawet kierowcy rajdowi.

    Bywaja. I o to wlasnie chodzi.

    J.