    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jednoczesne wlaczenie kilku komputerow
    Date: Mon, 16 Nov 2009 00:06:17 +0100

    mule pisze:
> [...]
    > jednoczesnie
    > wlaczyc 17 kompow pomyslalem sobie ze wyjme we szystkich kompach
    > kabelek od
    > wlacznika (plyta ATX) a w to miejsce polacze rownolegle przewodem piny
    > od
    > zasilania a na koncu wlacznik(cos na zasadzie starej sieci BNC) tylko
    > ze na
    > pinie wlacznika mam napiecie 5V i czy jak polacze nawet dwie plyty to
    > czy
    > czegos nie popale? jak to zrobic o ile to wogole mozliwe tak aby bylo

    Ja bym zrobił prosty układ z 17 przekaźnikami - jakimiś tanimi ;)... Po
    włączeniu jednego zasilana byłaby cewka tego przekaźnika, to włączałoby
    kolejny komputer, który startowałby następny (styki przekaźników
    podłączone równolegle do styków wyłącznika zasilania). W ten sposób
    możesz włączyć każdy komputer niezależnie (poza pierwszym) albo
    wszystkie naraz. Dodatkowa zaleta - komputery będą się włączać jeden za
    drugim. Opóźnienie nie będzie duże, ale powinno wystarczyć, aby
    zabezpieczenie nie wywaliło.
    WADA - niestety, w najprostszym rozwiązaniu styki przekaźnika będą
    ciągle zwarte, mogą się dodatkowo zwierać i rozwierać w czasie pracy
    (przy wyłączeniu/włączeniu komputera obok). Pytanie, czy da się
    "znieczulić" płytę główną na tego typu sygnały?? Trzeba popatrzeć w
    BIOSie co tam można ustawić ;)
    Choć.. wystarczy, że przekaźnik dla komputera X odetnie od przycisku
    wyłącznika przekaźnik z komputera X-1 ;)... czyli robimy tak:

    1 komputer:
    Cewka przekaźnika na wyjściu zasilacza
    Styki wychodzą KABELKIEM na zewnątrz

    2 komputer:
    KABELEK z komputeraz 1 szeregowo ze stykami NC "lokalnego" przekaźnika
    i całość równolegle do przycisku zasilania
    Cewka przekaźnika na wyjściu zasilacza
    DRUGA PARA STYKÓW (NO) wychodzi KABELKIEM na zewnątrz

    3 komputer
    KABELEK z komputeraz 2 szeregowo ze stykami NC "lokalnego" przekaźnika
    i całość równolegle do przycisku zasilania
    Cewka przekaźnika na wyjściu zasilacza
    DRUGA PARA STYKÓW (NO) wychodzi KABELKIEM na zewnątrz

    itd ;)...

    Działanie - proste... kiedy komputer jest wyłączony, styki JEGO
    przekaźnika podają na wyłącznik sygnał z przekaźnika z poprzedniego
    komputera. Włączamy poprzedni komputer, włącza się następny w wyniku
    czego wyłącznik następnego odcinany jest od poprzedniego ;)...

    Ale to rozwiązanie też ma wadę - nie da się wyłączyć danego komputera
    PRZED wyłączeniem poprzedniego :(...

    Pozdrawiam
    Konop