eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci › Re: jedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci
    Subject: Re: jedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <594d372a$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <594d68f3$0$5155$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <594e2770$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <594e4cdd$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>
    Date: Sat, 24 Jun 2017 15:04:52 +0200

    > Czyli te same jednostki służą do opisania całkiem różnych rzeczy.

    Nie do końca różnych. W IR obserwowane są drgania pojedynczych wiązań,
    bądź układów wiązań. Widmo przedstawia absorbcję promieniowania przez
    poszczególne wiązania. W spektroskopii Ramana też obserwuje się drgania
    wiązań bądź ich układów, tyle że widmo przedstawia emisję próbki
    wzbudzonej światłem lasera. Ale zasadniczo obserwuje się te same drgania
    (nie do końca jest to prawda, kwantowe reguły wyboru są różne w IR i w
    Ramanie, zależy to od symetrii cząsteczki).

    > Tu podaje się wprost ile okresów fali wchodzi na jeden centymetr.

    Po ludzku nazywa się to liczba falowa. Ma to do siebie, że jest
    proporcjonalna do energii kwantu.

    > W przesunięciu ramanowskim liczba opisuje, o ile więcej (lub mniej)
    > grzbietów znajdzie się na długości centymetra po rozproszeniu
    > światła monochromatycznego na podrygującej cząsteczce chemicznej.

    A widmo Ramana jest jakby wstęgą boczną w stosunku do częstotliwości
    lasera wzbudzającego. Ta "wstęga" wygląda jak widmo IR, z zastrzeżeniem
    do uwagi o regułach wyboru.

    > PS
    > Thunderbird gdzieś pożera "References". Co mu się porobiło?

    U mnie jest OK.

    P.P.