  • 41. Data: 2013-03-19 17:29:25
    Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2013-03-19 17:09, h.w.d.p. pisze:
    > "[...]Po uruchomieniu zimnego silnika należy go najpierw odpowiednio
    > nagrzać, aby olej za­czął prawidłowo krążyć w całym układzie smarowania,
    > a następnie do­piero wolno ruszać samochodem z miejsca.[...]"

    tylko wtedy, gdy samochód tankuje ojciec i mnie gówno obchodzi ile to
    całe paliwo kosztuje.

  • 42. Data: 2013-03-19 17:31:45
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

    > " odpowiednio nagrzać, aby za­czął prawidłowo krążyć"

    ROTFL. Kocham takie teksty.
    Daj juz spokoj z tym problemem i tak nie ma to wiekszego znaczenia.

    sz.

  • 43. Data: 2013-03-19 17:36:32
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-03-19 17:31, szufela pisze:

    > ROTFL. Kocham takie teksty.
    > Daj juz spokoj z tym problemem i tak nie ma to wiekszego znaczenia.
    >
    > sz.

    moze dla ciebie nie ma.

  • 44. Data: 2013-03-19 19:11:27
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Konfabulator" <k...@1...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W instrukcjach obsługi posiadanych przeze mnie pojazdów (wszystkie po 2007)
    stoi jak byk, że w zimie należy natychmiast ruszać, a postój na zimnym
    silniku powyżej półtorej minuty jest szkodliwy i należy pojazd unieruchomić.
    Może dodam, że to diesele, od 1.3 do 2.2.

    Ze szkolenia z obsługi generatora prądotwórczego (takiego zabudowanego na
    przyczepie ciężarówki) pamiętam, że nie wolno było załączać obciążenia bez
    rozgrzania silnika do temperatury pracy. Szkoleniowiec bardzo to podkreślał
    i pokazywał zapis w instrukcji.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 45. Data: 2013-03-19 19:21:50
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 19 Mar 2013 19:11:27 +0100, yabba
    <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:

> [...]
    > rozgrzania silnika do temperatury pracy. Szkoleniowiec bardzo to podkreślał

    Patrz, a nowoczesny zapasowy generator osiąga pełną moc w ciągu
    pojedynczych minut. Owszem, olej jest wstępnie podgrzewany, żeby
    nie był to w pełni zimny start, ale nie do temperatury roboczej.

    r.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 46. Data: 2013-03-19 21:00:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Mar 2013 19:11:27 +0100, yabba napisał(a):
> [...]
    > rozgrzania silnika do temperatury pracy. Szkoleniowiec bardzo to podkreślał

    turbinowy, tlokowy ?

    Z rozgrzewaniem jest taka sprawa, ze to nie tylko olej, ale takze kwestia
    rownomiernosci podgrzania roznych czesci.
    Jak dasz w palnik i po chwili glowica ma np 200C, a dol silnika np 20C,
    to np 2m dlugosci glowica wydluzy sie o 4mm.
    A dol nie ... i sie silnik troche wygnie. A jak sie wygnie, to i wal jest
    wyginany, w rozne strony w miare obracania.

    J.

  • 47. Data: 2013-03-19 23:19:06
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > turbinowy, tlokowy ?

    Tłokowy. Waga całości jakieś 5 ton. Moc elektryczna generatora około 600
    kVA.

> [...]
    > A dol nie ... i sie silnik troche wygnie. A jak sie wygnie, to i wal jest
    > wyginany, w rozne strony w miare obracania.

    I jak taki wał pęknie, to klient jest wkurzony, bo straty z powodu braku
    prądu mogą iść w setki tysięcy zł.
    Dlatego producentom generatorów opłaca się zapewniać jak najlepsze warunki
    pracy silników.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 48. Data: 2013-03-19 23:27:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 19 Mar 2013 23:19:06 +0100 osobnik zwany yabba napisał:

    > Tłokowy. Waga całości jakieś 5 ton. Moc elektryczna generatora około 600
    > kVA.

    do pracy ciagłej? to może tak.
    mam kilka takich po 3MVA pracujących jako awaryjne. Muszą przejąć
    obciązenie po 30-40 sekundach. I nic się z nimi nie dzieje.
    Jedynie nie mozna ich potem wyłączyć. Muszą kilkanaście minut pochodzić
    na jałowym aż wystygną.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 49. Data: 2013-03-19 23:29:21
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

> [...]
    > A dol nie ... i sie silnik troche wygnie. A jak sie wygnie, to i wal jest
    > wyginany, w rozne strony w miare obracania.

    no i wlasnie podobnie moze byc w silniku samochodowym, w troche
    mniejszej skali.
    idealne warunki do wydmuchania uszczelki pod glowica przykladowo.
    dajesz w palnik , glowica sie rozszerza prasujac uszczelke, zanim sruby
    mocujace glowice roszerza sie tak aby skompensowac nacisk przez
    rozszerzona glowice.
    ma to sens ?

  • 50. Data: 2013-03-20 01:25:22
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-03-15 07:49, h.w.d.p. pisze:

    > co o tym sadza tutejsi znawcy

    W lato przy +15 w nocy, czy w zimie przy -10 w dzień?
    --
    Krzysiek
    www.zmieleni.pl