eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjechac od razu czy czekac az sie zagrzejeRe: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icpnet.pl!.POSTED!not-for-mai
    l
    From: nazgul <x...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
    Date: Sat, 16 Mar 2013 23:05:04 +0100
    Organization: ICP News Server
    Lines: 37
    Message-ID: <ki2qam$6eo$1@news.icpnet.pl>
    References: <khug9d$s62$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <khva4l$3hg$1@node2.news.atman.pl> <khvedd$vev$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: d215-254.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icpnet.pl 1363471510 6616 109.173.215.254 (16 Mar 2013 22:05:10 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 16 Mar 2013 22:05:10 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:17.0) Gecko/20130307 Thunderbird/17.0.4
    In-Reply-To: <5...@g...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2486534
    [ ukryj nagłówki ]


    >> W dodatku smarowanie bedzie lepsze bo masz wyzsze cisnienie.
    >
    > Nie zgadzam się. W skrócie, po chłopsku tłumacząc, im większe obciążenie silnika
    > przy niedoborach smarowania, tym szybsze zużycie.

    to ok

    > Silnik nie jest smarowany ciśnieniem, a przepływem oleju (inaczej mówiąc,
    objętością przepływającego oleju w czasie).

    noo.. ryzykowne, czyli jak luzy na panewkach duże to przpływ większy i
    smarowanie lepsze?

    > 1/ Zimny olej jest cholernie lepki, więc
    > 2/ przy tym samym przepływie (wynikającym z obrotów pompy) na zimnym oleju
    > będzie wyższe ciśnienie (bo opory przepływu większe),

    ha ha ha
    ciśnienia nie będzie, bo pompa nie przetłoczy lepkiego oleju
    wiec wyższe obroty -> wiksza szansa na odpowiednie ciśnienie

    > 3/ zwykle system smarowania zaprojektowany jest tak, by _w temperaturze pracy_
    > uzyskać maksymalny przepływ oleju przy maksymalnych obrotach silnika,

    maksymalny?
    optymalne ciśnienie przy średnich obrotach

    > 4/ czyli jeśli zwiększysz lepkość (zimny olej), wzrośnie ciśnienie przy tym
    > samym przepływie

    skąd! - pompa słabo tłoczy lepki olej.


    > Dlatego też nie powinno się wysoko kręcić zimnego silnika.
    >
    konkluzja słuszna.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: