-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icpnet.pl!.POSTED!not-for-mai
l
From: nazgul <x...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
Date: Sat, 16 Mar 2013 23:05:04 +0100
Organization: ICP News Server
Lines: 37
Message-ID: <ki2qam$6eo$1@news.icpnet.pl>
References: <khug9d$s62$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<khva4l$3hg$1@node2.news.atman.pl> <khvedd$vev$1@node1.news.atman.pl>
<5...@g...com>
NNTP-Posting-Host: d215-254.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icpnet.pl 1363471510 6616 109.173.215.254 (16 Mar 2013 22:05:10 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 16 Mar 2013 22:05:10 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:17.0) Gecko/20130307 Thunderbird/17.0.4
In-Reply-To: <5...@g...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2486534
[ ukryj nagłówki ]
>> W dodatku smarowanie bedzie lepsze bo masz wyzsze cisnienie.
>
> Nie zgadzam się. W skrócie, po chłopsku tłumacząc, im większe obciążenie silnika
> przy niedoborach smarowania, tym szybsze zużycie.
to ok
> Silnik nie jest smarowany ciśnieniem, a przepływem oleju (inaczej mówiąc,
objętością przepływającego oleju w czasie).
noo.. ryzykowne, czyli jak luzy na panewkach duże to przpływ większy i
smarowanie lepsze?
> 1/ Zimny olej jest cholernie lepki, więc
> 2/ przy tym samym przepływie (wynikającym z obrotów pompy) na zimnym oleju
> będzie wyższe ciśnienie (bo opory przepływu większe),
ha ha ha
ciśnienia nie będzie, bo pompa nie przetłoczy lepkiego oleju
wiec wyższe obroty -> wiksza szansa na odpowiednie ciśnienie
> 3/ zwykle system smarowania zaprojektowany jest tak, by _w temperaturze pracy_
> uzyskać maksymalny przepływ oleju przy maksymalnych obrotach silnika,
maksymalny?
optymalne ciśnienie przy średnich obrotach
> 4/ czyli jeśli zwiększysz lepkość (zimny olej), wzrośnie ciśnienie przy tym
> samym przepływie
skąd! - pompa słabo tłoczy lepki olej.
> Dlatego też nie powinno się wysoko kręcić zimnego silnika.
>
konkluzja słuszna.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.03.13 23:45 nazgul
- 17.03.13 13:09 Tomasz Pyra
- 17.03.13 13:12 Tomasz Pyra
- 17.03.13 21:11 megrims
- 18.03.13 15:57 Bydlę
- 19.03.13 09:45 Myjk
- 19.03.13 17:09 h.w.d.p.
- 19.03.13 17:29 Dawid
- 19.03.13 17:31 szufela
- 19.03.13 17:36 h.w.d.p.
- 19.03.13 19:11 yabba
- 19.03.13 19:21 Robert Rędziak
- 19.03.13 21:00 J.F.
- 19.03.13 23:19 yabba
- 19.03.13 23:29 h.w.d.p.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=