  • Data: 2013-12-30 10:31:14
    Temat: Re: jakie żarówki/lampy na klatkę schodową?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:almarsoft.8295689762372992739@news.neostrada.pl
    > nie
    >
    > W tne nie na datasheeta do tych termistorow, te 30 ohm to jest na gorąco
    > ("docelowa" rezystancja) czy na zimno?

    Pomierzyłem kiedyś termistor 120 om pod kątem wstawienia go w szereg z
    żarówką 60W.
    Ponieważ 60/230 = 0.26A więc potraktowałem go z zasilacza DC z
    ogranicznikiem prądu ustawionym na 0.26A i mierzyłem napięcie na
    termistorze. Doszło do 3.7V. Ale gdy go dodatkowo dotknąłem do żarówki 60W
    to zeszło do 1.9V.

    Jakoś ze 2 miesiące temu wstawiłem w plafonie w łazience dwie nowe żarówki
    60W i w szereg z nimi dałem jeden taki termistor 120 om.
    Aby spadek napięcia na nim był jak najmniejszy umieściłem go tak, aby
    dotykał jednej z żarówek.

    Proces rozjaśniania jest bardzo krótki (nie chodziło mi o efekty wizualne a
    o sprawdzenie jak to wpłynie na trwałość żarówek). Rozjaśnianie daje się
    zauważyć, ale z trudem bo zbiega się ze zmianą średnicy źrenic spowodowaną
    rozjaśnieniem pomieszczenia po włączeniu światła.
    P.G.