  • Data: 2013-12-28 15:21:31
    Temat: Re: jakie żarówki/lampy na klatkę schodową?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 28 Dec 2013 14:06:49 +0100, ToMasz napisał(a):
    > Klatka schodowa, 10 lamp typu plafon, czujka ruchu, oprawa z gwintem E27
    > równoległa do sufitu. W założeniu miało to działać na żarówkach
    > klasycznych, bo czujki ruchu ekonomicznie dozują światło. Problemem
    > okazała się niska trwałość żarówek. dwie w każdym plafonie - masakra.
    > nie wytrzymują nawet pół roku.

    Teraz w sklepach zarowki z Heliosa sa, oni robia tez wstrzasoodporne i
    do sygnalizatorow ulicznych - powinny wytrzymac dlugo.

    > O ile wiem, lampy energooszczędne fluorescencyjne, źle znoszą włączanie
    > i wyłączanie.

    Pisalem o eksperymencie - w lazience rok-dwa wytrzymuja.
    Im krocej tym lepiej - wymienia i paragon nie wyblaknie :-)

    > "Żarówki" diodowe byłyby najkorzystniejsze. ale znowu problem jest taki,

    Nie ukradna ?

    > że podobno nie świecą ani tak mocno jak powinny, ani nie są tak trwałe

    Owszem, ale przy tych cenach i na klatke - nie przejmowalbym sie.

    > jak by się wydawało. no i kąt oprawy spowoduje oświetlanie sufitu nie
    > podłogi.

    Rozne sa, trzeba dobrac. No i sufit na bialo pomalowac, albo lusterko
    nakleic :-)

    Sam sie zaczalem zastanawiac nad naklejeniem tasm na sufit ...

    > Ja sam dysponuje prawie nieograniczoną ilością diód wymontowanych z lamp
    > rowerowych. niektóre są najzwyklejsze, inne przypominają "cree". W
    > każdym razie świecą nie najgorzej. Zastanawiam się nad włączeniem ich w
    > 230V. Kondensator i rezystor w roli ogranicznika prądu a diody
    > przeciwnie równolegle. Sęk w tym, ze ( z nieznanej mi przyczyny) diody
    > nie świecą zbyt mocno, nawet jeśli daje coraz większy kondensator i
    > mniejszy rezystor.

    A temperatura ? (nie macac pod napieciem !).

    Sam pare tak zalatwilem - nie chcialo sie miernika podlaczac, a tu im
    wieksze napiecie tym slabiej swieci. A len zamiast wylaczyc i
    sprawdzic podkrecal dalej napiecie ... az przestaly swiecic :-(

    P.S. Pojawiaja sie gotowe plafony LED. Na razie jeszcze drogie ..

    J.