eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjakie amortyzatory wybrać?Re: jakie amortyzatory wybrać?
  • Data: 2012-08-09 14:21:30
    Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: "Chris" <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    BaX nabazgrał(a):

    >> Nie fikcja tylko ludzią nie chce się tego reklamować :)
    > A jak reklamować np. takie amortyzatory jak wygląda to +/- tak:
    > masz problem, jedziesz na warsztat, on wyjmuje amora, odsyła tam gdzie
    > kupił /o ile on go zakupił a nie Ty sam/, oni do dostawcy/producenta,
    > producent stwierdza wade/lub nie, odsyła, do dostawcy, dostawca na
    > warsztat, warsztat montuje. W tym czasie jesteś bez auta ile?
    > tydzień/dwa?


    TERMINY I TRYB DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

    Jeżeli sprzedawca w chwili zawarcia umowy wiedział o tym, że towar jest z
    nią niezgodny i nie zwrócił na to uwagi kupującego, to odpowiada przed
    konsumentem przez 10 lat (tyle trwa termin przedawnienia przewidziany przez
    polskie przepisy).

    W pozostałych przypadkach:
    Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, jeżeli
    kupujący stwierdzi tę niezgodność przed upływem dwóch lat od wydania towaru.
    W przypadku wymiany towaru na nowy termin dwuletni biegnie na nowo.

    Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, sprzedający i kupujący mogą
    wspólnie zgodzić się na skrócenie tego terminu, jednak nie poniżej jednego
    roku.

    O niezgodności towaru z umową konsument musi powiadomić sprzedawcę w ciągu
    dwóch miesięcy od chwili jej stwierdzenia. W celu zawiadomienia wystarczy
    wysłać zawiadomienie do sprzedawcy. Trzeba to zrobić w sposób, który
    pozwalałby w razie wątpliwości udowodnić, że takie zawiadomienie miało
    miejsce np. poprzez wysłanie listu poleconego z potwierdzeniem odbioru.
    Kupujący traci uprawnienia, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od
    stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym
    sprzedawcy.

    Termin ten nie dotyczy jedynie artykułów spożywczych, przy zgłaszaniu
    reklamacji żywności musimy się kierować krótszymi terminami.

    Od momentu stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru z umową
    biegnieroczny termin przedawnienia jego roszczeń. Po tym terminie nie można
    już dochodzić swoich roszczeń.

    Ale:
    - sprzedawca zawsze odpowiada przed konsumentem za niezgodność towaru z
    umową przez pełne dwa lata (od chwili wydania towaru), roczny termin
    przedawnienia nie ogranicza w tym wypadku uprawnień konsumenta.
    - termin przedawnienia nie biegnie (jest zawieszony) w czasie wykonywania
    naprawy lub wymiany,
    - nie biegnie także (jest zawieszony) w czasie prowadzenia rokowań pomiędzy
    kupującym a sprzedawcą, nie mogą one jednak trwać dłużej niż trzy miesiące.

    Tylko przez rok od chwili wykrycia niezgodnosci towaru z umową można żądać
    odstąpienia od umowy i zwrotu zapłaconych pieniędzy.

    Sprzedawca musi się ustosunkować do żądania konsumenta w terminie 14 dni,
    jeżeli tego nie uczyni, oznacza to, że uznał je za uzasadnione.



    --
    www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
    www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: