    From: Maciej Sobczak <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: jaki wybrac jezyk?
    Date: Tue, 16 Aug 2011 13:27:55 -0700 (PDT)

    On Aug 16, 8:27 am, Michal Kleczek <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Dobre.
    > Ale nieprawdziwe :)

    Sprawdziłeś?

    > Java rzuci ClassCastException na pierwszym add (fakt - w runtime).

    To ja mam zepsutą Javę (1.6.0), bo u mnie rzuca dopiero na drugim add.

    > 1. Wymaga tego specyfikacja TreeSet.add()

    Wg. dokumentacji (6) wyjątek leci "if the specified object cannot be
    compared with the elements currently in this set ". Czyli jeśli zbiór
    jest pusty, to ma nie lecieć.

    > 2. Zweryfikowalem zrodla

    W jakiej wersja Javy?

    > ktorej put() w przypadku gdy mapa jest pusta probuje porownac klucz sam
    > ze soba (wlasnie w celu zweryfikowania typu).

    I to ma być "statyczna kontrola typów"? Porównywanie obiektu samego ze
    sobą w run-time?
    Ale jaja. :-D

    > API _zawsze_ mozna spieprzyc

    To nie jest kwestia API. TreeSet<NonComparable> jest bez sensu i w
    poważnym języku można to sprawdzić *od razu*. Nawet bez dostępu do
    implementacji klasy TreeSet.
    Tak, właśnie np. Ada nie potrzebuje widzieć implementacji, żeby
    stwierdzić, że to jest bez sensu. I to jest właśnie statyczna kontrola
    typów a nie jakieś machanie rękami w run-time.

    > Tak przy okazji - dlaczego w C++ wysypie sie kompilacja na _pierwszym_
    > add?

    Bo wtedy następuje konkretyzacja funkcji add i wtedy kompilator się
    zorientuje, że nie ma jak porównać obiektów - nawet jeśli jest to w
    niewykorzystanej wtedy gałęzi if.
    (ale rozumiem, że już to wiesz :-) )

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com