  • 41. Data: 2012-06-22 14:04:16
    Temat: Re: jaki ssd
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    kamil nabazgrał(a):

    > I ile tych dysków SSD zainstalowałes w serwerach dla CERNu i w komputerach
    > dla instytucji państwowych?

    W serwerach mało bo tam głównie SAS, a ty powiedz ime poszło SSD do British
    Telecom i szpitali :)

    > Strzelam na ślepo, że mniej niż ja mam ich w domowym sprzęcie. ;-)

    A powiedz ile sprzedaliście w tym roku dysków SSD.

    > Zobacz, to dokładnie to samo, co ja napisałem wczoraj.

    Zobacz mojego posta z wczoraj o 12:45

    Na szybko:

    OCZ > szybkie ale awaryjne
    Intel > bezawaryjne ale nie najszybsze, w większości modeli 5 lat gwarancji.
    Samsung > szybkie i bezawaryjne

    Reszta marek > ciężko powiedzieć bo mało się tego sprzedaje.

  • 42. Data: 2012-06-22 14:40:47
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik kamil napisał:

    > Dowiemy się pewnie za chwilę, że to wmawianie sobie trafnego zakupu
    > pomimo problemów i utraty danych co najmniej raz w miesiącu.

    Eee, dyski to nie F-16 zeby sie psuly raz na miesiac ;)

  • 43. Data: 2012-06-22 14:42:55
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Chris napisał:
    > Mr Misio nabazgrał(a):

    > To znaczy że nie wiesz jak poprawnie powinien działać dysk SSD :)

    Zdefiniuj: poprawnie.

    Moj zapisuje, odczytuje, system dziala

    Z mojego punktu widzenia wszystko dziala poprawnie, a do tego szybko.

    Ze bedzie z czasem zwalnial (tak mowia)? No jestem tego swiadomy. O ile
    to prawda ;)

  • 44. Data: 2012-06-22 14:45:21
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Chris napisał:

    > Windows XP nie radzą sobie z tworzeniem prawidłowego rozmiaru jednostki
    > alokacji - w dyskach SSD offset (początek alokacji pliku) instalator

    Mozna partycje ustawic w sofcie, ktory dobrze wszystko poustawia. Nie
    trzeba uzywac instalatora windows do partycjonowania.

    > Jaki jest rezultat braku wsparcia tej komenty w systemach spadek
    > prędkości zapisu, spada ona prawie o połowe.

    Czyli jest i tak znaczaco szybszy niz dla HDD (moj ma marketingowe 500,
    wiec polowa to 250)

  • 45. Data: 2012-06-22 14:46:38
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Chris napisał:
    > januszek nabazgrał(a):

    > Problemem jest architektura XP która nie wpsółpracuje z dyskami SSD

    Moj XP nic o tym nie wie i dziala :)

  • 46. Data: 2012-06-22 14:49:15
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Chris napisał:

    > 18 lat w IT, od małych biur po dostawe serwerów dla np, CERN gdzie posło
    > 2400 serwerów, Sygnity 1300 serwerów, dziesiątki tysięcy komputerów dla
    > instytucji państwowych .. jakieś tam małe doświadczenia mam w branży IT.

    Moze masz za duze po prostu :)

    To co moze miec wieksze znaczenie przy rozwiazaniach biznesowych,
    nastawionych na bezawaryjnosc, nie ma juz takiego znaczenia np. dla
    mnie, gdzie SSD jest systemowym dyskiem w kompie tylko do grania.

> [...]
    > na sporą awaryjność choć sa jednymi z najszybszych na rynku. Chcesz
    > dobre i niezawodne kup Intela tylko że droższe i wydajność troszke

    chcesz szybkie, tanie, o podwyzszonym ryzyku - bierz OCZ.

    ;)

  • 47. Data: 2012-06-22 14:55:52
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Mr Misio nabazgrał(a):

    > chcesz szybkie, tanie, o podwyzszonym ryzyku - bierz OCZ.

    No risk no fun:

    OCZ od 01.01.2012 sprzedane 1270 sztuk
    OCZ od 01.01.2012 reklamacje 177 sztuk

  • 48. Data: 2012-06-22 16:54:38
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Chris" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    > Mr Misio nabazgrał(a):

    > No risk no fun:
    >
    > OCZ od 01.01.2012 sprzedane 1270 sztuk
    > OCZ od 01.01.2012 reklamacje 177 sztuk

    a samsungi ?

  • 49. Data: 2012-06-22 22:00:59
    Od: Piotrek <l...@g...pl>

    Samsung 830. Oto uzasadnienie http://pclab.pl/art49914.html

  • 50. Data: 2012-06-23 11:22:44
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2012-06-22 09:19, Chris wrote:
    > Mr Misio nabazgrał(a):

    > To znaczy że nie wiesz jak poprawnie powinien działać dysk SSD :)

    Szybciej sie zuzyje /ze wzgledu na nierownomierne rozlozenie cykli
    kasowania na blok/ ale dzialac bedzie na pewno szybciej niz hdd