  • 61. Data: 2012-01-04 12:27:45
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: to <t...@i...pl>

    begin AZ

    > Nie dal sie wydymac przez branze olejowa!

    A jego silnik wygląda pewnie tak:
    http://tiny.pl/hjd1g

    Z drugiej strony są tacy, co kupują olej za 300-500 zł do stukonnych
    diesli...

  • 62. Data: 2012-01-04 12:36:36
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-04, to <t...@i...pl> wrote:

    > A jego silnik wygląda pewnie tak:
    > http://tiny.pl/hjd1g

    Jest smar, jest smarowanie! ;-)

    > Z drugiej strony są tacy, co kupują olej za 300-500 zł do stukonnych
    > diesli...

    Ja kupuje do moto Motula za 250 zl ale teraz zaczynam sie powaznie
    zastanawiac nad mineralnym.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 63. Data: 2012-01-04 12:39:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "to" napisał w wiadomości

    >A jego silnik wygląda pewnie tak:
    >http://tiny.pl/hjd1g

    >Z drugiej strony są tacy, co kupują olej za 300-500 zł do stukonnych
    >diesli...

    Znalezc takich co kupuja cos drogiego zawsze sie da.
    Pytanie czy maja lepiej od tych co kupili taniej.

    J.

  • 64. Data: 2012-01-04 12:39:58
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-04, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Mając "aż" 37KM z litra pojemności.

    Zaraz sie dowiesz, ze to nie ma znaczenia a silniki sie wcale nie
    zmienily od tego czasu.

    > A jaka jest różnica w kosztach utylizacji przepracowanego mineralnego i
    > syntentycznego? Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale zużyty olej zlewa
    > się do jednej "beczki" niezależnie od jego gatunku.

    Tak mu sie tylko powiedzialo...

    > Skąd masz dane jak się wymienia oleje 'na Zachodzie' ?

    Z sufitu.

    > No to teraz pytanie - jeśli ktoś zamiast mineralnego zaczął lać
    > syntetyczny to o ile może wydłużyć okres między wymianami i na jakiej
    > podstawie jest to wyliczone?

    Wyliczasz z sufitu. Na syntetycznym mozna sobie jedynie pozwolic na
    dluzsze (w sensie czasu) uzytkowanie oleju, bo nie starzeje sie tak jak
    mineralny ktory by wypadalo raz na rok wymienic.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 65. Data: 2012-01-04 12:49:52
    Od: Pete <n...@n...com>

    On 1/4/2012 5:14 AM, PaweL wrote:

    > Instrukcja samochodu! Nie producenta oleju!

    Tak, wiem. Dlatego pytalem, co instrukcja (samochodu) zaleca. A
    rekomendacje Castrol'a podalem FYI.

    Pete

  • 66. Data: 2012-01-04 12:55:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Ja kupuje syntetyczny (w pełni) zalecany przez producenta za 90 zł za
    >5
    >litrów. Wydatek rzeczywiście niesamowity, biorąc pod uwagę całkowity
    >koszt eksploatacji samochodu.

    90zl za 5 litrow ? To jakies straszne gowno musi byc, strach to lac
    do silnika :-)

    J.

  • 67. Data: 2012-01-04 12:58:01
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 04/01/2012 09:47, szufla wrote:

    > Nie mowie, ze trzeba lac najdrozszy nonstop reklamowany ale przy wysilonych
    > nowoczesnych silnikach wypada isc z duchem czasu i skorzystac z nowych
    > technologii bo chyba nie uzywasz jeszcze 486DX, telefonu na korbke czy
    > ogladasz programy w TV marki Rubin ?

    Świetna uwaga, ale chyba nie zmieniłeś instalacji elektrycznej w domu,
    bo kupiłeś nową plazmę i najnowszy komputer?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 68. Data: 2012-01-04 12:58:11
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-04, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > 90zl za 5 litrow ? To jakies straszne gowno musi byc, strach to lac
    > do silnika :-)

    Pewnie GM Dexos 2, one po tyle chodza - nigdy na tym nie jezdzilem wiec
    sie nie wypowiem czy to gowno.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 69. Data: 2012-01-04 12:58:40
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 04-01-2012 12:55, J.F pisze:
    > 90zl za 5 litrow ? To jakies straszne gowno musi byc, strach to lac do
    > silnika :-)

    GM 5W30 5L kupisz za 75-90PLN

    --
    Paweł

  • 70. Data: 2012-01-04 13:00:41
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 04-01-2012 12:58, AZ pisze:
    > Pewnie GM Dexos 2, one po tyle chodza - nigdy na tym nie jezdzilem wiec
    > sie nie wypowiem czy to gowno.

    GM raczej nie ma własnej rafinerii, więc jest to pewnie coś typowego z
    rynku.

    --
    Paweł