eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjaki olej?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 166

  • 51. Data: 2012-01-04 11:35:04
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: "szufla" <b...@e...pl>


    > zmieniają tak często jak mineralny.

    A skad masz takie info, ze ludzie tak robia ? Raczej jest na odwrot.


    sz.



  • 52. Data: 2012-01-04 11:36:49
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-04, szufla <b...@e...pl> wrote:
    >> Bzdura. Je 1/4 dzi?em kiedy? poldkiem, passatem, beczk? itd. i jako?
    >> praca po uruchomieniu przy -30 wygl?da zupe?nie normlanie - bez
    >> ?adnych atrakcji. Jedyny problem to sam start, ale to inna kwestia.
    >> Zreszt? nie opowiadaj bajek, poniewa? dziwnym trafem samochody
    >> z lat 90 w Niemczech by?y od nowo?ci zalewane mineralnym
    >> 15W40 i zero k?opotów.
    >
    > Chopie wez prosze cie daj sobie siana, wlasnie o to uruchomienie i chwile po
    > mi chodzi bo wtedy silnik najbardziej dostaje w p....co ja nie pamietam jak
    > odpalalem ? Jak jestes gluchy to wyglada dla ciebie normalnie. Kup se ten
    > mineral 15W40 i odpalaj przy -30, bedziesz zadowolony, przynajmniej
    > zaoszczedzisz ze 30zl na bance 5L. A i nie zapomnij wczesniej rozpalic
    > ogniska pod miska.
    >
    Chociaz nie ma wrotki to po "Bzdura." zgaduje, ze to troll Artur ktory
    wszystko wie najlepiej i wszystko juz widzial.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 53. Data: 2012-01-04 11:46:11
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    I jeszcze krotki test :)
    Ktory silnik przy odpalaniu przy tych -30 dostaje bardziej w p..., masz do
    wyboru
    1.zalany olejem 15W40
    2 zalany olejem 5W40

    slucham, umiesz odpowiedziec ? :)

    sz.



  • 54. Data: 2012-01-04 11:53:50
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-04 11:33, szufla pisze:
    >> Bzdura. Jeździłem kiedyś poldkiem, passatem, beczką itd. i jakoś
    >> praca po uruchomieniu przy -30 wygląda zupełnie normlanie - bez
    >> żadnych atrakcji. Jedyny problem to sam start, ale to inna kwestia.
    >> Zresztą nie opowiadaj bajek, ponieważ dziwnym trafem samochody
    >> z lat 90 w Niemczech były od nowości zalewane mineralnym
    >> 15W40 i zero kłopotów.
    >
    > Chopie wez prosze cie daj sobie siana, wlasnie o to uruchomienie i chwile po
    > mi chodzi bo wtedy silnik najbardziej dostaje w p....co ja nie pamietam jak
    > odpalalem ?

    Jedyny problem to sprawny akumulator i układ zasilania, a nie stan
    samego oleju. I weź nie opowiadaj bajek, bo paski, beczki czy nawet
    Carina E osiągały setki tysięcy kilometrów bez remontów na oleju
    mineralnym. Teraz w sumie jedyny zysk to fakt, że olej stawia mniejszy
    opór przy rozruchu w niskich temperaturach oraz fakt, że ma dużo
    większy przebieg miedzy wymianami z racji jego specyfiki. Zużycie
    silnika podobno też mniejsze, ale tak naprawdę o ile?

    > Jak jestes gluchy to wyglada dla ciebie normalnie.

    Od kiedy stan słuchu ma wpływać na wygląd?

    > Kup se ten
    > mineral 15W40 i odpalaj przy -30, bedziesz zadowolony, przynajmniej
    > zaoszczedzisz ze 30zl na bance 5L.

    Ja rozumiem, że trzeba sobie poprawić samopoczucie z racji używania
    supersynteków, ale tak drastycznie?

    > A i nie zapomnij wczesniej rozpalic ogniska pod miska.

    Jasne, szczególnie w osobowym :) Zresztą zupełnie spokojnie
    można 15W40 zastąpić półsyntetykiem, który zdecydowanie zmniejsza
    problem z rozruchem w niskich temperaturach.





  • 55. Data: 2012-01-04 11:55:38
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: INEAD <a...@g...pl>

    W dniu 2012-01-03 21:12, M? pisze:
    > witam,
    > prosba o pomoc w doborze oleju.
    > samochod to peugeot 307 2006r 140KM 2.0 benzyna + LPG
    > przebieg to 85 000
    > obecnie zalany 0W30 castrola
    > wymiany co 10 000 - 12 000 tys.

    Kupując mobila castrola czy nawet motula - jest duże prawdopodbieństwo,
    że kupisz olej podrabiany. Nie handluje olejami tej marki ale leję od
    paru lat tylko oleje Millers - jest sklep na necie. Oleje rozlewane w UK
    (pewnie przez Polaków;-))) ale robię wymiany co 15 tys km, mimo 200 kkm
    na liczniku silnik oleju nie bierze (benzyna 1.6 16V) - pokrywa zaworów
    od wewnątrz czyściutka co nei miało miejsca na Castrolu z ASO. Na pewno
    znajdziesz jakieś 5W30 bo 0W 30 to chyba nie za bardzo na letnie
    upały.Możesz jeszcze spróbować Redline albo AMsoil ale to chyba przesada
    do auta tej klasy.


  • 56. Data: 2012-01-04 12:03:36
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Artur Maśląg

    > Jedyny problem to sprawny akumulator i układ zasilania, a nie stan
    > samego oleju. I weź nie opowiadaj bajek, bo paski, beczki czy nawet
    > Carina E osiągały setki tysięcy kilometrów bez remontów na oleju
    > mineralnym.

    Przy jakich przeciętnych prędkościach obrotu wału korbowego? 1500 rpm?

    > Ja rozumiem, że trzeba sobie poprawić samopoczucie z racji używania
    > supersynteków, ale tak drastycznie?

    Ale po co kupować dużo chujowszy olej który kosztuje praktycznie tyle
    samo? Jakie to ma racjonalne wytłumaczenie?

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 57. Data: 2012-01-04 12:14:19
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-04, to <t...@i...pl> wrote:
    >>
    >> Ja rozumiem, że trzeba sobie poprawić samopoczucie z racji używania
    >> supersynteków, ale tak drastycznie?
    >
    > Ale po co kupować dużo chujowszy olej który kosztuje praktycznie tyle
    > samo? Jakie to ma racjonalne wytłumaczenie?
    >
    Nie dal sie wydymac przez branze olejowa!

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 58. Data: 2012-01-04 12:14:27
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    >
    > A co instrukcja zaleca? FYI, strona Castrola zaleca Edge 5w-40 do tego
    > silnika.
    >


    Instrukcja samochodu! Nie producenta oleju!




  • 59. Data: 2012-01-04 12:18:14
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-04 11:28, Sylwester Łazar wrote:
    >> Bardzo ciekawa teoria. A co sprawiło, że olej rozgrzany do ~90-100C nie
    >> spłynał w czasie np. 8h postoju ? Magia jakaś ?
    > Nie. Zimą przy 20 stopniowym mrozie, to należy spróbować wylać olej z
    > butelki.
    > Jeżeli wyobrazisz sobie 3 milimetrowy kanalik dłukości 1 metra, z którego
    > ten olej ma wylecieć całkowicie i samoistnie przez szczeliny między panewką
    > a korbowodem, to zadanie dla oleju jest mniej więcej takie,
    > jakby przedszkolakowi zlecić rozwiązanie równania różniczkowego.

    A czy zauważysz łaskawie, że po przyjechaniu na miejsce, silnik przez
    kilka godzin ma temperaturę GRUBO powyżej -20C ? Przez pierwsze 15-30
    minut zapewne w okolicy 70-90C, a po kilku godzinach nadal 30-50C.
    Uważasz, że w tym czasie olej nie jest w stanie spłynąć do miski ?

    Druga sprawa: wystarczy, że w _JEDNYM_ miejscu nie ma
    smarowania/poduszki olejowej aby sprawić aby te elementy zaczęły
    błyskawicznie się żużywać.

    >>> 4) Przy gęstym oleju pompa zębata ma większe ciśnienie i wydajność.
    >>
    >> Owszem ma, ale różnica nie jest jakaś dramatyczna: u mnie 4-bary kontra
    >> 1.5.
    > No jasne nie jest dramatyczna!
    > 1.5 versus 4
    > To tak samo, jakby Twój samochód palił 15 l/100km, a nagle 40l/100km.

    Ciśnienie rośnie raptem 2.5 krotnie a lepkość oleju np 1000 krotnie lub
    więcej ? Potrafisz dostrzec jaki to ma wpływa na ilość przepływajacego
    oleju ?

    >> Daleki jestem od twierdzenia, że oleje niektóre oleje mają magiczne
    >> właściwości.
    > No to jesteśmy takiego samoge zdania, a różnimy się tylko tym,
    > że ja wybieram świerzy najtańszy, a kolega pewnie taki średni pólsyntetyk.

    Ja wybieram olej, który w wypadku danego silnika spełnia przewidziane do
    dla tego silnika normy oraz możliwie dobre pozostałe parametry (dostępne
    w TDS) a przy okazji ma dobrą ceną. Konkretną markę mam w głębokim
    poważaniu.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 60. Data: 2012-01-04 12:22:25
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 04-01-2012 11:21, Artur Maśląg pisze:
    > No dobra, ale stary Passat B3 z silnikiem 1.9TD miał hydraulikę
    > w głowicy i turbosprężarkę. Bez remontu na mineralnym robił
    > te 500kkm.

    Mając "aż" 37KM z litra pojemności.

    >> Dzięki! Wezmę pod uwagę, jak będę chciał wyhodować na silniku trawnik.
    > Wiesz, więcej kosztuje jego wyprodukowanie i jest droższy w utylizacji.

    A jaka jest różnica w kosztach utylizacji przepracowanego mineralnego i
    syntentycznego? Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale zużyty olej zlewa
    się do jednej "beczki" niezależnie od jego gatunku.

    > Wszystko Ok, jeżeli ludzie go zmieniają po przebiegach podawanych przez
    > producenta (i tak się robi na tzw. Zachodzie), a nie pakują zamiast

    Skąd masz dane jak się wymienia oleje 'na Zachodzie' ?

    > mineralnego (bo lepiej) i zmieniają tak często jak mineralny.

    No to teraz pytanie - jeśli ktoś zamiast mineralnego zaczął lać
    syntetyczny to o ile może wydłużyć okres między wymianami i na jakiej
    podstawie jest to wyliczone?


    --
    Paweł

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 17


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: