  • Data: 2012-01-04 18:26:09
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-01-04 15:05, szufla pisze:

    > Serio jeszcze w 1992 byly jakies zalecenia, zeby stosowac olej mineralny do
    > aut osobowych ?

    Może nie odwracaj pytania - ja odpowiadam na stwierdzenie, że
    "producenci zalecali syntetyczne od 2 dekad", co nie jest zgodne z
    rzeczywistością. Doprecyzowując - producenci pojazdów, nie olejów.

    > Daj jakis przyklad, ciekawy jestem.

    Corolla E10 97", Carina E 94", Mazda 626 GE 96", jakiś Golf III
    - tak na szybko. Chciałem nawet zrobić zdjęcia z oryginalnych
    materiałów (niemieckich), ale nie mogę tego teraz znaleźć (śladu
    nie było po syntetykach). Zresztą Niemcy jakieś 10 lat temu robili
    testy (nie wiem czy nie sponsorowane :) ) - poczytaj sobie :)
    http://www.autobild.de/artikel/vergleichstest-motoro
    el-36485.html
    Od tego czasu trochę lat minęło i w wielu nowych silnikach raczej
    nieuzasadnione jest w ogóle używanie olejów innych niż producent
    zaleca, a ten zaleca syntetyki, ale te nie są zmieniane co 10kkm.
    (W znakomitej większości typowych samochodów).