  • Data: 2012-01-04 12:18:14
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-01-04 11:28, Sylwester Łazar wrote:
    > Nie. Zimą przy 20 stopniowym mrozie, to należy spróbować wylać olej z
    > butelki.
    > Jeżeli wyobrazisz sobie 3 milimetrowy kanalik dłukości 1 metra, z którego
    > ten olej ma wylecieć całkowicie i samoistnie przez szczeliny między panewką
    > a korbowodem, to zadanie dla oleju jest mniej więcej takie,
    > jakby przedszkolakowi zlecić rozwiązanie równania różniczkowego.

    A czy zauważysz łaskawie, że po przyjechaniu na miejsce, silnik przez
    kilka godzin ma temperaturę GRUBO powyżej -20C ? Przez pierwsze 15-30
    minut zapewne w okolicy 70-90C, a po kilku godzinach nadal 30-50C.
    Uważasz, że w tym czasie olej nie jest w stanie spłynąć do miski ?

    Druga sprawa: wystarczy, że w _JEDNYM_ miejscu nie ma
    smarowania/poduszki olejowej aby sprawić aby te elementy zaczęły
    błyskawicznie się żużywać.

    > No jasne nie jest dramatyczna!
    > 1.5 versus 4
    > To tak samo, jakby Twój samochód palił 15 l/100km, a nagle 40l/100km.

    Ciśnienie rośnie raptem 2.5 krotnie a lepkość oleju np 1000 krotnie lub
    więcej ? Potrafisz dostrzec jaki to ma wpływa na ilość przepływajacego
    oleju ?

    > No to jesteśmy takiego samoge zdania, a różnimy się tylko tym,
    > że ja wybieram świerzy najtańszy, a kolega pewnie taki średni pólsyntetyk.

    Ja wybieram olej, który w wypadku danego silnika spełnia przewidziane do
    dla tego silnika normy oraz możliwie dobre pozostałe parametry (dostępne
    w TDS) a przy okazji ma dobrą ceną. Konkretną markę mam w głębokim
    poważaniu.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik