  • 1. Data: 2012-07-26 08:32:12
    Temat: jaki modem internetowy (dongle usb)
    Od: michu <g...@o...pl>

    ktos z was porownywal co teraz jest najlepsze, gdy chodzi o stosunek
    jakosci do ceny, gdy chodzi o modemy bezprzewodowego internetu
    wspolpracujace z kartami polskich operatorow 3G ? chodzi nie o sprzet w
    promocjach operatorow, ale zakup na rynku (allegro, sklepy internetowe)

  • 2. Data: 2012-07-26 19:28:14
    Temat: Re: jaki modem internetowy (dongle usb)
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "michu" <g...@o...pl> wrote in message news:juqo9c$hee$1@news.task.gda.pl...
> [...]
    > wspolpracujace z kartami polskich operatorow 3G ? chodzi nie o sprzet w
    > promocjach operatorow, ale zakup na rynku (allegro, sklepy internetowe)

    wszystko co ma klasyczny ksztalt ma dokladnie ta sama 'jakosc'

    warto zwrocic uwage na wyprowadzone zlacze anteny, oraz obslugiwane
    czestotliwosci \ predkosci

  • 3. Data: 2012-07-26 22:31:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    michu pisze tak:

    > ktos z was porownywal co teraz jest najlepsze, gdy chodzi o stosunek
    > jakosci do ceny

    a telefon nie? 0zł ;)

    bo u mnie np modem bez kabla usb odpada ze względu na grozbę wyłamania
    portu.

    --
    Piter

  • 4. Data: 2012-07-27 01:31:13
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Przezornie wybralbym zgodny z Bezplatnym Dostepem do Internetu firmy Aero2
    i z gniazdem anteny zewnetrznej.
    Huawei E3131s-2 ewentualnie starszy Huawei E173u-2.

    http://aero2.pl/bdi.html
    http://jdtech.pl/2011/06/aero2-zestawienie-zgodnych-
    modemow-w-budowie.html
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 5. Data: 2012-07-27 01:39:04
    Od: "Q" <n...@s...org>

> [...]
    > wspolpracujace z kartami polskich operatorow 3G ? chodzi nie o sprzet w
    > promocjach operatorow, ale zakup na rynku (allegro, sklepy internetowe)

    Huawei E3131s-2 (aka E3131).

    Bo ma UMTS 900, HSDPA kategorii 10
    (Aero2 bedzie dzialac) i nowy, bez simlocka
    dostaniesz juz za ok. 130zl, np. w Play.
    No i dziala w routerach 3G, np. tp-link mr3220.

  • 6. Data: 2012-07-27 02:29:50
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Przezornie wybralbym zgodny z Bezplatnym Dostepem do Internetu firmy Aero2
    > i z gniazdem anteny zewnetrznej.

    Dokladnie.

    > Huawei E3131s-2 ewentualnie starszy Huawei E173u-2.

    I tak i nie, tzn. zadne "ewentualnie".

    E3131 jest w takiej samej cenie jak starszy, gorszy E173.
    E3131 ma juz kategorie 10, nieco lepiej lapie sygnal
    (przynajmniej pokazuje wiecej dBm :)
    i ponoc nieco mniej sie grzeje (ale wyraznie tego nie odczulem).

    W obu wymiana karty sim jest rownie posrana,
    przy czym w E3131 chyba osiagneli szczyt kretynizmu.
    Pamietam jak ponad rok temu psioczylem przy zmienianiu sima w E173...
    Majac E3131 stwierdzilem, ze w E173 jednak tak zle nie bylo :).

    No i jak sie bierze E3131 z Playa (obrandowane Playem),
    to trzeba pamietac o odblokowaniu komutacji
    (wbrew pozorom UMTS 900 ma juz odblokowane):
    AT^SYSCFG=2,2,3FFFFFFF,1,2
    i przezornym wylaczeniu CDROMa:
    AT^SETPORT="A1,A2;1,16,3,2,A2".
    Szkoda tylko, ze przez top_netinfo tego nie da sie zrobic, eh... :/

  • 7. Data: 2012-07-27 10:34:55
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > E3131 jest w takiej samej cenie jak starszy, gorszy E173.
    > E3131 ma juz kategorie 10, nieco lepiej lapie sygnal

    Ups, E3131 jest kat. 14 a E173 kat. 8.
    Kat. >= 10 to jedno z oficjalnych wymagan Aero2.

  • 8. Data: 2012-07-27 20:05:00
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Q wrote in <news:jusne4$upi$1@node1.news.atman.pl>
    > I tak i nie, tzn. zadne "ewentualnie".
    > E3131 jest w takiej samej cenie jak starszy, gorszy E173.

    Huawei E173u-2 byl kiedys rozdawany przez Deutsche Bank (pozniej Huawei
    E353s-2) przy zakladaniu konta (i spelnieniu kilku warunkow).

    Teraz daje go mBank, warunki sa niestety nieco gorsze.
    www.mbank.pl/lp/net/mbank
    http://jdtech.pl/2012/07/darmowy-internet-z-kontem-w
    -mbanku-ii.html

    Jest go wiec pelno na rynku wtornym, czesto mozna kupic egzemplarz nawet
    nierozpakowany. Czasami widuje go na www.gumtree.pl (krakowskim) za
    60-70zl. Jesli kupujemy w sklepie - oczywiscie ze wzgledu na cene e173 jest
    nieoplacalny.

    > No i jak sie bierze E3131 z Playa (obrandowane Playem),
    > to trzeba pamietac o odblokowaniu komutacji
    > (wbrew pozorom UMTS 900 ma juz odblokowane):

    Pod Linuksem poprzednik, czyli E173 laczy sie bez problemu z Aero2 dopiero
    po uaktyualnieniu firmware:
    http://jdtech.pl/2011/10/aero2-i-huawei-e173u-2-%E2%
    80%93-rozwiazanie-problemu-przez-zmiane-firmware.htm
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 9. Data: 2012-07-28 05:01:03
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Pod Linuksem poprzednik, czyli E173 laczy sie bez problemu z Aero2 dopiero
    > po uaktyualnieniu firmware:
    > http://jdtech.pl/2011/10/aero2-i-huawei-e173u-2-%E2%
    80%93-rozwiazanie-problemu-przez-zmiane-firmware.htm

    ...a nie wystarczy zwykle "odblokowanie umts 900" (komenda AT)?
    Tak czy siak to chore, ze i e173 i e3131 sa ograniczone dziwnym
    obrandowaniem...

  • 10. Data: 2012-07-28 05:01:20
    Od: "Q" <n...@s...org>