  • 1. Data: 2010-04-08 12:24:43
    Temat: jaki maksymalny moment dokrecania glowycy punto
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    1.2l, 75km

    dokrecalem 30Nm, 90st 90st
    a chce ja docisnac mocniej, tylko nie wiem do jakiego momentu moge
    maksymalnie:)

    --
    -
    pozdrawiający

  • 2. Data: 2010-04-08 12:30:06
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Michał Gut pisze:
    > 1.2l, 75km
    >
    > dokrecalem 30Nm, 90st 90st
    > a chce ja docisnac mocniej, tylko nie wiem do jakiego momentu moge
    > maksymalnie:)

    dlaczego chcesz mocniej? Ja bym się trzymał zaleceń producenta.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-04-08 12:36:49
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > dlaczego chcesz mocniej? Ja bym się trzymał zaleceń producenta.

    bo na bloku mialem wglebienia lekkie po paprakach co mi robili glowice
    wczesniej (jako ze to bylo kilka razy - nie wiem ktory spapral) i
    prawdopodobnie tamtedy delikatnie mi wyciekaja spaliny do ukladu chlodzenia
    (nowa uszczelka, planowana glowica nowsza(inna), nowe sruby i uszczelka).
    Chce ja dociagnac zeby miec pewnosc ze wszystko bedzie cacy - zanim wypale
    uszczelke.

    na opakowaniu uszczelki i srub nie bylo napisane jakie ma maksymalne momenty
    dokrecania

  • 4. Data: 2010-04-08 12:45:55
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Michał Gut pisze:
    > bo na bloku mialem wglebienia lekkie po paprakach co mi robili glowice

    moim zdaniem mocniejsze dokręcenie nie daje Ci żadnej gwarancji a może
    uszkodzić uszczelkę która przewidziana jest do dokręcania odpowiednim
    momentem.

    > wczesniej (jako ze to bylo kilka razy - nie wiem ktory spapral)

    szkoda bo to nie powinien być teraz twój problem

> [...]
    > chlodzenia (nowa uszczelka, planowana glowica nowsza(inna), nowe sruby i
    > uszczelka). Chce ja dociagnac zeby miec pewnosc ze wszystko bedzie cacy

    trzeba by zrównać blok.

    > na opakowaniu uszczelki i srub nie bylo napisane jakie ma maksymalne
    > momenty dokrecania

    nie będzie tam takich informacji, znajdziesz je w instrukcji serwisowej,
    ja już nie pamiętam jak w palio 1.2 8v dociągałem, ale korzystałem z
    info jakie dostałem od pracownika w ASO.

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-04-08 13:02:40
    Od: to <t...@a...xyz>

    Michał Gut wrote:

> [...]
    > chlodzenia (nowa uszczelka, planowana glowica nowsza(inna), nowe sruby i
    > uszczelka). Chce ja dociagnac zeby miec pewnosc ze wszystko bedzie cacy

    Dokręcanie większym momentem niż zaleca producent to nie jest dobry
    pomysł.

    --
    cokolwiek

  • 6. Data: 2010-04-08 13:08:05
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Dokręcanie większym momentem niż zaleca producent to nie jest dobry
    > pomysł.

    tyle ze wg manuala mam dociagnac 30Nm 90st 90st a nie wg momentu -
    katomierza nie mam w reku - a jak dociagnalem za slabo ktores sruby?

  • 7. Data: 2010-04-08 13:08:37
    Od: to <t...@a...xyz>

    Michał Gut wrote:

    > a jak dociagnalem za slabo ktores sruby?

    To też niedobrze. ;-)

    --
    cokolwiek

  • 8. Data: 2010-04-08 13:12:21
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > To też niedobrze. ;-)

    to wiem ale najprostsza metoda na sprawdzenie tego to klucz dynamometryczny
    ale nie wiem na jaki moment go ustawic zeby nie spaprac. na jakichs forach
    wyczytalem (ale to inne silniki) ze ok 100Nm ale nie mam pojecia czy to nie
    przegiecie

  • 9. Data: 2010-04-08 13:34:55
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Głowica dokręcona zbyt dużym momentem odksztalci sie. Jest tez duza szansa ze
    "przeciagniesz"
    szpilki. Innym efektem bedzie poluzowanie sie glowicy na skutek relaksacji
    materialu srub.
    Jesli uszkodzona jest powierzchnia bloku - nic nie da mocniejsze dokrecenie.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 10. Data: 2010-04-08 13:46:19
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-08 12:24, Michał Gut wrote:
    > 1.2l, 75km
    >
    > dokrecalem 30Nm, 90st 90st
    > a chce ja docisnac mocniej, tylko nie wiem do jakiego momentu moge
    > maksymalnie:)

    nic tym nie uzyskasz, pieprznie...