  • 11. Data: 2014-02-19 23:54:49
    Temat: Re: jaki akumulator - do dużych przebiegów ???
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2014-02-19 23:02:15 niejaki Adam napisał:
    > Niestety, nie można już normalnie kupić zasadowych trakcyjnych
    > akumulatorów.

    a można nienormalnie?
    (nie nabijam się - może byłbym zainteresowany)

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 12. Data: 2014-02-20 00:03:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-02-19 23:54, p0li pisze:

    > a można nienormalnie?
    > (nie nabijam się - może byłbym zainteresowany)

    Myślałem kupić do Pajero do wyciągarki, ale to na razie "pieśń
    przyszłości" ;)

    Patrz tu:
    http://www.almides.pl/

    oraz:
    http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=58&t=15274&s
    id=0b03036ebbb4acf3d007513e21a3b8fe&start=0
    lub krócej:
    http://tnij.org/zasadowe

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2014-02-20 00:41:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RB" napisał w wiadomości
    >właśnie dziś pożegnałem cudowny wytwór niemieckiej myśli technicznej
    >pod nazwą MOLL 74Ah - padł po 15 miesiącach i 140 000 km. -
    >sprzedawca nie zmieścił się w 14 dniach reklamacji więc kasa na stół.
    >Potrzebuje akumulator który wytrzyma:
    >- codzienne jeżdżenie
    >- długie trasy
    >- rocznie 100 000 km - na miesiąc od 8000 do 10 000 km.

    Ale wiesz - to sa zasadniczo swietne warunki i kazdy akumulator
    powinien to wytrzymac.
    Moze tylko bym popatrzyl na korki ... dolewanie wody moze byc
    potrzebne.
    Jesli czegos sie bac, to wstrzasow, ale nawet jak nie nie wytrzyma ...
    250zl/100kkm to jest nieistotny skladnik kosztow eksploatacji.

    Moze nawet znow ten Moll ... padnie i oddadza pieniadze :-)

    >Auto - Opel omega 2.2 benzyna zgazowana, elektryka OK, ładowanie OK
    >- Yuasa 75AH YBX 5100 - 3 lata gw. - 360 zł

    I myslisz ze omega przezyje kolejne 3 lata i 300 kkm ?

    J.

  • 14. Data: 2014-02-20 01:47:11
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "RB" <r...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > MOLL 74Ah - padł po 15 miesiącach i 140 000 km. - sprzedawca nie zmieścił się
    > w 14 dniach reklamacji więc kasa na stół.

    ja bym brał Vartę silver z 5 letnią gwarancją tylko lepiej 85Ah

    Pzdr
    Piotrek

  • 15. Data: 2014-02-20 02:18:03
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 20 lutego 2014 01:47:11 UTC+1 użytkownik X-Man napisał:
    > "RB" <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > ja bym brał Vartę silver z 5 letnią gwarancją tylko lepiej 85Ah
    >

    > Pzdr
    >
    > Piotrek

    A ja przed kupnem sprawdził bym jakie napięcie w instalacji zaleca producent
    akumulatora. Z tego co mi wiadomo zbyt niskie i zbyt wysokie bardzo szybko zabijają
    akumulatory rozruchowe. Kiedyś z ciekawości przeczytałem instrukcję obsługi
    akumulatora z centry i tam jak byk było napisane że napięcie w czasie pracy silnika
    nie może być niższe niż 14,1 i nie wyższe niż 14,8V. To jak miał 13,5 to
    niewykluczone że sam zabił akumulator. Akumulator we współczesnym samochodzie jest
    naładowany w jakiś sześćdziesięciu procentach jak jest 14,5V. Takie naładowanie
    zapewnia mu dużą trwałość. Nie wykluczone że jak jest naładowany cały czas w 25%
    procentach to coś się na płytach dzieje że zdycha.

  • 16. Data: 2014-02-20 07:27:24
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-02-19 20:55, RB pisze:
> [...]
    > - Yuasa 75AH YBX 5100 - 3 lata gw. - 360 zł
    > - Centra plus - mam teraz tymczasowo - odłożyłem do garażu ponieważ pod
    > koniec 2 letniej gwarancji zaczął rzygać wodą a producent oczywiście
    > gwarancji nie uznał - raczej odpada
    > - Centra Futura
    > - Varta - Bosch to ta sama wydra tylko nalepka inna - cena też ok. 350
    > - Zap sznajder - 350 zł
    > - Banner - 350 zł
    > - coś innego???
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Robert
    > Opel Omega 2,2 benz, gaz, 563 000 km, 2002 r

    kumpel ma taki:
    http://tnij.org/clfxyis
    jest zachwycony.

  • 17. Data: 2014-02-20 09:50:52
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    >A ja przed kupnem sprawdził bym jakie napięcie w instalacji zaleca
    >producent akumulatora.

    Wiekszosc aku jest robiona w takiej technologii, zeby uklad ladowania
    wspolczesnego samochodu bez problemu poradzil sobie z tym zadaniem. Ja bym
    raczej sprawdzil przed kupnem date produkcji akumulatora i napiecie na
    zaciskach.

    >Z tego co mi wiadomo zbyt niskie i zbyt wysokie bardzo szybko zabijają
    >akumulatory rozruchowe.

    Nie da sie ukryc. Bardzo szybko zostanie tez zabity akumulator, ktory rano
    mial np. 8V i nagle dostanie kilkadziesiat amper, z czego ludzie nie zdaja
    sobie sprawy.

    >Kiedyś z ciekawości przeczytałem instrukcję obsługi akumulatora z centry i
    >tam jak byk było napisane że napięcie w czasie pracy silnika nie może być
    >niższe niż 14,1 i nie wyższe niż 14,8V.

    Ja mam u siebie w starym malym aucie 13,85 na wolnych obrotach przy
    zapalonych swiatlach. To jest na granicy a auto ujezdzane tylko w miescie.
    Centra futura ma 4 lata i 2 x byla calkowicie rozladowana przez zostawione
    wlaczone radio. Na szczescie aku jest zadbany bo kiedys dostalem w prezencie
    ladowarke podobno z tzw"odsiarczaniem" i co kilka miesiecy dla swietego
    spokoju podnosze maske i zawsze przy tej operacji widze, ze byl
    niedoladowany.

    >Akumulator we współczesnym samochodzie jest naładowany w jakiś
    >sześćdziesięciu procentach jak jest 14,5V.

    Nie bardzo wiem co masz na mysli.

    >wykluczone że jak jest naładowany cały czas w 25% procentach to coś się na
    płytach dzieje że zdycha.

    To jest pewne, ze jest zasiarczony. Dlugo nie pozyje.

  • 18. Data: 2014-02-20 10:04:13
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "RB" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - codzienne jeżdżenie
    > - długie trasy
    > - rocznie 100 000 km - na miesiąc od 8000 do 10 000 km.

    To są idealne warunki pracy dla akumulatora.

    > Auto - Opel omega 2.2 benzyna zgazowana, elektryka OK, ładowanie OK
    >
    > A co ciekawe na tymczasowy aku ładowanie mam 14V a na tym nieszczęsnym
    > Moll-u ostatnio było tylko 13,6 - gdzieś 0,4 V znikało.

    Pojedź do elektryka, poniewaz powinno byc w okolicach 14,4V Za niskim (i
    zbyt wysokim) napięciem w instalacji załatwisz każdy akumulator.

> [...]
    > gwarancji nie uznał - raczej odpada
    > - Centra Futura
    > - Varta - Bosch to ta sama wydra tylko nalepka inna - cena też ok. 350

    Wybierz taki z najdłuższą gwarancją.
    Wiem, że Yuasa robi najlepsze akumulatory AGM. Wytrzymują do 10 lat podczas,
    gdy innych producentów 5-6 lat. Ale są zwykle dwa razy droższe, więc koszt
    eksploatacji jest prawie taki sam.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 19. Data: 2014-02-20 10:11:25
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > właśnie dziś pożegnałem cudowny wytwór niemieckiej myśli technicznej pod
    > nazwą MOLL 74Ah - padł po 15 miesiącach i 140 000 km. - sprzedawca nie

    MOLL to bardzo dobra marka, albo miales pecha lub akumulator byl stary i
    dlugo niedoladowany albo masz problem zinstalacja.

  • 20. Data: 2014-02-20 10:18:17
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 19.02.2014 o 20:55 RB <r...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > - codzienne jeżdżenie
    > - długie trasy
    > - rocznie 100 000 km - na miesiąc od 8000 do 10 000 km.

    Z tym MOOL'em miałeś pecha że padł i farta że kasa s powrotem.
    To są idealne warunki dla akumulatora. Ja bym kupował najtańszy jaki jest
    w Internecie. Jest duże prawdopodobieństwo, że przy takich przebiegach
    przeżyje Omegę.

    TG