  • 11. Data: 2004-05-09 10:08:59
    Temat: Re: jaki VAT dla stowarzyszenia ?
    Od: "Pawel" <a...@T...pl>

    Witam,

    [...]
    > Z ustawy jasno nie wynika...

    Polecam ciekawa interpretacje ustawy w Rzeczpospolitej:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040507/p
    rawo/prawo_a_15.html?k=on;t=2004050720040507

    W skrocie - wobec wysoce nielogicznego sformulowania w ustawie podmiotow
    zwolnionych oraz braku prawnej definicji uzytkownika indywidualnego mozna
    przyjac, ze zwolnieni sa niemal wszyscy (ale zachecam do lektury artykulu,
    gdyz zastosowalem tutaj duze uproszczenie). Oczywiscie teoria teoria, a
    jakie mamy Urzedy Skarbowe to wszyscy wiedza.

    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 12. Data: 2004-05-10 06:37:25
    Od: "gito" <g...@n...student.pr.radom.pl>

    > jesli tylko ono ma w statucie "dzialalnosc charytatywna"
    > oprucz tych edukacyjnych i oswiatowych (co oczywiscie wg
    > nich znacznie ulatwilo by sprawe)..

    hmm a czy za dzialanosc charytatywna mozna podpiac "darmowe" dostarczanie
    internetu oczywiscie dla tych czlonkow ktorzy oplacaja miesieczne skladki :)
    ?

    --
    gito

  • 13. Data: 2004-05-10 21:15:47
    Od: Marek Michalkiewicz <s...@a...gda.pl.invalid>

    Pawel <a...@t...pl> wrote:

> [...]
    > gdyz zastosowalem tutaj duze uproszczenie). Oczywiscie teoria teoria, a
    > jakie mamy Urzedy Skarbowe to wszyscy wiedza.

    Ciekawa interpretacja - zacytuje podsumowanie:
    "Podmiot nabywający tę usługę może prowadzić jakąkolwiek
    działalność gospodarczą, z jednym wyjątkiem - dotyczącym
    świadczenia usług dostępu szerokopasmowego do Internetu."

    No wlasnie - jaka jest definicja dostepu szerokopasmowego?
    Czy jest jakas graniczna predkosc (np. 64 kbit/s), powyzej
    ktorej dostep jest szerokopasmowy? Czy tez moze (niestety)
    kazdy dostep inny niz wdzwaniany (np. stale lacze 9600 bps)
    to juz dostep szerokopasmowy?

    Marek

  • 14. Data: 2004-05-11 12:24:25
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    On Mon, 10 May 2004 23:15:47 +0200 (CEST), Marek Michalkiewicz
    <s...@a...gda.pl.invalid> wrote:

> [...]
    >ktorej dostep jest szerokopasmowy? Czy tez moze (niestety)
    >kazdy dostep inny niz wdzwaniany (np. stale lacze 9600 bps)

    no i pytanie czy liczy się CiR czy EiR ???

    futszaK
    598339018 888010641
    nie pojde na silownie, nie mam zamiaru wyysrac
    mozgu po porzadnym wysilku na powiekszenie miesni

  • 15. Data: 2004-05-11 20:17:28
    Od: l_uka <N...@p...fm>

    futszaK wrote:
    > no i pytanie czy liczy się CiR czy EiR ???

    podobno 'szerokopasmowy' po polsku, to wszystko powyzej 56kbps.

    --
    Luka LG1028-RIPE
    odpisujac na maila wywal 'NOSPAM'

  • 16. Data: 2004-05-11 21:04:50
    Od: Marek Michalkiewicz <s...@a...gda.pl.invalid>

    l_uka <N...@p...fm> wrote:

    > podobno 'szerokopasmowy' po polsku, to wszystko powyzej 56kbps.

    Wdzwaniany przez ISDN (nawet jeden kanał B = 64 kbps) też? ;)

    Coś mi się zdaje (ale może się mylę?), że (przynajmniej przez pewien
    czas) w przepisach było 7% VAT na "wąskopasmowy dostęp do Internetu" -
    oprócz wdzwanianego obejmowało to również SDI (Neo - nie wiem, Polpak
    miał raczej na pewno 22%).

    Czy w ogóle nasi wspaniali (p)osłowie zdefiniowali pojęcia, którymi
    się posługują w ustawach (jak np. szerokopasmowy dostęp do Internetu)?

    Marek

  • 17. Data: 2004-05-11 22:29:03
    Od: "Kocureq" <a...@...stopce.pl>

    W artykule news:c7rf5i$c91$1@alf.amelek.gda.pl,
    niejaki(a): Marek Michalkiewicz z adresu <s...@a...gda.pl.invalid>
    napisał(a):

    > Czy w ogóle nasi wspaniali (p)osłowie zdefiniowali pojęcia, którymi
    > się posługują w ustawach (jak np. szerokopasmowy dostęp do Internetu)?

    A po co, jak Tepsa sama im powie, co jest szeroko-, co wasko-, a co do
    spodni-paskowe :)

    --
    ____________________Kocureq____________________
    ==== kocureq [małpa] kocureq [kropka] com =====

  • 18. Data: 2004-05-12 14:50:56
    Od: Neas <n...@u...neas.ws>

    l_uka <N...@p...fm> pisze:

    >podobno 'szerokopasmowy' po polsku, to wszystko powyzej 56kbps.

    Wydaje mi się, że to określenie dotyczy samej technologii, a
    nie limitów przepustowości danego łącza. Mylę się?

  • 19. Data: 2004-05-12 17:28:18
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    On Tue, 11 May 2004 22:17:28 +0200, l_uka <N...@p...fm>
    wrote:

    >podobno 'szerokopasmowy' po polsku, to wszystko powyzej 56kbps.

    powtarzam pytanie: 56kbps CiR czy EiR ???

  • 20. Data: 2004-05-12 22:25:48
    Od: l_uka <N...@p...fm>

    futszaK wrote:

    > powtarzam pytanie: 56kbps CiR czy EiR ???

    moja informacja pochodzi stad, ze jakis urzad publikujac dane na temat
    laczy w Polsce okreslil, ze do ktoregos tam roku bedzie dany odsetek
    internautow z laczami szerokopasmowymi - szerokopasmowymi w sensie
    wszystko powyzej modemu. no i to by chyba bylo eir - jak na modemie ;)