  • 1. Data: 2013-11-10 12:25:47
    Temat: jaki LED W5W?
    Od: "mappl" <n...@m...pl>

    Jakie ledy w5w do postojówek polecicie przy założeniu, że chodzi o
    barwę białą naturalną (bez zalatywania niebiskim) oraz brak kłopotów
    przy ewentualnej kontroli drogowej? Zwykłe żarówki w kloszu z H4
    Tungsram Megalight Ultra świecą żółto.

    BTW, czy ktoś korzysta z ledów jako postojówek i miał jakieś problemy
    ze strony drogówki?

  • 2. Data: 2013-11-10 12:50:57
    Temat: Re: jaki LED W5W?
    Od: tá´Ź

    mappl wrote:

> [...]
    > białą naturalną (bez zalatywania niebiskim) oraz brak kłopotów przy
    > ewentualnej kontroli drogowej? Zwykłe żarówki w kloszu z H4 Tungsram

    Kup sobie zwykłe żarówki z kloszem barwionym na niebiesko. Efekt wizualny
    ten sam, a nie ma problemów jak z tanimi ledami w nieprzystosowanej
    instalacji (przepalają się szybko, migają etc.).

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 3. Data: 2013-11-10 13:12:34
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia 10 Nov 2013 11:50:57 GMT, tᴏ napisał(a):

    > Kup sobie zwykłe żarówki z kloszem barwionym na niebiesko

    A niebieski to jest biały czy żółty?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 4. Data: 2013-11-10 14:55:55
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > BTW, czy ktoś korzysta z ledów jako postojówek i miał jakieś problemy
    > ze strony drogówki?

    Ja dostalem ze 2lata temu takie chinskie na smd5050 i swieca bez problemu do
    dzis ale barwa to okolo 6000K.
    Grunt zeby nie byly blisko jakichs halogenow bo spala sie od temperatury.
    Generalnie to badziwie jest, bo ani to mocniej nie swieci od zarowki, ani
    jakos pieknie nie wyglada, ale nikt mnie z tego powodu jeszcze nie
    zatrzymywal :)

  • 5. Data: 2013-11-10 17:22:11
    Od: Przemek <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 listopada 2013 12:25:47 UTC+1 użytkownik mappl napisał:
    > Jakie ledy w5w do postojówek(...)

    Ja kupiłem kilka lat temu(ze 3 chyba) ledy do przednich lamp, bo zwykłe żarówki jakoś
    kiepsko wyglądały z ksenonem(świeciły na żółto). Kupowałem na allegro, wziąłem takie,
    które mają ledy dookoła i z przodu(7 lub 9szt). W dzień postojówki widać słabo, ale w
    nocy świecą dużo lepiej niż zwykłe żarówki. Wadą ledów jast to, że świecą kierunkowo,
    a żarówka światło rozprasza, przez co korzysta lepiej z odbłyśnika. Dlatego założyłem
    je tylko z przodu, na tyle zostały standardowe żarówki.
    Nie miałem z tego tytułu żadnych problemów z przeglądami, a policja nigdy mi nie
    kontrolowała świateł(może dlatego, że mam oryginalne lampy i normalną barwę palników,
    a nie niebieskie)

    Przemek

  • 6. Data: 2013-11-10 17:33:28
    Od: tá´Ź

    MadMan wrote:

    > A niebieski to jest biały czy żółty?

    Żarówka ma świecić na biało, a nie mieć biały klosz. Mocno niebieskie W5W
    świecą na biało (ok. 5000-6000 K), bo samo źródło światła jest żółtawe i
    po przepuszczeniu przez taki filtr robi się właśnie białe.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 7. Data: 2013-11-10 17:42:36
    Od: "mappl" <n...@m...pl>

    > Grunt zeby nie byly blisko jakichs halogenow bo spala sie od
    > temperatury.

    I to jest ważna informacja, która mi nie przyszła do głowy. Dziękuję.
    Reflektor jest zbudowany tak, że żaróweczka od postojowych znajduje
    się blisko żarówki H4, co prawdopodobnie wyklucza sens stosowania LED.

  • 8. Data: 2013-11-10 17:44:19
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-11-10 13:12, MadMan pisze:

    > A niebieski to jest biały czy żółty?

    Jest biały. Mówię o takich żarówkach ba można i spotkać takie malowane
    :flamastrem"
    http://www.e-lunar.pl/_var/gfx/d32730161379e5ebf31e9
    adbb605a5b3.jpg
    Z racji posiadania ksenonów o barwie 4300 te postojówki świecą na
    żółto. Ale bardziej bielej jak zwykłe H4

    Ja przerabiałem różne ledy i potwierdzam co napisał to. Więc wróciłem to
    tych powyżej żarówek.
    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 9. Data: 2013-11-10 17:48:32
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-11-10 17:42, mappl pisze:

    > I to jest ważna informacja, która mi nie przyszła do głowy. Dziękuję.
    > Reflektor jest zbudowany tak, że żaróweczka od postojowych znajduje się
    > blisko żarówki H4, co prawdopodobnie wyklucza sens stosowania LED.

    Kup takie i będziesz miał spokój na kilka lat

  • 10. Data: 2013-11-10 17:55:23
    Od: tá´Ź

    Krzysztof 45 wrote:

    > Ja przerabiałem różne ledy i potwierdzam co napisał to. Więc wróciłem to
    > tych powyżej żarówek.

    Spróbuj postojówek XTEC -- trudno je dostać, ale są białe jak xenony,
    bielsze niż te Philipsy.

    --
    ss??q s? ??u??ou??