  • 21. Data: 2011-06-06 07:14:11
    Temat: Re: jakas nowa technologia nastepnych 10 lat?
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-06-06 00:39, Mariusz Marszałkowski pisze:
    [...]
    > A co z ta nowa odmiana alotropowa wegla? Jest
    > chociaz cien nadziei ze beda z tego szybkie procesory,
    > czy to tylko marketingowa paplanina?

    Jak głosi "odwieczne" powiedzenie elektroników: "Arsenek galu był,
    jest... i będzie przyszłością elektroniki." 8-)

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 22. Data: 2011-06-06 18:36:43
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2011-05-25 22:29, f...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
    > czy ktos z grupowiczow moglby pokusic sie o wymienienie jakiejs
    > technologii ktora byc moze przyjelaby sie i odmienila swiat domowych
    > komputerow w ciagu nastepnych 10 lat? mozna spodziewac sie czegos
    > takiego?

    Ja bym widział rezygnację z koncepcji plików do przechowywania aplikacji
    na rzecz jakiegoś obiektowego storage. To by pozwoliło usprawnić wiele
    spraw.

    artur

  • 23. Data: 2011-06-06 18:39:08
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On Jun 6, 8:36 pm, Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>
    wrote:

    > Ja bym widzia rezygnacj z koncepcji plik w do przechowywania aplikacji
    > na rzecz jakiego obiektowego storage. To by pozwoli o usprawni wiele
    > spraw.
    Abstrakcji do przechowywania danych jest wiele, co jeszcze jest
    potrzebne?
    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2011-06-07 07:08:41
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-06-06 20:39, Mariusz Marszałkowski pisze:

    > Abstrakcji do przechowywania danych jest wiele, co jeszcze jest
    > potrzebne?

    ... pytali ludzie na prezentacji systemu plików Uniksa 8-)

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 25. Data: 2011-06-07 07:39:56
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    wrote:

    > Ja bym widział rezygnację z koncepcji plików do przechowywania aplikacji
    > na rzecz jakiegoś obiektowego storage.

    Znowu?

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 26. Data: 2011-06-07 07:51:52
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-06-07 09:39, Maciej Sobczak pisze:

    > Znowu?

    Patrząc po datach papierów, które jako pierwsze wyskakują w Google, to
    będzie pewnie jak ze wspomnianym przeze mnie arsenkiem galu...

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 27. Data: 2011-06-07 12:34:28
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On Jun 7, 9:51 am, Paweł Kierski <n...@p...net> wrote:

    > Patrząc po datach papierów, które jako pierwsze wyskakują w Google, to
    > będzie pewnie jak ze wspomnianym przeze mnie arsenkiem galu...

    No dobra... arsenek galu...
    Dajmy na bramke okolo 1000 (roznych) atomów.
    Czyli rozmiar bramki okolo 10^-9.
    Dajmy na procesor 10^12 bramek i upakowanie
    bramek w 3D, czyli kostka o boku 10tys bramek.
    Przebieg sygnalu z predkoscia swiatla pomiedzy
    naroznikami takiej kostki jest mozliwy jakies 10^17
    raza na sekudne. Calkiem niezle taktowanie
    zegara:D

    Takich procesorkow w decymetrze szesciennym
    materii da sie upakowac chyba 10^12 sztuk -
    calkiem niezle zrownoleglenie :D

    Ale czy takie upakowanie bedzie mozliwe?
    Pozdrawiam!

  • 28. Data: 2011-06-07 12:49:06
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-06-07 14:34, Mariusz Marszałkowski pisze:

    > No dobra... arsenek galu...
    > Dajmy na bramke okolo 1000 (roznych) atomów.
    > Czyli rozmiar bramki okolo 10^-9.
    [...]

    Nie załapałeś dowcipu 8-) Arsenek galu wiele lat był uznawany za
    materiał przyszłości, bo dawało się na nim łatwiej zrobić tranzystor
    na naprawdę wysokie częstotliwości (przetworniki w antenach
    satelitarnych, czyli rząd 10GHz, a można i dalej w mikrofale iść). No
    to jakie procesory by z tego były! Ale jakoś procesory do tej pory
    robią w krzemie - parę innych cech przeważyło. Oczywiście - układy
    mikrofalowe, część LEDów itp. bez niego się nie obędzie.

    Z obiektowymi systemami plików jest podobnie - od lat przebąkuje się,
    że to przyszłość. A koncepcje rodem z Uniksa z lat 70 i tak mają się
    dobrze. Z bazami obiektowymi jest nieco lepiej, choć i tu relacyjne
    w praktyce rządzą. Podobnie - obiektowe rozwiązania bywają w pewnych
    zastosowaniach lepsze, ale zazwyczaj taniej wychodzi "wiodąca
    technologia", nawet jeśli trzeba się nieco nagimnastykować.

    > Takich procesorkow w decymetrze szesciennym
    > materii da sie upakowac chyba 10^12 sztuk -
    > calkiem niezle zrownoleglenie :D

    No i właśnie w GaAs się nie da raczej tak upakować 8-)

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 29. Data: 2011-06-07 21:13:51
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On Jun 7, 2:49 pm, Paweł Kierski <n...@p...net> wrote:

    > [...]
    >
    > Nie za apa e dowcipu 8-)
    Tak bardzo chcialem sobie pogdybac co jest mozliwe a co nie ze
    az nie zalapalem dowcipu :D

    > Arsenek galu wiele lat by uznawany za
    > materia przysz o ci,  bo dawa o si na nim atwiej zrobi tranzystor
    > na naprawd wysokie cz stotliwo ci (przetworniki w antenach
    > satelitarnych, czyli rz d 10GHz, a mo na i dalej w mikrofale i ).
    Racja, teraz mi sie przypomnialy sensacyjne doniesienia na jego temat.
    Rozumiem ze w praktyce nic sensownego sie nie udalo?

    >  > Takich procesorkow w decymetrze szesciennym
    >  > materii da sie upakowac chyba 10^12 sztuk -
    >  > calkiem niezle zrownoleglenie :D
    >
    > No i w a nie w GaAs si nie da raczej tak upakowa 8-)
    Nawet jakby sie dalo to ograniczenia z powodu rozmiaru
    atomu i predkosci swiatla i tak sie naprzykrza. Rewolucja
    zacznie sie dopiero gdy ktos przekroczy chociaz jedno
    z tych ograniczen.
    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2011-06-10 01:04:36
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 07/06/2011 13:49, Paweł Kierski wrote:

    > Z obiektowymi systemami plików jest podobnie - od lat przebąkuje się,
    > że to przyszłość. A koncepcje rodem z Uniksa z lat 70 i tak mają się
    > dobrze.

    Świat się jednak zmienia: do nie tak dawna zarządzanie dużymi kolekcjami
    danych było domeną firm, dzisiaj każdy Ziutek może mieć na twardym dysku
    tysiące filmów czy plików muzycznych i dziesiątki tysięcy zdjęć.
    Organizacja tego w katalogach jest dla użytkownika dużą uciążliwością.