  • 31. Data: 2011-11-22 10:40:11
    Temat: Re: jaką technologię wybrać?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 22/11/2011 10:13, Jacek wrote:
> [...]
    [...]
    > Przeciez wyzej napisalem, ze programista musi byc elastyczny.

    Musi albo nie musi, są ludzie, którzy specjalizują się w COBOLu i oni
    też mają mnóstwo pracy i zarabiają na tym niezłe pieniądze. Tylko że
    jakby temat, czy programista musi być elastyczny jest kompletniee
    ortogonalne do "czy to ważne, jaki język".

    Na temat samego PHP wypowiadać się nie będę, bo nie znam. To, co
    syszałem, raczej nie zachęca do zapoznania się z.

  • 32. Data: 2011-11-22 10:45:23
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 22/11/2011 09:08, Wojciech Muła wrote:

    > Do oskryptowania logiki poziomów, postaci itd.

    A ci, co to piszą, to nie programiści?

    > Marek ma pewnie na myśli kontrolę typów w czasie kompilacji.
    > To faktycznie pozwala wychwycić dużo miej i bardziej trywialnych
    > błędów (i jednocześnie daje wrażenie solidności programu).

    Języki z dynamicznym typowaniem nie tak rzadko używa się do tworzenia
    dużych systemów: Erlang, Lisp czy Smalltalk na ten przykład.

  • 33. Data: 2011-11-22 10:46:34
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    On 21-11-2011 16:25, Jacek wrote:

    > A czy to wazne jaki jezyk?
    Bardzo ogolnie postawione pytanie. Moze temat na inny watek kiedy jaki
    jezyk programowanie jest dobrym/zlym wyborem. Do wiekszych systemow to
    zdecydowanie kompilowany jezyk z silna statyczna kontrola typow.

    > Jezeli mowisz po pehapowemu i masz z tego wymierne korzysci, to jestes
    > wygrany.
    > Jak z kazdym innym zawodem, ktory pozwala na osiagniecie korzysci
    > majatkowych
    Zajmujesz sie programowaniem wylacznie aby miec pieniadze? Smutne.

    > i jak w kazdym zawodzie sa odpowiednie narzedia do wykonywania
    > odpowiednich czynnosci.
    > No chyba, ze uprawiasz 'sztuke dla sztuki'.
    Patrze troche szerzej niz tylko na "zarobienie kasy, byle szybko".

    Pozdrawiam

    Marek