  • 21. Data: 2012-07-30 21:38:20
    Temat: Re: jaka płyta z 360W?
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:jv156j$3sp$1@news.icm.edu.pl...
    > Dzień dobry!
    >
    > Jaką najlepszą płytę i/lub procesor obsłuży zasilacz Chieftec 360W?

    Grafika jak rozumiem zintegrowana? W takim razie chyba każdy, bo jedynym
    prądożernym elementem będzie procesor. U mnie, na zasilaczu 300W Huntkey'a,
    chodzi Athlon x3 AM3 (TDP 95W) z integrą.
    Choć jak ktoś ma pecha, to na silniejszym zasilaczu nie będzie mu działał
    G530 (TDP 50W).

    > Do
    > tego jeden dysk 200MB, dwa lub trzy napędy CD/DVD.

    Czyli 3-4 napędy IDE. Tu będzie problem, bo nowe płyty nie mają IDE wogóle
    (lub conajwyżej jedno). Albo weź coś starszego (AM2, s775), albo powymieniaj
    napędy na SATA.

  • 22. Data: 2012-07-30 21:39:42
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "miab" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Raczej Windows 95 bo z 98 mogą być problemy z miejscem.

    Mógł też okazać się fanem DOSa.

  • 23. Data: 2012-07-30 21:44:22
    Od: "maX" <a...@i...pl>

> [...]

    Przy czym ta "słaba" linia 12V to i tak conajmniej 16W.

    U mnie na starym zasilaczu 300W ATX 1.3 działa Athlon x3 podkręcony na 3700
    MHz.
    Co do linii 5V to ma kilka napędów IDE, które są zasilane molexami na 5V.

    > Sorry, sprostowanie:
    > Zasilacz to ATX 2.0
    > http://tinyurl.com/cancqhd
    > Czyli ma wtyk P4.

    Tych 202-ek było jak widzę kilka rodzajów. Po prostu daj fotkę tabliczki
    zasilacza, ale chyba masz ATX 1.3

    > Czy uciągnie jakiś niedrogi procesor pod Socket 775?

    Jak ma wtyczkę P4 to tak. 24-pinowego zasilania mieć nie musi, można uzyć
    20-ki, i nie trzeba żadnych przejściówek 20->24.

    > Czy te 17A +12V będzie problemem (z powodu grafiki)?

    Jaka to ma być grafika? Jeśli weźmiesz procesor z TDP 65W to i na kartę
    graficzną o podobnym zapotrzebowaniu na prąd powinien wystarczyć ten
    zasilacz, nawet jeśli ma tylko jedną linię 12V 17A.

  • 24. Data: 2012-07-30 21:44:24
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-30 14:50, Marcin Szumilas pisze:
    > Zasilacz to ATX 2.0
    > http://tinyurl.com/cancqhd
    > Czyli ma wtyk P4.
    > Czy uciągnie jakiś niedrogi procesor pod Socket 775?
    > Czy te 17A +12V będzie problemem (z powodu grafiki)?
    Jeśli ma atx 2.0 to powinien +12v stabilizować w miarę sprawnie, i dać
    radę z każdą płytą (i raczej nie przejmuj się wtyczką 20 czy 24piny,
    pozostałe 4piny są dublowaniem pozostałych, przydają się tylko przy
    bardzo mocnych CPU i overclockingu).
    Problemem jedynie może być grafika - musisz sam sobie tutaj policzyć.

    Ten zasilacz (jak był nowy!) mógł dać 17A => 204W na 12v. Odliczmy
    jakieś 5W na każdy dysk i cd, powiedzmy że z zapasem zostaje ci 180W

    Czipsety na s775 są raczej prądożerne i grzejace, jakieś 15W można
    liczyć - zostaje ci 165W.

    Zakładając że weźmiesz jakiś CPU który podają TDP np 65W (a będzie to
    brał praktycznie tylko z 12v), to procesor więcej nie weźmie, a najwyżej
    mniej (zwłaszcza w idle), zostaje ci 100W.

    Jeśli weźmiesz dobierzesz grafikę, która pobiera znacznie mniej niż 100W
    maksymalnie - to powinno się udać. Szybko to możesz sprawdzić np na
    stronce-porównywarce grafik
    http://www.hwcompare.com/10293/radeon-hd-5570-vs-rad
    eon-hd-6450-oem-1gb/
    - tam jest dla każdej podane Power Consumption (Max TDP)

    Wszystko to było liczone "w teorii, na styk i dla nowego zasilacza",
    więc trzeba brać duży margines, zwłaszcza że pojedyncze waty jeszcze
    gdzieś wentylatorki i inne komponenty zjadają.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 25. Data: 2012-07-30 22:38:39
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    maX (a...@i...pl)
    in news:jv6o6a$crt$1@atena.e-wro.net

    > Tych 202-ek było jak widzę kilka rodzajów. Po prostu daj fotkę
    > tabliczki zasilacza, ale chyba masz ATX 1.3

    Taka jak tu, co do kropki. Nawet ten mały numer w rogu się zgadza. ;)
    http://tinyurl.com/c24a2d6

    > Jaka to ma być grafika? Jeśli weźmiesz procesor z TDP 65W to i na
    > kartę graficzną o podobnym zapotrzebowaniu na prąd powinien
    > wystarczyć ten zasilacz, nawet jeśli ma tylko jedną linię 12V 17A.

    Nie znam się za bardzo na sprzęcie. :(
    Chciałem zmodernizować swój stary komputer, ale stopniowo, rozkładając
    koszty. Jeśli to możliwe, chciałem na razie zachować zasilacz i dysk
    200GB ATA-133, jeśli to konieczne używając przejściówki do SATA. Później
    sobię wymienię i zasilacz, i dysk.
    Gdyby była możliwość że będzie działać nowoczesna płyta (rozwojowa), to
    mógłbym na razie przeznaczyć ok. 500zł na płytę+procesor+grafika.
    Wymagania mam bardzo skromne, niewiele ponad biurowe; za to lubię kupować
    sprzęt na długie lata, bo się bardzo przywiązuję do sprzętu. ;)

    Najlepiej by było, gdyby działała płyta pod Socket 1155 -- i na razie bym
    założył najtańszy procesor który ma iGPU -- czy to jest Celeron G530/40?
    Czy ma to sens?

    Niestety, pisał tu powyżej "Brunon Bluthgeld", że nie zadziałała mu taka
    konfiguracja. Ale on miał troszkę innego Chiefteca. ;)

    Dzięki, pozdrawiam,
    MSz

  • 26. Data: 2012-07-30 23:06:23
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 30.07.2012 o 21:38 maX <a...@i...pl> pisze:

    > Czyli 3-4 napędy IDE. Tu będzie problem, bo nowe płyty nie mają IDE
    > wogóle (lub conajwyżej jedno). Albo weź coś starszego (AM2, s775), albo
    > powymieniaj napędy na SATA.

    Albo posilkuj sie kontrolerem na PCI za ~50zl.
    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.

  • 27. Data: 2012-07-30 23:06:42
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

> [...]
    > ATA-133, jeśli to konieczne używając przejściówki do SATA. Później sobię

    Płyty raczej mają jeszcze złącze jedno PATA, więc nie trzeba przejściówki.
    Jeden dysk i jeden DVD podłączysz szeroką taśmą Reszta napędów... hmm. po co
    3 nagrywarki?

> [...]
    > założył najtańszy procesor który ma iGPU -- czy to jest Celeron G530/40?

    Ma. Przybędzie kaski wsadzisz i5 jakieś.
    Ja tak kupiłem laptopa z B800 za śmieszne pieniądze (porównywalnie do AMD
    E300 z którym kompletnie nic się nie da zrobić) i za rok sobie i5 wsadzę.

    > Niestety, pisał tu powyżej "Brunon Bluthgeld", że nie zadziałała mu taka
    > konfiguracja. Ale on miał troszkę innego Chiefteca. ;)

    Małe prawdopodobieństwo, że nie ruszy.

    --
    Irokez

  • 28. Data: 2012-07-30 23:21:00
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    >
    > Jaką najlepszą płytę i/lub procesor obsłuży zasilacz Chieftec 360W? Do
    > tego jeden dysk 200MB, dwa lub trzy napędy CD/DVD.

    Widziałem już karty graficzne z wymaganiem = zasilacz conajmniej 450W.
    Płytę i drobiazgi ten Chieftec 360 obsłuży. Ale raczej podaj dokładny typ,
    żeby można było prądy zweryfikować...

    Feromon

  • 29. Data: 2012-07-30 23:34:17
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    Irokez (n...@w...pl)
    in news:5016f76e$0$1215$65785112@news.neostrada.pl

    > Płyty raczej mają jeszcze złącze jedno PATA, więc nie trzeba
    > przejściówki. Jeden dysk i jeden DVD podłączysz szeroką taśmą Reszta
    > napędów... hmm. po co 3 nagrywarki?

    Hm, ale nowe to już chyba nie mają? Myślałem o chipsecie H61 od Asusa, i
    tam chyba nie ma. A w Asrocku są?

    Zawsze lubiłem mieć kilka napędów optycznych, bo jak jeden nie mógł
    przeczytać jakiejś płyty, to zwykle inny mógł.
    Ale może masz rację, teraz już nie używam płyt tak często.

    > Małe prawdopodobieństwo, że nie ruszy.

    No to jak nic innego nie wymyślę, to tak spróbuję. Tylko jak mówisz, że
    można znaleźć płytę pod 1155 z PATA, to muszę poszukać.

    MSz

  • 30. Data: 2012-07-30 23:43:52
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    maX (a...@i...pl)
    in news:jv6ntj$8pr$1@atena.e-wro.net

    > Mógł też okazać się fanem DOSa.

    Cały czas mam nadzieję, że jeszcze kiedyś zainstaluję sobie DOS-a i
    pobawię się starymi programami. :) Nawet Covoxa jeszcze mam. ;)
    Ale mają te nowe płyty normalny port LPT?

    MSz